העתירה לביטול מסירת ההיסעים לגוש עציון מתקיימת היום

העירייה מבקשת לדחות את העתירה על הסף בהיותה קנטרנית וחסרת תום לב המוגשת בידי מציע אשר נהג בתכססנות ובהתנהלות פסולה

כנפי יונה
כנפי יונה

היום מתנהלת בבית המשפט בירושלים בפני כב' השופט יצחק נועם תביעתה של חברת ההיסעים כנפי יונה נגד עיריית בית שמש ונגד החברה לפיתוח גוש עציון

העתירה המנהלית שהגישה חברת 'כנפי יונה' במטרה לגרום לביטול החלטת העירייה למסור העבודה בידי חברה שלא ניגשה כלל למכרז. העתירה מתייחסת להשתלשלות האירועים מהמכרז בתשע"ז ועד לביטול למעשה זכייתה של החברה במכרז. בכתב התביעה שפירסמנו כאן מספר עו"ד איתן להמן ב"כ התובעת כי "לפני שנה"ל תשע"ז הוציאה העירייה מכרז באמצעות משכ"ל, אליו ניגשו 3 מציעים, ובהם הסעות גוש עציון. באורח פלא יומיים לפני פתיחת שנה"ל תשע"ז ויתרו שני המציעים הנוספים- ככל הנראה לאחר לחצים כבדים- על זכייתם במכרז והזוכה הייתה החברה מגוש עציון ש'זכתה מההפקר'. ומדגישה העתירה: "למרות שהזוכה הציעה הצעות גבוהות במיוחד". בעתירה אין פירוט של הלחצים, ומן הסתם יצטרכו להסביר לפני בית המשפט את כוונתם. כי משרד החינוך הזמין את עיריית בית שמש לשימוע, ואף הודיע המשרד על כוונתו להפחית באופן דרמטי את השתתפותו במימון זה, צעד קיצוני שננקט באופן חריג ביותר, והמעיד על חשדות הכבדים במשרד החינוך ביחס להתנהלות העירייה".

בעתירה חושפת כנפי יונה עוד קלקולים בהתנהלות. למשל פרסום המכרז במקומון באופן נסתר, בין מודעות נוספות, או באי פרסומו באתר העירייה כמתחייב. ועוד כאשר הגיע נציג מטעם כנפי יונה לעירייה לרכוש את המכרז, החליטה העירייה לבטל את המכרז שביקשה לנהל באופן עצמאי. העירייה שינתה כיוון וביקשה לצאת למכרז חדש באמצעות משכ"ל, אליו הגישה העותרת הצעה נמוכה יותר מהמחירים שבהם ביצעה חברת הסעות גוש עציון את הסעותיה בשנת תשע"ז.

לפי העתירה מתברר כי העירייה ניהלה מו"מ להורדת הצעת המחיר לאחר הזכייה במכרז ונענתה. לקראת סוף אוגוסט הודיעה העירייה לחברה שהיא זכתה בהסעות במספר אשכולות. החברה מצדה בשל השעה המאוחרת, הודיעה כי היא אינה יכולה להתארגן להסעות באשכול אחד והיא תסיע בשלושה אשכולות כמתחייב מהמכרז החדש. העירייה אישרה את הודעת כנפי יונה, ואפילו שלחה לה את רשימת התלמידים להסעה החל מיום 27.8.17. באותו היום התייצבו מסיעי כנפי יונה בנקודות האיסוף והסיעו תלמידים למקום לימודיהם..

עו"ד להמן טוען כי התנהלות זו נוגדת למעשה את תורת המכרזים. "המכרז בוטל לאחר עריכתו, קבלת ההצעות ולאחר שהעותרת אישרה את זכייתה בכל האשכולות למעט אשכול 1. ההחלטה בדבר ביטול המכרז מביאה לתוצאה אבסורדית ולנזק חמור לציבור, הרשות מוציאה עתה סכומי כסף גדולים הרבה יותר". העתירה טוענת להתנהגות תמוהה מאוד של העירייה גם בקיץ הקודם וגם בקיץ הנוכחי. "אין מדובר בפעולה בניגוד לחוק חובת המכרזים אלא גם בהפרה בוטה וחמורה של חובת השוויון והשקיפות". לפיכך מבקשת העותרת לבטל את ההחלטה בדבר ביטול המכרז לכל האשכולות למעט אשכול 1. לחתום עם כנפי יונה על החוזה למתן שירותי הסעות באשכולות שהיא מאשרת את יכולתה לעבודה.

העירייה מבקשת לדחות את העתירה על הסף בהיותה קנטרנית וחסרת תום לב. המוגשת בידי מציע אשר נהג בתכססנות ובהתנהלות פסולה. מדובר במכרז בו חזרה העותרת מה לביצוע חלק מהצעתה בכל הנוגע לביצוע חלק מרכזי מהמכרז באשכול הפנימי של העיר בית שמש ותוך שהיא מנסה לכפות על העירייה להתקשר איתה באופן חלקי ורק לגבי החלקים שנוחים לה. העירייה סברה ועדיין סבורה כי התנהלות מעין זו פסולה ולפיכך בדין ביטלה את זכייתה".

אל כתב התשובה מצרפת העירייה את פרוטוקולי וועדת השלושה וכן סיכום דיון למכרז. התובעת הגישה בקשה להוסיף התייחסות לחלק מטענות העירייה שנודעו רק כעבור הגשת התביעה.

היום כאמור מתקיים הדיון בפני כב' השופט נועם בירושלים, את העירייה מייצג עו"ד מיקי גסטוירט יועצה המשפטי של העירייה

נושאים: בית משפט השלום, עיריית בית שמש, מכרז היסעים
כנפי יונה
כנפי יונה
כנפי יונה
כנפי יונה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: