התנועה לאיכות השלטון הודתה לגב' בלוך על הצטרפותה לאמנה

רק עליזה בלוך חתמה על האמנה למניעת השחיתות בשלטון. שאר המפלגות בינתיים נמנעות/ לא מתייחסות מלהתייחס לפניות התנועה לאיכות השלטון

עליז בלוך בשבוע הספר
עליז בלוך בשבוע הספר

הראשונה לחתום על האמנה למניעת השחיתות בשלטון במקומי, האמנה עליה כבר דיווחנו כאן לפני יותר מחודש ימים, היא ד"ר עליז בלוך. " הצטרפתי ל"אמנה למאבק בשחיתות ברשויות המקומיות". בע"ה כשאעמוד בראשות עיריית בית שמש אפעל ואדאג למיגור השחיתות ולעיר נקייה וטובה יותר עבור כולנו. יש אפשרות לעבוד ללא שחיתות- וזה מה שיהיה בבית שמש! בלוך קראה ליתר המועמדים בבית שמש ובכלל להצטרף לחתימה על אמנה למען יושר בשירות הציבורי.

התנועה לאיכות השלטון הודתה לגב' בלוך על הצטרפותה לאמנה.

תושבים לא מעטים בירכו על הצטרפותה של בלוך לאמנה. את אחת הבקשות כתגובה לחתימת בלוך על אמנה למניעת שחיתות והיא לא מוזרה בכלל העלתה הגולשת מורן חנן. " הצהרת כוונות בנושא בעלי החיים בעיר היא קריטית! לא יתכן שבית שמש תהיה מוצפת בחתולים אומללים, חשופים למחלות, להתעללות ולסבל נוראי, ואף אחד לא ידאג לעיקורים וסירוסים! לא יתכן שאף אחד לא ייתן מענה רפואי לבעלי חיים חסרי ישע! המאבק בשחיתות הוא חשוב, אבל מניעת צער בעלי חיים חייבת להיות גם בראש סדר העדיפויות! כלבים נטושים ומשוטטים צריכים כלביה מסודרת, חתולי הרחוב צריכים יחס ודאגה וטיפול- כמו במודיעין או הרצליה! הגיע הזמן לתת את הדעת בנושא הזה, לפקוח עיניים, לשלב חמלה ודאגה לחלשים במערכת החינוך, להקצות תקציבים..."

בלוך לא נותרה אדישה והגיבה מיד: " זה נושא חשוב מאוד. תודה על העלאתו למודעות. מסכימה שכחלק מהפיכת העיר לנקייה ולטובה יותר יש להתייחס גם לבעלי החיים ולמנוע את ההזנחה הקיימת. בע"ה גם עניין זה יטופל לכשאבחר.

רמת השחיתות במדינה נמצאת בעלייה מתמדת וכיום מדורגת ישראל במקום ה-32 מבין מדינות העולם (לפי דירוג ארגון השקיפות הבינלאומי) לאחר הידרדרות מתמשכת בשנים האחרונות. בנוסף, חלה ירידה ברמת השמירה על ערכי הדמוקרטיה ומוסדותיה וברמת אכיפת שלטון החוק. כתוצאה מכך חלה פגיעה קשה באמון הציבור הן בשלטון המקומי והן בשלטון המרכזי.

באמנה מתחייבים המועמדים: לחרות על דגל סיעתם את המאבק בשחיתות על כל גווניה ולאמץ במצעם עקרונות ליישומו. לפעול במלוא העוצמה למיגור השחיתות, מידי יום ביומו עד הבחירות, בעת הבחירות ולאחריהן. לשמור על שלטון החוק ולחזק את המערכות לאכיפתו. לנהוג בשקיפות מלאה לגבי מעשיהם. לשמור על טוהר הבחירות ועל טוהר המידות. להימנע מניגוד עניינים, מקבלת טובות הנאה, ממינויים פוליטיים ומהפרת אמונים כלפי הציבור.

עוד מצהירים המועמדים באמנה כי יאבקו בשחיתות באמצעות חינוך, הרתעה, מניעה וביקורת. להשגת יעד זה נדרש מאמץ רב-מערכתי שיבוצע הלכה למעשה בפעילות הרשות בכלל ובוועדות השונות בפרט: ועדת המכרזים, ועדת הביקורת, וועדת התכנון והבניה.

ומעניין אם חברי מפלגות שיש נגדם הליכים לפתיחת כתבי אישום, האם גם הם יצטרפו לאמנה הזו?

נושאים: בחירות 2018, בית שמש
עליז בלוך בשבוע הספר
עליז בלוך בשבוע הספר
עליז בלוך בשבוע הספר
עליז בלוך בשבוע הספר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: