חשיפה: 120 בנות חרדיות לומדות בוילות צמודות ברח מצדה

האם פתיחת בית ספר חרדי בתוך השכונות החילוניות, בוילות פרטיות, תעבור בשקט? בי"ס שבילי בינה של הזרם החרדי שכר שתי וילות ברח מצדה למיקומו.

עושות דרכן לבית הספר
עושות דרכן לבית הספר

גם הבוקר, כמו בבקרים של הימים מאז ראשית ספטמבר עושות 120 בנות (כך מנתה אותן אחת המורות במקום) את דרכן מהשכונות החרדיות אל רח' מצדה. אין שם מבנה ייעודי לכל בית ספר, גם לא לגן ילדים, אפילו לא מרכזון קהילתי, ומה יש שם? בי"ס חרדי לבנות – שבילי בינה שמו.

אל בית הספר עושות הבנות כל בוקר דרכן מנחלה ומנוחה, מיפה נוף, ממזרח שמש- שכונות חרדיות מאוכלסות. בהיעדר מקום, שכרו מנהלי המוסד החינוכי שתי וילות ברח' מצדה. מצדה 14 ומצדה 16. שתי וילות בשורת הוילות המהודרת שנבנתה על ידי אוכלוסיה שביקשה לטפח לעצמה איכות חיים מיוחדת. מול נוף, אז עדיין לא נמכרו מגרשים מתחת לרח' המקביל, רח' סיני, נבנו הוילות. גם כאשר נבנו הוילות בסיני לא שיער איש שממול, ממש ממול תקום אחת השכונות החרדיות הנפיצות מבחינת צפיפות אוכלוסין. סלונים שמה. נכון לעכשיו, לפחות על פי הידוע לכותב שורות אלה אין עימותים. רח' מצדה הוא רחוב שאינו מוגדר בתחום השכונות החרדיות.

בי"ס שבילי בינה שוכן במקומו המותאם, בידיעת הרשויות. משרד החינוך בתמונה, עיריית בית שמש יודעת. מי לא יודע? לא כל תושבי הרחובות. הבנות מגיעות ל'בית הספר' כשהן מטופחות, לבושות בתלבושת אחידה, כך שמדובר בסיפור לא ממש חשאי.

שתי הוילות הצמודות, הן וילות במגרשים דו משפחתיים. נבחרו השתיים , אחת מול רעותה, במטרה לחברן יחדיו למבנה אחד. קירות מבניה קלה מחברים בניהם, וכיתה גדושה תלמידות, עד ארבעים לפחות, מוקמה במרווח בין הוילות. המבנים הותאמו, לחדר מורות, לחדרי לימוד, והשירותים הפרטיים של כל וילה משמשים את הבנות לצרכיהן הפרטיים. אם רק נדמיין ונחלק את כמות הבנות לשתי וילות, תארו לכם 60 בנות על שני חדרי שירותים בכל וילה. במחילה מכבודו של הקורא, שתי אסלות ל- 60 בנות!!! בשנת 2018 יש לצפות שתנאים סניטריים טובים יותר ישרתו בנות בשעת לימודם.

"האם זה מפריע לכם"? שאלה אמרה לי המורה בשיח איתה. מצוקת חדרי הלימוד מוכרת, ידועה ברבים. אלא כאשר הפתרון לא נמצא בתוך השכונות החרדיות עצמן, זה הופך לבעיה. זליגה לתוך השכונות החילוניות עוררה דאגה בעבר הלא רחוק בקרב התושבים החילוניים בשכונות, ראו מקרה רכישת בית בזק בידי חרדים והשכרת המבנה לשימוש בישיבה. אז בהתערבות סיעת הליכוד אצל ראש העיר נמנע איוש המבנה בישיבה והעסקה בסופו של דבר בוטלה בין בעל המבנה למי שהתכוון לרכוש. גם כניסת שיח סוד במתנ"ס מאירהוף בוטלה לאחר שהדבר נחשף כאן.

נושאים: בית שמש, שכונות חרדי
עושות דרכן לבית הספר
עושות דרכן לבית הספר
עושות דרכן לבית הספר
עושות דרכן לבית הספר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
חשיפה: 120 בנות חרדיות לומדות בוילות צמודות ברח מצדה
מיטלנכתבה ביום רביעי, 20 בנובמבר 2019, 17:30

איזה צרות עין יש לכם!! מה איכפת לכם שהם יהנו?? מה?? תתבישו לכם!! לא חושבת שזה אמור להפריע בפרט שבזמנו לימודים כמעט כולם עובדים אז למי בדיוק הם מפריעים?? לכלב במלונה??

חשיפה: 120 בנות חרדיות לומדות בוילות צמודות ברח מצדה
גולש אנונימינכתבה ביום רביעי, 27 בספטמבר 2017, 02:14

לא יאומן מה שקורה לנו מתחת לאף. ממש בושה וחרפה שכל פינה פרטית הופכת להיות למבנה ציבורה!!!