הציבור החרדי מוזהר לא לצפות בסרטים מכל סוג שהוא

סרטים בימי החופשה לחרדים- אסורים בכל אופן וצורה, חן חרדי מתעלם מדרישת הבד"צ הספרדי ומביא לעיר סרטים להקרנה. דובר העדה החרדית הספרדית: "עיריית בית שמש נפלה בדברים עוד יותר קשים וגם הפעם היא נופלת שוב".

הפשקוויל ברחובות העיר
הפשקוויל ברחובות העיר

האגף לחן חרדי החליט להביא לעיר בחופשת החג הקרובה כמידי חופשת חג סרטים להנאת הצופים להפגת השעמום. לדעתם, שם, הסרטים 'כשרים' וראויים להיות מוקרנים אצל הציבור החרדי בכלל, בודאי אצל הציבור החרדי האשכנזי.

על כך יצא קצפם של החרדים הספרדים, מדוייק יותר בד"צ העדה החרדית הספרדית שהם אחת הסמכויות ההלכתיות הגבוהות ביותר לציבור הספרדי. העדה החרדית הספרדית יוצאים בתקיפות נגד מגמת הסרטים הכשרים החרדים, ועוד כל מיני תופעות בליינות חרדית למיניה. התופעה אגב של סרטים קיימת לא רק בבית שמש, היא מתקיימת גם בביתר עילית. ויש מידע שרבנים מהעדה החרדית הספרדית בירושלים הנחשבים כוח פסיקה והנהגה הכי חשוב בעולם החרדי הספרדי יוצאים בתקיפות נגד מגמת הסרטים.

השבוע פורסם פשקוויל ברחובות העיר שמהווה גם הודעה וגם אזהרה. "שמועה שמענו ותרגז בטננו, על שבאו פורצי גדר ורוצים בחול המועד להקרין 'סרט באידיש'. הננו להודיע כי כבר נאסר באיסור עולם ע"י רבותינו הביד"צ שליט"א וכל גדולי ישראל בארץ ובתפוצות לצפות בהקרנת סרטים בכל אופן וצורה שהיא אפי' באידיש ואפי' לצרכי צדקה ודברים שבקדושה". בקיצור סרטים- לא לציבור החרדי.

המודעות מזהירות ומציעות לחזור מהרעיון "אל תדמו בנפשכם כי היהדות החרדית הנאמנה לדברי רבותינו תשב בחיבוק ידיים. לא נפקיר את בננו להיגרר אחרי משאות שווא ומדוחים".

סגן ראש העיר שמואל גרינברג, הממונה על אגף חן חרדי מאשר אכן שמביאים סרטים, או המתנ"ס או חן חרדי. ככה כל חופש יש."

" נו אז אני לא אמור לא לעשות סרטים, כי כתבו לא לעשות סרטים. רוצים לעשות, בעבר עשינו, לא שאלו ולא אמרו לנו, אז יש פשקויל מה אני אמור לעשות". " דברי סגן ראש העיר גרינברג.

הרב אברהם בצלאל דובר העדה החרדית הספרדית אומר שהם אינם יוצאים נגד בית שמש אלא נגד התופעה בכלל בכל הארץ. "אסור לטמא את המחנה, יש דעת תורה של בדץ מקדמא דנא, אסור לצפות בסרטים כגון אלה. נכנסו תופעות שמבאים כל מיני סרטים, יש בהם דברים, המוגדרים פנינו

יש דברים שהם ברורים, לא צריך לדבר עליהם. מדובר בחבורת ליצנים שמתלוצצים מכל מעשה וחושבים לעשות צחוק מחינוך של ילדים. לא פנינו לראש העיר, פנינו אליו בעבר בדברים ידועים. לצערי הוא מודע לבעיה והוא מודע לבעיות שיש בפנים בתוך הסרטים האלה. האיסור נוגע לכל העולם כולו. עיריית בית שמש נפלה בדברים עוד יותר קשים. אז אנחנו צריכים לבוא להעיר על דברים כאלה? היו דברים חמורים יותר".

סוף דבר, יש פשקווילים, וכנראה גם יהיו סרטים. אז צפו או שלא, לעוד מחאה בעיר בימי הסוכות.

נושאים: בית שמש, הקרנת סרטים, שמואל גרינברג, משה אבוטבול
הפשקוויל ברחובות העיר
הפשקוויל ברחובות העיר
הפשקוויל ברחובות העיר
הפשקוויל ברחובות העיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: