הרב מרדכי מלכה: "מרא דאתרא זה תפקיד בו צריך לתת מענה לכל יהודי וראש יהודי"

ההתמודדות על משרת הרב נכנסת לשלב מעשי, וכבר יש שני מועמדים באופן רשמי שהתייצבו במשרד לשירותי דת והגישו מסמכים

הרב מלכה בשיעור
הרב מלכה בשיעור

מצטרף חדש להתמודדות על כס הרבנות המקומית, הרב מרדכי מלכה, רבה של המועצה האזורית באר טוביה. הרב מלכה 'מולך' על 24 ישובים מבקש עתה להתמודד על המשרה המתפנה של רב ראשי בבית שמש. בחודש ספטמבר הקרוב ימלאו לו 60 שנה ורהבם עמל קידוש שם שמים ופעילות למען הפרט והכלל . הרב מלכה נשוי ואב לששה בלי עין הרע, בוגר ישיבת פורת יוסף, מוסמך לרבנות ובעל הסמכה וכושר לרבנות עיר, וחובה לציין כנראה בימים כאלה, היה תלמידו של הרב שלום כהן ראש מועצת חכמי התורה. השכלתו של הרב רחבה מאוד, הוא בוגר כמה וכמה תכניות כמו משפטים בדיני משפחה, גישור ושלום בית, מוסמך לשחיטה ופיקוח כשרויות, מוהל וגם סופר סת"ם. בין יתר כישוריו מונה הרב גם יכולת לשמש חזן בנוסח ירושלמי. הרב מלכה גם עורך חופות וקידושין.

הרב מלכה שירת בצה"ל שירות צבאי סדיר מלא ושני רבות אחר כך היה בשירות מילואים. מאז שנת 1993 הוא משמש בתפקיד רב אזורי של המועצה האזורית באר טוביה .

מצוייד בהמלצות רבות כמו מכתב מאת הרב דוד אבוחצירא, התמודד על כס הרבנות הראשית והפסיד לרב יצחק יוסף בנו של הרב ובדיה יוסף בידיו המלצות גם מהרבנים מאיר לאו והרב מרדכי אליהו זצ"ל.

הרב מלכה מתעטר בכתבי יד רבים שבבוא הימים יהפכו לספרי קודש בארון היהודי, הרצאות, דברי תורה, שיעורים כתובים ומוקלטים ממתינים לזמנם ויומם יבוא מבטיח הרב.

בתפקיד המרא דאתרא הוא מבטיח להביא את מה שהוא, " להיות קול מענה לכל." לכל, פירושו חרדים חילוניים מסורתיים, כאשר הניסיון הרב שצבר הוא אשר ינחה אותו בעבודה הדורשת בתפקיד רב ראשי לעיר. " זה לא רק הכסא והתפקיד, מה אתה מביא איתך לשם, כדי לשפר ולהוסיף על מה שהיה והציבור צריך".

את בית שמש הוא מכיר היטב, הוא מקושר לעיר באמצעות בני משפחה המתגוררים כאן ושקל לא להתמודד עד שהוברר לו כי אחיו הרב מנשה מלכה לא מתמודד, אז קיבל החלטה להתייצב בעיר ולהתמודד על התפקיד החשוב. "בית שמש מאז ומתמיד הייתה יקרה לי, ואם אוכל לסייע בבניית קהילה אחת גדולה כאן, אתגייס למשימה בכבוד רב ובשמחה גדולה.

הרב מלכה התייצב השבוע בירושלים, יום שני והגיש את הודעתו על ההתמודדות בבית שמש. מסמכיו נתקבלו כדין, וביחד הם מצטרפים למסמכים שהגיש רב נוסף, ביחד הם יעברו סריקה של היועץ המשפטי לבחינה אם הכל עומד בדרישות.

נושאים: בית שמש, התמודדות על כס הרב, הרב מרדכי מלכה
הרב מלכה בשיעור
הרב מלכה בשיעור
הרב מלכה בשיעור
הרב מלכה בשיעור
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: