חוסר בדף יזכור של משרד הביטחון- תמונות חלק מהנופלים נעדרות מהאתר

תמונה שווה אלף מילים. חוסר בתמונות באתר הנצחה של משרד הביטחון, המופיע כדף באתר עיריית בית שמש. אפשר לתקן

תמונה לא מושלמת
תמונה לא מושלמת

בערב יום הזיכרון שיחל השבוע, מופיע באתר עיריית בית שמש גם דף הזיכרון, תחת כותרת יזכור. הדף שמצוי באתר בכל ימות השנה, עוסק בהנצחת בני בית שמש - חללי צה"ל שנפלו בעת שירותם הצבאי, בסדיר או במילואים, וכן מעלה את זכרם של נפגעי פעולות האיבה. באופן תמציתי מביא הדף את סיפורי הגבורה של הנופלים, מציין פרטים על מיקום נפילתם, קווים לדמותם, וסיפור חייהם הקצר. ליד כל אלה מביא הדף גם את תמונת הזיכרון, התמונה האחרונה או אחת מכאלה שבני המשפחה מעדיפים שהיא תיצרב בתודעה הציבורית לזיכרון. ותמונה שווה אלף מילים...

הדף הוא באחריות משרד הביטחון, תוכנו מחובר ע"י משרד הביטחון, ומן הסתם אם יש הערות על הדף או תוכנו מפנים למקור או למי שמעלה או מצטט את הגרסה. חובר בולט בדף הוא, כך מתברר, לא מעטים מהנופלים מונצחים רק במילים, חסרה בצמוד לטקסט תמונת הזיכרון. בדרך כלל זו תמונה הצרובה בתודעת המשפחות, המכרים, השכנים וכל מי שחפץ ורוצה לזכור את הנופלים כפי שהם נראו בחייהם.

כך למשל, תמונותיהם של לוי מסעוד ז"ל, הנרי אלמשעלי ז"ל, פנחס קריספל ז"ל, ולדימיר רוטנברג ז"ל, ועוד רבים חסרות. 17 תמונות חסרות בדף שהוא חלק ממפעל ההנצחה הממלכתי 'יזכור', שנערך ע"י משרד הביטחון. הדף אינו מעודכן בכל השמות המוזכרים בליל הזיכרון בטכס המרכזי לחללי בית שמש. בטכס המרכזי מוזכרים גם שמות נופלים מבני הישובים הסמוכים, למשל בדף מופיעים 73 שמות מהנופלים, וביניהם נמצא גם מי שהיה הנופל הראשון באזור, במושבה הר טוב, שמואל בן בסט ז"ל. אין חפיפה בין כלל השמות המוזכרים בליל הזיכרון באנדרטה לבין הדף. לעומת זאת, דף אחר של המועצה השכנה מטה יהודה , בצרוף לכל טקסט מופיעה גם תמונתו של החלל.

ובידי הרשות המקומית מצויות תמונותיהם של כלל הנופלים, די ביוזמה, בדרישה או בבקשה ממשרד הביטחון והאתר הזה יושלם כולל תמונות. מכיוון שהאתר הזה זמין בכל ימות השנה הרי שהדבר יכול ויושלם גם לאחר יום הזיכרון, כך נכבד זכרם של הנופלים באופן מלא. לתשומת לב מנהלי אתר העירייה.

נושאים: אתר יזכור של העירייה
תמונה לא מושלמת
תמונה לא מושלמת
תמונה לא מושלמת
תמונה לא מושלמת
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: