היועץ המשפטי לוועדה המקומית ובניה מסיים תפקידו

שני האדנים החשובים ביותר עליהם נשען אגף ההנדסה פורשים, המהנדס מסיים באפריל, היועץ המשפטי מסיים בעוד חודש. כיצד יתמודד המונה על ההנדסה עם הבעיות הצפויות לו?

עו"ד ברקוביץ במליאה
עו"ד ברקוביץ במליאה

עו"ד מוטי ברקוביץ', היועץ המשפטי לעיריית בית שמש, וכיום היועץ המשפטי לוועדה המקומית לתכנון ובניה ושל המועצה הדתית, מנתק קשריו עם העירייה ונותר לתת שירות משפטי רק למועצה הדתית.

עו"ד ברקוביץ' הגיש מכתב לראש העירייה, עם העתק לממונה על תיק הנדסה לפיו הוא מסיים תפקידו כיועצה המשפטי של הוועדה המקומית לתכנון ובניה. כך למעשה מאבד ראש הוועדה משה מונטג, את שני עמודי התווך שלו בתפקודו כראש ועדת המשנה לתכנון ובניה, את המהנדס דני צרפתי שפורש בחודש אפריל, ואת היועץ המשפטי שיסיים בסוף החודש הנוכחי את תפקידו.

עו"ד ברקוביץ' משמש שיועצה המשפטי של העירייה מאז ימי ראש המועצה יהודה בן זאב ז"ל הוא החליף את עו"ד ינובסקי, שעבר כפרילנסר עם העירייה. עו"ד ברקוביץ' המשיך את השיטה הזו של התייצבות לפי דרישה או בימים קבועים, כמו ימי מליאה, בהם נדרשה נוכחות משפטית.

בשלב מסויים, בימי תחילת הקדנציה הראשונה של דני וקנין, חויבה עיריית בית שמש לקבע את הייעוץ המשפטי במשרה, אליה נבחר עו"ד מיקי גסטוירט שעד אז היה פעיל חבר בסניף הליכוד. ימים לאחר העלאת ביקורת בנושא התפטר עו"ד גסטוירט מכל פעילות פוליטית. עו"ד ברקוביץ' חבר פעיל במרכז הליכוד, שלא פעם חיווה דעה על עניינים פרסונאליים מתרחשים בתנועה. כאשר נבחר גסטוירט לתפקיד עדיין השתמשה העירייה בשירותיו המשפטיים, עו"ד ברקוביץ' הוצא חוות דעת, ייצג את העירייה בנושאים שונים, כמו התביעה שניהלה חברת גולובנציץ' נגד עיריית בית שמש.

מה גרם להודעת הפרישה הפתאומית והמפתיעה? האם הגיעו מים עד נפש בחיכוכים החוזרים ונשנים בינו לבין היועץ המשפטי לעירייה עו"ד מיקי גסטוריט. שני הצדדים, כיאה לעורכי דין ותיקים, לא מוסרים גרסה. ואולם בהחלט ניתן לספר על גישות שונות מצד שני העמיתים למקצוע. רק באחרונה הבאנו כאן את חוות הדעת הסותרת למכרז שיפוצים שפרסמה עיריית בית שמש. גסטוירט נתן חוות דעת הפוסלת את הזוכה במכרז השיפוצים, ואילו ברקוביץ' הוציא חוות דעת נגדית שבמקרה דנן ניתן לתת את העבודה, עמדה שהתקבלה בסופו של דבר גם ע"י מליאת מועצת העיר לשם הובא הדיון במחלוקת.

ואולי בכלל העניין אחר לגמרי, פרישתו של מהנדס העיר בעת הזאת, בה נבנים אלפי יחידות דיור, ולאור מדיניות שמותירה אחריה עננות כבדים לגבי איכות חייה של עיר, 'שכנעו' את היועץ המשפטי של הוועדה להתנתק ולא להיות עוד מאותה חותמת שדבקה בעיר- בית שמש חרדית. בכל מקרה מדובר בעירייה מתפרקת, בה שני האישים הבולטים ביותר בתחום הבניה נוטשים אותה בשעת מבחן .

נושאים: עיריית בית שמש, אגף ההנדסה, עוד ברקוביץ, עוד מיקי גסטוירט
עו"ד ברקוביץ במליאה
עו"ד ברקוביץ במליאה
עו"ד ברקוביץ במליאה
עו"ד ברקוביץ במליאה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: