וועדת הביקורת דורשת סמנכ"ל לניהול משאבי אנוש

בעיריית בית שמש לא שעו עד עכשיו לצרכים, ולא למבקר המדינה, האם סוף כל סוף יקשיבו לדרישת יו"ר ועדת הביקורת?

אלי כהן יו"ר וועדת ביקורת
אלי כהן יו"ר וועדת ביקורת

אחת הרעות, אם לא הרעה החולה הגדולה ביותר בתפקוד עיריית בית שמש היא מצבת כוח אדם ורשימת העובדים. מבקר המדינה העלה בדוחותיו ביקורת קשה ביותר, תחת הכותרת "ניהול כוח אדם בעיריית בית שמש".

" ביקורת המעקב נועדה לבדוק את אופן תיקון עיקר הליקויים שהועלו בביקורת הקודמת, והיא התמקדה בנושאים האלה: שיא כוח אדם, תקן כוח אדם, ועדות כוח אדם, המבנה הארגוני של העירייה, העסקת קרובי משפחה בעירייה, כוננויות ושעות נוספות." כתב המבקר וכיוון למעשה לצורך בשינוי המבנה הארגוני. עיריית בית שמש ניסתה בעבר לערוך ראורגניזציה בעזרת יועץ ראש העיר חיים הרוש, אף הוכנה תכנית שהובאה לדיון במליאה וסוכם בה על תכנית העבודה. התכנית קבעה אז צורך במינוי מנהל משאבי אנוש, כמו שיש בכל מפעל מתוקן ברחבי העולם, רצתה ושאפה עיריית בית שמש לערוך שינוי חשוב. זה לא נעשה? סיפור ארוך שתמציתו אי מוכנות לפגוע במי שמחזיק בתיק משאבי אנוש כבר למעלה מ-25 שנים. החליטו להמתין לשעת כושר מתאימה, המתינו להזדמנות וזו הגיעה, גם לפי ייעוץ ארגוני שנתקבל בעירייה הוצע למנות סמנכ"ל שתפקידו העיקרי יהיה טיפול בכוח אדם.

סיום תפקיד של דוד סיטבון שכיהן כסמנכ"ל העירייה לפני מספר חודשים ללא כל נגיעה לכוח אדם, הייתה עוד ההזדמנות לערוך את השינוי המיוחל זה כבר הרבה מאוד שנים, למנות סמנכ"ל שעיקר תפקידו יהיה טיפול במסגרת משאבי אנוש. ומה קרה? יכולים רק לנחש... כמה עובדי עירייה לטשו עיניים לתפקיד. למי יימסר התפקיד? ואם יוחלט על מכרז מה יקרה עם מנהל משאבי אנוש העכשווי? שוב אותן בעיות מוכרות. אז מה עושים?

בעיריית בית שמש חתומים על הפטנט הבלתי רשמי- לא עושים. אין מכרז לאיוש סמנכ"ל, אין שינוי, והביקורת לעולם ועד קיימת. עתה בא יו"ר וועדת ביקורת ומנסה להחיות את הרעיון. בדיון בוועדה לפני כחודש העלה כהן את היוזמה: "אני ממליץ למנות סמנכ"ל כ"א בהתאם להמלצת המבקר וחברת הייעוץ".

האמירה הזו תצטרף לכלל האמירות שנאמרו שלא יצאה מהן דבר, יו"ר ועדת הביקורת יכול רק להמליץ. לבצע יש מי שהיה בוועדה הזו ומתפקידו לדאוג, מנכ"ל העירייה. פועל רק בהוראה הממונה עליו ראש העירייה. האם נזכה לראות סמנכ"ל שעיקר תפקידו יהיה טיפול בכל אותן בעיות מוגדרות על פי דוח מבקר המדינה?

נושאים: עיריית בית שמש, התנהלות לקויה, דוח מבקר המדינה
אלי כהן יו"ר וועדת ביקורת
אלי כהן יו"ר וועדת ביקורת
אלי כהן יו"ר וועדת ביקורת
אלי כהן יו"ר וועדת ביקורת
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: