עוד סיבה לדחות את הבחירות

אחד המועמדים אשר הגישו מועמדות ובידו אישור על הגשת מועמדות לא הועלה לדיון בוועדת הבחירות האחרונה. האם הושמט מאישור וועדת הבחירות בכוונה? ברשימה נותרו 'רק' 20 מועמדים, הרב ברק כהן הסיר מועמדותו

נתקבל של המשרד לשירותי דת
נתקבל של המשרד לשירותי דת

כבר בראשית הדברים נבהיר, הדיון בוועדת הבחירות התקיים בצל הגשת העתירה ובטרם התקבלה ההחלטה. כזכור בית המשפט העליון החליט לדחות את הבחירות אלא ואם תוגשנה בקשות מיוחדות לקיימן במועד, בקשות שצריכות להיות מנומקות ו ובעיקר משכנעות.

"ה-20 לחודש היה היום האחרון להגשת מועמדות, ובמועד הזה הוגשו רוב המועמדויות להתמודדות על משרת הרב בבית שמש.. היחידה המקצועית במשרד לשירותי דת עברה על כל המסמכים ונמצא שהמסמכים על פניו תקינים. אך כנהוג המסמכים הללו הועברו גם ליועץ המשפטי של הרבנות לבדיקתם." כך מדווחת היועצת המשפטית של וועדת הבחירות לרב בבית שמש עו"ד דינה לפידות.. אם עד עכשיו דיברנו על מנהל תקין והרכבת פורום הבחירות שימו לב לסיפור הבא.

כל מי שמצוי ברזי ההתמודדות על משרת הרב יודע להשיב כי 22 מועמדים מתמודדים, שמותיהם פורסמו בכל אתר חרדי וגם באתרים המתעניינים בבחירות בבית שמש.

אלא מאי? ברשימה שהוגשה למשרד לשירותי דת והוצגה ביום חמישי האחרון לפני וועדת הבחירות בכינוסה האחרון לפני הבחירות מצויים רק 21 שמות בלבד. זאת כאשר ידוע כי ניגשו 22 מועמדים. מי חסר ברשימה? מי שחסר ברשימה הזו הא הרב אהרון בוטבול אשר הגיש מועמדותו ב-20 לחודש יולי, כשבוע לפני כינוס הישיבה הנוכחית.

הרב בוטבול משמש כרב איזורי בחבל מודיעין. במשך שבע עשרה שנה שימש בתפקידי ראש ישיבה וכיום מרצה ברחבי הארץ. לפי אישור שמצוי בידו הוא הגיש מועמדות לכהן כרב בעיר בית שמש, הוא אפילו צירף א המסמכים המתחייבים כמו תעודת כושר לרבנות עיר ותעודות סמיכה רבות. כאמור יש בידו אישור על הגשת המועמדות.

שמו של הרב אהרון בוטבול משום מה הושמט או נשמע מהרשימה שהוצגה לפני הוועדה ביום חמישי האחרון. בוועדה כלל לא הציגו את שמו או את מועמדותו והתעלמו לגמרי מקיומו. הרב אהרון בוטבול חתנו של הרב עובדיה יוסף מגיש תכנית הלכה ברדיו ולדברי מקורות בעולם הרבנות הוא היחיד שיש לו ניסיון רבנות מקומית. האם שם הרב מועמד בעל רקורד מצויין וסיכויים טובים גם בשל הייחוס לזכות הושמט במכוון?

הרב בוטבול חסר ברשימה, לעומתו זכו שני רבנים אחרים להתייחסות, הרב ברק כהן, מועמד מס' 7 הסיר מועמדותו, ממש כמו הרב חדאד שלא נכלל כלל ברשימה ולא מוספר. החמור הוא כי הרב בוטבול עתה אינו נכלל ברשימת המועמדים, וועדת הבחירות לא דנה בו ולא אישרה מועמדותו גם לא בכפוף תנאי זה או אחר.

האם הרשימה מצטמצמת והיא עומדת עתה רק על עשרים מועמדים בלבד?. האם הרב אהרון בוטבול מועמד או לאו? אם הסיר מועמדותו מדוע עו"ד לפידות לא דיווחה על כך. ואם אינו כלל ברשימת המועמדים כיצד זה מצוי בידו אישור על הגשת המועמדות?

נציין כי כל שמות המועמדים הועברו לבדיקת עבר פלילי, ונמצא כי לאף אחד מהם אין רישום פלילי. כמו כל המועמדים הגישו תצהירים כנדרש . מה שמסבך עוד יותר את הסוגיה כי אם נניח שהרב בוטבול בסופו של יום יתברר שהגיש מועמדות, האם יספיקו לקיים כל הבדיקות בימים שנותרו? התקשרנו לקבל תגובת המועמד הרב אהרון בוטבול ולא זכינו למענה.

נושאים: הבחירות לרבנות, וועדת הבחירות, המשרד לשירותי דת, בית שמש
נתקבל של המשרד לשירותי דת
נתקבל של המשרד לשירותי דת
נתקבל של המשרד לשירותי דת
נתקבל של המשרד לשירותי דת
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: