הנאה למתרחצים- מטרד לתושבים

בריכת הקריה שהפכה לבריכת שחיה עירונית גורמת טרדה לתושבים המבקשים שקט ושלווה ובעיקר גישה נוחה לביתם בכל שעות היום.

רח' הותיקים
רח' הותיקים

רח הותיקים יכול היה להיות אחת הסמטאות בעיר שמושך אליו מטיילים לראות עיר בעברה. עדיין ניכרים סימני העיר הקטנה עם הבתים הארוכים, בתי הרכבת כפי שקראו להם, ואפילו באבן בהם בנו אז. הרחוב עבר שיפוץ, ובשיפוץ הזה לא תמיד הקפידו לשמר את העבר, חזית הבתים יכול להיות שמבחינת התושבים שופרה, באשר להיסטוריה לא ממש.

רח' הותיקים הוא שתי שורות של בתים אשר ביניהם נסלל כביש גישה, כביש שמתאים אולי לרכב אחד לא יותר. בקצהו מצויה קרית חינוך, פעם זה היה בי"ס 'שמשון'- לימים יהפוך לישיבת איתרי, ואח"כ לקרית חינוך המנוהלת בידי אגודת משכנותייך. אל המקום מגיעים תלמידים מכל רחבי הארץ, רבים מהם בני עיירות פיתוח, בני נוער משכבות מצוקה שזוכים כאן לימי עדנה וטיפוח. הרבה נשמה מושקעת בעבודה החינוכית. כדי להיות גורם מפתה וגם מושך תלמידים נבנתה במקום בריכת שחיה עבור תלמידי בית הספר.

במשך הימים גם נבנתה פנימייה חדשה, ראויה לתלמידים, חדריה החליפו את מיטות הקומותיים. לתלמידים זו הייתה הזדמנות מצוינת להתקדם במסלול החיים, והרעיון בסה"כ עבד יפה. אלא ש...

מנהלי הקריה החינוכית החליטו להוסיף עוד שימוש למבנים המפוארים. החדרים שבהם הוכנסו מערכת מיזוג, ריהוט חדש, יכולים לשמש גם בסופי שבוע ובחופשות בהם התלמידים יוצאים לביתם לשהייה עם בני משפחותיהם. בימים האלה הופכת הקריה ל'בית דירות להשכרה'. יש מחירון, יש דרישה והביקוש גדל. שבתות חתן, שבתות אירועים וכד' הכניסו כסף טוב לבעלי הבית. אמרנו שיש בסמיכות גם בריכת שחיה, זו משמשת את הציבור הדתי והחרדי בלבד. שעות השחייה נפרדות, והציבור החרדי זורם אליה בכל שעות היממה ולעתים גם בלילות. באי הקריה- קרי האורחים, מעדיפים להגיע אל שער הקריה ולא לרדת במדרון המדרגות מרח' המשלט. הירידה תלולה מדי, קשה אפילו, ולכן האורחים מעדיפים להצטופף בכביש הצר שהוא דרך הותיקים. הצפיפות הזו גורמת לכך שרבים מהדיירים לא מוצאים את דרכם לביתם. מדובר לא אירוע חגיגי יוצא דופן, אלא לעיתים במשך חודשים, עבור דיירי הותיקים זה הפך לסיוט. בעבר כבר ניהלו ישיבות עם הנהלת הקריה למצוא פתרון. נקבעו כללים, מנהלי הקריה לדברי התושבים לא עומדים בסיכומים.

במכתב שכתב יו"ר ועד הרחוב משה אבוטבול (לא ראש העירייה) מתאר זה את הנזקים והקשיים העוברים על הדיירים ברחוב. "הנזק הפרטי וגם הציבורי צובר תאוצה מיום ליום, כבר לא ניתן לדייר למצוא חניה ליד ביתו. יש בידינו תמונות וצילומי וידאו ממצלמות ברחוב על פגיעות רכבים המגיעים לבריכה. מוניות רבות הנקראות לבריכה יוצרות עומס וחסימת הרחוב לעתים קרובות ויצירת חיכוכים ומריבות עם באי הבריכה עד כדי הזמנת משטרה". ואלו רק חלק מהחיכוכים שהפכו להיות בשגרה.

בשבוע שעבר שיגר עו"ד שמעון ביטון מכתב בשם התושבים ובו תבע מהנהלת הקריה לעמוד בסיכומים בין הצדדים. והיה ולא, מרשים הדיירים לעצמם לפנות לגורמים המוסמכים כדי לאכוף את ההסכם או לפחות לתת מוצא מהאי נוחות הנגרמת לתושבים.

בנוסף מבקשים התושבים באמצעות עו"ד ביטון לאכוף החוק לעניין רשיון העסק של בריכת השחייה. "הפעילות של הבריכה מהוה מטרד חמור לתושבים וסכנה למתרחצים בה. דיירי הרחוב סובלים מכך שנים ארוכות אשר על כן הנכם נדרשים לפעול לאלתר בהתאם לסמכותכם להפסקת הפעילות בבריכה. המכתב נשלח ביום 14.7, בסיור בתאריך 19.7 נשמעו קולות מהבריכה, משמע היא פעלה כרגיל.

לדברי עו"ד מיקי גסטוירט הבריכה פועלת ברישיון עסק.

נושאים: בריכת השחיה קרית חינוך, רח הותיקים, עיריית בית שמש, עוד שמעון ביטון
רח' הותיקים
רח' הותיקים
רח' הותיקים
רח' הותיקים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: