הכרזת אבוטבול על כוונתו להתמודד מביעה דאגה וחרדה בעיקר לעתידו הפוליטי

הסערה לה התעוררנו הבוקר, היא לא ממש. אבוטבול במצב חסר מחזרים מעוניין לנסות לעורר את הזירה קצת מוקדם מדי. דגל, לא ממש בראש שלהם להחליט.

אבוטבול בבחירות 2008
אבוטבול בבחירות 2008

מה גרם לו למשה אבוטבול למהר להכריז דווקא אתמול, בר"ח כסלו על כוונתו להתמודד. מצבו של משה אבוטבול בזירה הפוליטית חלש מבעבר. היום הוא מביט ימינה ושמאלה ורואה שחוץ מעצמו אין לו שום ביטחון שמאן דהוא מהאנשים שהלכו אתו תומכים בו. בלעיש, סגנו בעשור האחרון, הוא משענת קנה רצוץ, הליכוד לא ממש ממהר להכריז ממש כמו כל גורם ציוני, הבית היהודי בעצמו מסובך בתוך עצמו ואילו הסיעות החרדיות, גם הן מתלבטות בינן לבין עצמן.

התבגרו? כן בהחלט. הניסיון עושה את שלו ואף אחד לא ממהר לסגור שום דיל, כי הוא יודיע שככל שהזמן עובר לקראת חודש סוף אוקטובר 18 הערך רק עולה.

ראש עיר מכהן, קדנציה שנייה, מצוי במצב הזוי בו אפילו מספר שתיים במפלגתו שלו מתמרד ופועל נגדו. אבוטבול, ממשש את הדופק ולא מצליח לשאוב את המידע שאכן יניח דעתו. עד עתה, לא הייתה אליו שום הבטחה משום גורם מוסמך. ההצהרה של מונטג שבכל מקרה זה יהיה 'משה או משה' רק שעשעה אותו באשליה שיש לו סיכוי להיות שוב במעמד של אין ברירה. הפעם הוא הצהיר על כוונה כאומר 'תחזיקו אותי' לפני שאני אלך...

נדמה כי מערכת שלא התחילה כבר שורפת הרבה קלוריות במפלגת 'דגל התורה'. על פני השטח ינסו מונטג וגרינברג לסחוב את העגלה כאילו הם ביחד. מנהיגי התנועה מצויים במתח לא פשוט, מחד הם יודעים שהם עתידים להיות המפלגה החרדית הגדולה ביותר, ומאידך עדיין אין להם מוביל. האם זה יהיה שמואל גרינברג שהוביל את המפלגה בעשור האחרון, ומתחתיו משה מונטג בתפקיד ממונה על התכנון וההנדסה של העיר, או שאולי הגיע הזמן למהפך, לתת למונטג להוביל וגרינברג יסתפק במקרה הטוב בתפקיד סגן.

תגובות השניים להודעת הכוונה להתמודד של אבוטבול הבוקר היו שונות. גרינברג מאופק ידע כי אבוטבול עומד להכריז. "הוא דיבר על התמודדות בכל החצי שנה האחרונה". יאמר גורם מקורב לגרינברג. מונטג הוציא הודעה הרבה יותר ארוכה. "בתקופה האחרונה הייתה הצעה של אבוטבול לתמוך בי לראשות העיר, חשבתי שבכך נוכל לקדש שם שמים ולהיבחר לראשות העיר כמעט ללא בחירות , כולנו התגייסנו למערכה, לצערי הרב המפלגה עדיין לא קיבלה החלטה, הגעתי למצב סבוך מצד אחד ממתין לתשובה מהמפלגה מצד שני אבוטבול מתחילת הדרך אמר בהעדר תגובה הוא מכריז.

אתמול הודיע לי ראש העיר על החלטתו אמרתי לו תעשה מה שאתה מבין ,אני נאמן למפלגת דגל התורה ואעשה מה שיורו לי גדולי ישראל שליט"א. כיוון שהבחירות בעוד כמעט שנה ולאור בקשת הרב גפני להתחיל להתעסק בפוליטיקה רק לאחר חג הפסח אז בתקופה הקרובה נעסוק בעזהי"ת בהמשך העשייה הגדולה למען העיר ולמען כלל ישראל ".

מההודעה הזו ניתן ללמוד כי קיים קשר הדוק בין מונטג לבין אבוטבול מה שאין בין אבוטבול לגרינברג. עוד ניתן ללמוד על כעס מסויים במחשבתו של מונטג על דגל ש'מאחרת' את הודעתה לגבי העתיד.

ועדיין נשארת השאלה מדוע אבוטבול מבקש להקדים לקבוע מי יוביל? אין ספק, אבוטבול חרד ומודאג באשר לעתידו הפוליטי, והוא, גם הוא מבין שעל הצהרה של אריה דרעי לא יוכל לסמוך ובודאי לבטוח כי גם הוא לא יודע מה יתפתח בתיק דרעי החדש. מנסה לתפוס ציפור אחת ביד מאשר שתיים על העץ...

נושאים: בחירות 2018
אבוטבול בבחירות 2008
אבוטבול בבחירות 2008
אבוטבול בבחירות 2008
אבוטבול בבחירות 2008
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: