העדה החרדית הספרדית נגד השתתפות בבחירות לראשות העיר

עסקנים חרדים, מצויידים בפסק הלכה, יסיירו בעיר לשכנע תושבים חרדים ספרדים לא להשתתף במערכת הבחירות לראשות העירייה.

כרוז בירושלים
כרוז בירושלים

בזמן שהעסקנים החרדים מתלבטים ואו יתלבטו את מי להריץ כמועמד חרדי לראשות העיר, מסתמן ש"העדה החרדית הספרדית" הולכת בכל הכוח לאסור הלכתית את ההשתתפות בבחירות. אם אכן ז יהיה זהו מהלך פנימי חרדי שעלול לשנות את כל כללי המשחק הפוליטי בעיר. נכון לעכשיו רואה עצמו משה אבוטבול ראש העיר מתמודד בשם תנועת ש"ס, אמר וחזר ואמר שהוא רוצה קדנציה שלישית. מולו יש יש מי שמציב את נציג דגל, מונטג או גרינברג, גרינברג או מונטג לראשות העיר, בעוד כל השאל מתבטלים בפני אחד מהשלושה.

העדה החרדית הספרדית עומדת בפני מעשה שעשוי לנטרל את העוקץ מהמאבקים הפנימיים של המפלגות. פסק ההלכה שעומדים להוציא לציבור בקרוב יעורר כאן את זעמם וכעסם של המתמודדים או לפחות יגרום להם להזיע. פסק ההלכה הזה קובע "לא להשתתף בבחירות לעיריה" כמו שהם עושים כל בחירות. פעילי העדה החרדית הספרדית מתכוונים הפעם להסתובב בחוגי בית בעיר ולהסביר למה לא להצביע. הפעילים מתכוונים לשטוף את העיר ולדבר אל לב מאמיני התורה בעדה הספרדית כדי להשתכנע לא להתערב במערכת הבחירות הקרובה.

ובינתיים נתלו על לוחות המודעות שלטים תחת הכותרת 'פסק הלכה'. "הננו לגלות דעתנו דעת תורה כי האיסור שהוטל ע"י הגאונים הביד"צ בראשות רבותינו הגה"ק מרן צדקה זיע"א והגה"ק מרן יעקב מוצפי זיע"א ובית דינם ויתר הגאונים זיע"א שפסקו ואסרו איסור מוחלט הן על כל איש והם על אשה ליטול חלק ולהשתתף בבחירות ואין בכוח מי לבטלו יהיה מי שיהיה"!!!. על החתום הרב עובדיה רחמים אב בית הדין".

כידוע "בד"צ העדה החרדית הספרדית" בירושלים הוא הסמכות ההלכתית מהגבוהות בעולם החרדי גם לאשכנזים וגם לספרדים, וציבור גדול שומע להם, עתה מבחן המעשה.

נושאים: בית שמש, העדה החרדית הספרדית
כרוז בירושלים
כרוז בירושלים
כרוז בירושלים
כרוז בירושלים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: