הפלישה החרדית לבית שמש הוותיקה נמשכת

אחרי חשיפת בי"ס תיכון ברח' מצדה, הנה עתה נחשפת ישיבה בעיר הוותיקה. מה שהיה פעם תיכון מעורב לבנים ובנות הפך באחרונה למבנה לישיבה חרדית.

קולבי מעילי התלמידים
קולבי מעילי התלמידים

עולם האינטרנט שופע, יש בו כל מה שתחפש. הפיתרון לכל שאלה (הרב גוגל) מצוי בו. רציתי דירת מגורים בסביבה זמינה ונגישה, לכן חיפשתי באתר מדלן, ככה מוצאים היום בית. זה הסלוגן שלו... חיפשתי. בית, כאילו, לא מצאתי. מצאתי כתובת שמשכה את עיני והחלטתי ללכת לבדוק...

הנה מה שאמרו לי באתר, בי"ס ישיבה מתיבתא, כיתות ט-יב חרדי. הכתובת: רח בעיר הוותיקה. יש גם טלפון, ואפילו שם המנהל וגם מספר התלמידים שלומדים שם.

מקום זה למי שלא יודע, הוא בי"ס שייבר לשעבר. מבנה בית הספר הזה שעבר גלגולים כיום הוא בידיו/בבעלותו של עו"ד מתל אביב, כך נאמר לי. המבנה מתחלק לשלושה- חלקו מושכר לגני ילדים וצהרונים, חלקו לישיבה מתיבתא החרדית, לתלמידי הרמות, והחלק השלישי עדיין ריק ומחכה לשוכר התורן.

קולות שנשמעים מחוץ לכותלי הבניין מעידים על הילדים הרכים המצויים שם בכיתות. במספר כיתות דלק האור תרתי משמע, גם אור החשמל וגם קולות התלמידים שלמדו ושאבו ידע מידע או תורה. חלקו זה שבעבר היה כיתות חטיבת הביניים של התיכון הותאמו לטובת צהרונים. אגב בסמיכות אליהם במה שהיה פעם חדרי פסג"ה הפכו להיות מחסנים שדלתות, ספסלים, קוצים ודרדרים ממלאים את מרחביו. זה המקום היחיד שבו לוי דגל כחול לבן, דגל ישראל. במחסן, או שאולי שארית או שאולי מעשה מכוון- לעג לדגל. זה המקום שלו.

חלקו האחר של ביה"ס מה שהיה פעם כיתות התיכון הפכו לחדרי לימוד מטופחים לתלמידי הישיבה. באתר האינטרנט מוצהר על 74 תלמידים, אני הבחנתי בהרבה יותר, להערכתי מעל למאה תלמידים. וזה לא משנה, המרחבים מטופחים ממש כמו שצריך להיות לטובת ילדים. אבני האקרשטיין נעטפו בדשא סינטטי, חדרי לימוד וחדרי ספח , וגם אולם כינוסים יהא לתלמידים בקרוב. חדרי שירותים כנדרש, חדר מורים, חדר טיפולים ואפילו פינת שתיה חמה יש. בחוץ מוצב לו שולחן פינג פונג. שופרא דשופרא לתלמידים, בודאי כנראה משלמים תבין ותקילין על הזכות הזו ללמוד במבנה מטופח ומסודר. שום תלמיד לא יכול להתלונן על מחסור בצרכים, כי הכל יש ובשפע..

מה שהיה פעם חדרם של אריה רוגל, מנהל העל של ביה"ס השש שנתי, רינה גרטלר, מנהלת התיכון, והמזכירות של דניאלה טויטו, היום עומדים ריקים. גם הספרייה וגם חדר המורים עדיין ממתין לשוכר. על דלת הכניסה מצאתי עדיין את שלט המבשר על מזכירות של בית הספר ברנקו וייס, ביה"ס שהוקם על 'חורבות' שייבר המיתולוגי.

אם היינו שואלים אתכם על התמונה אותה אתם רואים, מניין היא יכולה להילקח? מיד הייתם יודעים להשיב, מדובר במעילים- ז'קטים לחליפות של לומדי תורה המגבעות מספרות הכל, אכן מדובר בלומדי תורה היושבים ועוסקים בענייני תורה יום יום שעה שעה.

ואם היינו מבקשים מכם להעריך כמות אלה שלומדים תורה שעה שעה, יום יום? גם לפי מה שנקרה גם בעין בלתי מזויינת ניתן לאומדם בכמות של עשרות. לא נגזים אם נציין כאן לפניכם, מדובר במאות.

ואם היינו שואלים אתכם- למיקום צילום התמונה. היכן היא צולמה, באיזה מבנה או באיזו ישיבה או באיזו עיר היא צולמה?

אז אנחנו כן שואלים אתכם, היכן צולמה התמונה הזו, והאם מישהו יכול לשער על מיקומה המדוייק. לא נבטיח לכם מתנות או פרסים, אנחנו נספר שהתמונה הזו מתעדת ומסבירה מציאות בה החרדים משתלטים על העיר מתחת לאפם של חברי הקואליציה הציונית, אלה שכביכול שומרים על בית שמש הוותיקה מפני התחרדותה. התמונה הזו

כאן סיפרנו לכם על שתי וילות ברח' מצדה 16-18 שהפכו לבי"ס, שבילי בינה, תיכון לבנות חרדיות. ועתה בתוך לב העיר, במרכז העיר, בבניין בבעלות פרטית, נמצאים מוסדות חינוך חרדיים. תלמידיהם מוסעים מהרמות.

נושאים: בית שמש, חינוך, ישיבה
קולבי מעילי התלמידים
קולבי מעילי התלמידים
קולבי מעילי התלמידים
קולבי מעילי התלמידים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
הפלישה החרדית לבית שמש הוותיקה נמשכת
תלמיד ישיבת מתיבתאנכתבה ביום שני, 30 באוקטובר 2017, 15:47

אני לא חושב שאדוני הנכבד בדק את העובדות מספיק לפני שהחליט לכתוב את הכתבה אכולת השנאה שלו, כי אם היית עושה את זה ,היית מגלה ש-"מתיבתא" היא לא ישיבה שחורה טיפוסית, אלא ישיבה תיכונית רגילה עם בגרויות והכל, שמיועדת לציבור החוצניק, מה שנקרא אצליכם חרדי - מודרני. אם את זה אתה לא אוהב כנראה יש לך בעיה יותר מאשר סתם דאגה לשלום העיר. אולי אפי' אנטישמיות.

הפלישה החרדית לבית שמש הוותיקה נמשכת
מנחם אברהמסוןנכתבה ביום רביעי, 25 באוקטובר 2017, 15:54

למספר 7 KOBI: כבר אמרו לך שאלו חרדים חוצניקים מרמה א' שמתנהגים כמו בני אדם נחמדים ולא החרדים שתיארת שחוסמים כבישים וחוץ מזה מי אתה בכלל שיש לך מילה מול השכן שלהם יא שמוק. אני לא מבין מה יש לציון סולטן שכל מה שהוא עושה כל היום זה לחפש איך להתלבש על החרדים, כמו שלי ולך מותר לשכור מבנה כך גם מותר לבחורים שקוראים לעצמם חרדים אפילו אם הם לובשים כובע חליפה וחולצה לבנה ואם זה לא מתאים לציון סולטן הוא מוזמן לעבור לעיר אחרת.

הפלישה החרדית לבית שמש הוותיקה נמשכת
תושב בית שמשנכתבה ביום רביעי, 25 באוקטובר 2017, 14:05

לכל המגיבים כנגד הכתבה..יום יבוא ותתעוררו ותגלו שכבר אין בית שמש וותיקה ורמת בית שמש אלא עיר חרדית מלאה ואתם..אתם כאן רק על תקן שאלה של זמן..לצערי עברתי את זה כבר בשתי ערים..כך שאני כבר רואה לאן זה הולך.. וכן.. אני ממש לא מתכוון להישאר כאן במצב הזה ועובד על זה כמו כמעט כל שכני החילונים במגדל המים . ועוד משהו קטן..אני לא קונה חרדי נחמד או חרדי שלומד 5 יח' או חרדי תת אדם שקורא לחיילים נאצים..חרדי = פראזיט ועד שהם לא ייתגיסו או לצבא או לשרות לאומי כמו הילדים שלי.. הם כולם אותו זבל.

הפלישה החרדית לבית שמש הוותיקה נמשכת
חילוני גאהנכתבה ביום שלישי, 24 באוקטובר 2017, 06:58

כששמים לחרדים את האמת מול הפרצוף הם נזעקים לפאשיזם, לשנאה, לחוסר תרבות. היכן הייתם כל הצבועים כאשר סילקו את הילדים מבי"ס שפות? ועוד משהו, במקום להתמודד עם הבעיה כפי שהיא מוצגת, אתם 'מתלבשים' על ציון סולטן, אם היו לנו בעיר עשרה כאלה לא היינו מגיעים למה שהגענו....

הפלישה החרדית לבית שמש הוותיקה נמשכת
KOBIנכתבה ביום שלישי, 24 באוקטובר 2017, 06:52

חחחח דמוקרטיה ????? חרדים שמעו על דמוקרטיה סוגרים כבישים בשבת ללא כל היתר מהעירייה ומשטרה . יריקות ואבנים על סגנון לבוש . הדרת נשים וחילונים ולא חסר.. מה קרה שסוף סוף יש כתב עיתון לא פחדן שמביא לכם הכל בפרצוף

הפלישה החרדית לבית שמש הוותיקה נמשכת
שמעון אלאשווילינכתבה ביום שלישי, 24 באוקטובר 2017, 02:03

איזה טיפשות כתושב השכונה סמוכה לישיבה הנ"ל אני יכול לומר שאע"פ שאין לי שום קשר ישיר לחרדים אני נהנה מאד מה"פלישה". יש פתאום אנשים תרבותיים נחמדים שיאמרו לי בקר טוב ברחוב. צעירי השוליים שהיו שורצים ברחוב שלי (קרן היסוד סמוך למוסד הנ"ל) היום מוצאים לעצמם מקום אחר להתכנסות ואופי השכונה כולה נחמד יותר. תפסיק את הרדיפות הגזעניות שלך ותהנה מהשיפורים שהם מביאים לנו.

הפלישה החרדית לבית שמש הוותיקה נמשכת
ציון במיטבו??נכתבה ביום שני, 23 באוקטובר 2017, 15:43

טענה מוזרה, הישיבה שוכרת את הבניין ואתה קורא לה פולשת?! בגרות עשית? מילון היכרת? סתם ככה, הם מבקשים מאף אחד בשכונה להתחרד? ללמוד תורה?? תפסיק סתם להתלונן, רוכל בזוי שכמוך.

הפלישה החרדית לבית שמש הוותיקה נמשכת
עדינהנכתבה ביום שני, 23 באוקטובר 2017, 15:36

כמובן כולנו רוצים שחרדים ילמדו לימודי חול. אם זה ישיבת תיכוני, זה ממש לא כדאי להתנגד נגדם.

הפלישה החרדית לבית שמש הוותיקה נמשכת
שמעת על דמוקרטיה?נכתבה ביום שני, 23 באוקטובר 2017, 14:45

ציון, כתבת שהבנין הוא בבעלות פרטית, תסביר לנו מה בדיוק אתה מצפה מחברי הקואליציה הציונית לעשות. נראה לך שיש דרך חוקי למנוע מישיבה כזאת או אחרת לשכור מקום איפה שרוצים? אולי לא שמעת אבל יש כאן דמוקרטיה בארץ. אתה מאשים את חברי הקואליציה סתם. באמריקה אומרים: It's a free country השתגעת- אתה נשמע כמו פשיסט. מבינים שאתה שונא חרדים אבל זה

הפלישה החרדית לבית שמש הוותיקה נמשכת
בעל עסק בהרצל לידנכתבה ביום שני, 23 באוקטובר 2017, 13:50

אל תחליט מה טוב ומה לא טוב עבורנו השכנים. אני אישית נורא שמח שהגיעו לכאן חברה כאלו. מה זה עזר לי שהבנין ישב ריק מקודם? הם גרשו מישהו משם? יש לי חדשות עבורך- אין חילונים שרצו את הבנין לבית ספר. כולם מסודרים. הבת שלי לומדת בבית ספר חצי ריק בעיר הוותיקה. אז אתה מחליט שעדיף שיישאר ריק לנצח וכך לא נשכח מה היה פעם. ומה לגבי החנויות ברחוב הרצל שנהנים מאוד מהשכנים האלו שכל הזמן קונים אצלנו? ובכל מקרה, הם לא חרדים כמו שאתה חושב בכלל- רובם חוצניקים מרמה א'. מאוד מחונכים. מבחינתי שיבואו עוד כאלו!

הפלישה החרדית לבית שמש הוותיקה נמשכת
אשה חילוניתנכתבה ביום שני, 23 באוקטובר 2017, 12:55

ציון, הפעם ממש הגזמת! אתה פשוט לא בענינים. אני גרה ליד ומכירה היטב מה הולך שם. מדובר בישיבה תיכונית, התלמידים שמה מקבלים בגרות מלאה עם 5 יחידות במתמטיקה ובאנגלית! אנו בתור חילונים אמורים לתת להם מחיאת כפיים ולעודד אותם- למה לדבר ככה! תתבייש לך. מה אכפת לך אם הם שמה? הם משלמים שכירות, לא קיבלו מבנה או תמיכה כספית מהעירייה כמו הילדים שלנו. מה אתה רוצה מהם? הם דווקה מאוד עדינים ויש להם הרבה דרך ארץ. לא מפריעים לאף אחד.