העירייה תחזיר ארנונה לתושבים על שנים עברו

העירייה גבתה יותר מהמגיע לה, והיא עצמה גילתה את טעות, אלא שבדיונים הסכימה להחזיר לשנה אחת בלבד. בית המשפט חייב אותה להחזיר שבע שנים אחורה.

עו"ד לוטם נגב
עו"ד לוטם נגב

עו"ד לוטם נגב שהגישה תביעה ייצוגית בעוון גביית יתר ב ארנונה הגיעה להסכם עם עיריית בית שמש, העירייה חוייבה להחזיר ארנונה לתושבים למשך -7 השנים האחרונות,

ראשית הסיפור בתושב בית שמש שקיבל הודעה מהעירייה שהיא גבתה ממנו ארנונה ביתר בשטח של כ-40 מ"ר.

התושב ניגש וביקש מהעירייה שתשיב לו את כל שגבתה ביתר ולא רק לאותה השנה, כיון שהיא גבתה ממנו ביתר במשך 10 שנים. העירייה השיבה לו שהיא משיבה רק עבור אותה השנה שבה התגלתה הטעות, ולא מזכה בגין ריבית והצמדה. התושב פנה כמה פעמים בהגעה למשרדי העירייה וגם בכתב - אך העירייה לא שינתה את עמדתה

בתביעה שהוגשה בינואר 2018 על ידי עו"ד לוטם נגב ועו"ד ד"ר אמיר קמינצקי והתנהלה בבית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים אצל כב' השופט יורם נועם, נדרשה העירייה להשיב את כל כספי גביית היתר של הקרן לשנתיים שלמות לכל חברי הקבוצה וכן לזכות בריבית והצמדה

הצדדים דנו כדי להביא את הפרשה לסיומה בהקדם, והגיעו להסכמה שקיבלה תוקף של פסק דין שמחייבת את העירייה להשיב את כל כספי הקרן ולמשך 7 שנים (עד התיישנות) לכל תושב שנגבתה ממנו ארנונה ביתר, בתוספת ריבית והצמדה לפי החוק.

למעשה, התקבלו כל רכיבי התביעה במלואם במסגרת ההסכם ולא נותרה סיבה לנהל את התיק בבית המשפט. היתרון בהשגת ההסכם הוא התחייבותה של העירייה להשיב גביית יתר של ארנונה למשך 7 שנים לכל חברי הקבוצה (לו היה מתנהל התיק במלואו הקבוצה הייתה זוכה להשבה של שנתיים בלבד). יתרון נוסף הוא שלכל חברי הקבוצה נשמרת הזכות להגיש תביעות באותה העילה במקרה של דחייה מצד העירייה את בקשתם.

כל תושב בית שמש שנמנה על חברי הקבוצה שנגבתה ממנו ארנונה ביתר בשל סקר נכסים שגוי במשך השבע השנים האחרונות, מוזמן לכתוב לעירייה מכתב ולבקש בו השבה מלאה של כספי הקרן בתוספת הפרשי ריבית והצמדה. חשוב לציין שבהסכם לא נקבע שההשבה תתבצע באופן אוטומטי, אלא על ידי פניה פרטנית של כל אחד מחברי הקבוצה אל העירייה בכתב.

ואמרנו שהעירייה הרוויחה, העירייה גבתה מאותו תושב משנת 2004, קרי לפני כ-15 שנה, וחוייבה להחזיר ארנונה לשבע השנים האחרונות בלבד. 8 שנים הכניסה העירייה את ידיה לכיסי התושבים וגבתה ארנונה שלא כדין!!!

ואתם התושבים אל תתעצלו, פנו לעירייה ודרשו מה שמגיע לכם, ומגיע לכם הרבה כסף. מדובר בסכומים שיכולים להגיע לאלפי שקלים לכל משפחה. אל תוותרו!!!

נושאים: עיריית בית שמש, בית המשפט המחוזי.
עו"ד לוטם נגב
עו"ד לוטם נגב
עו"ד לוטם נגב
עו"ד לוטם נגב
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: