הוגשה העתירה לעיכוב הליכי הבחירות לרב בבית שמש

העתירה נגד השר והמשרד לשירותי דתות, עיריית בית שמש והוועדה לבחירת הפורום הבוחר ההליכים מסביב לא נתנו מנוח לכל מי ששוחר צדק וככל שהתבררו הדברים כך גברה המוטיבציה למצוא את הצדק באמצעות בית המשפט העליון.

עו"ד אלי בוטבול מגיש את העתירה
עו"ד אלי בוטבול מגיש את העתירה

הוגשה העתירה לבית המשפט העליון בבקשה לעכב המשך ההליכים למינוי רב ראשי חדש בבית שמש. העתירה הוגשה בידי עו"ד אלי בטבול בשמו של כותב שורות אלה ציון סולטן. ההליכים מסביב לא נתנו מנוח לכל מי ששוחר לצדק וככל שהתבררו הדברים כך גברה המוטיבציה למצוא את הצדק באמצעות בית המשפט העליון. לפני עתירה פנה עו"ד אשר דל מרמת גן למשרד הדתות לקבל לידיו את כל הפרטים הידועים למשרד. במקביל עבד עו"ד בבית שמש באמצעות אנשים טובים שגייסו את המידע והביאו אותו לפניו. בתום ישיבה ארוכה הוחלט להגיש את העתירה לבית המשפט העליון.

העתירה היא נגד השר ח"כ דוד אזולאי, נגד המשרד לשירותי דתות, נגד וועדת הבחירות, נגד עיריית בית שמש ונגד 32 חברי הפורום הבוחר. "בית המשפט הנכבד מתבקש להוציא מלפניו צו על תנאי, המופנה אל המשיבים ומורה להם לבוא וליתן טעם מדוע לא יינתן צו המורה לשר לשירותי דת לבטל את בחירת נציגי המשיב 1 לאסיפה הבוחרת את רב העיר בית שמש.

מדוע לא ינתן צו המבטל את בחירת בתי הכנסת ונציגיהם לאסיפה הבוחרת.

מדוע לא יבוטל מינויה של האסיפה הבוחרת שנבחרה בחלקה, בניגוד לתקנות שירותי הדת היהודיים . מדוע לא יבוטל הליך הבחירות לבחירת רב עיר בבית שמש.

בית המשפט העליון גם נתבקש לתת צו ביניים האוסר על המשיבים להמשיך ולקדם ו/או לבצע כל פעולה במסגרת הליכי בחירת רב עיר בבית שמש ובפרט לא לקיים את הבחירות לרב עיר, עד למתן הכרעה בעתירה שבתיק זה.

אחת הטענות הקשות, היא טענת ההרכב החרדי מדי בגוף הבוחר. ברור שהרכב זה מושפע מזהות מחזיקי התפקידים במשרד, האם יכול זה להתעלם מהזהות המקומית השונה לגמרי מאותה הזהות שהודבקה לעיר בית שמש.

העתירה מנוסחת באופן הכי בהיר וברור. אינה נאבקת באיש ולא במועמדים עצמם. הנושא הזה עניין אחר לגמרי. כל העתירה מדברת על הדרך ועל המינהל התקין בהרכבת הגוף הבוחר.

עו"ד אלי בוטבול, הגיש באופן אישי את העתירה. כאמור בבית שמש נמצאו אנשים שבאמת איכפת להם מהמינהל התקין גם בדבר הזה שהוא הכי חשוב לעיר מבחינה רוחנית. אחד מאלה הוא גדי דמרי.

דמרי החליט להסתייע בעו"ד אשר דל מר"ג אשר ביקש את כל המסמכים, קרי כל נייר הקשור להקמת הצוות הבוחר. דמרי פנה באופן עצמאי למשרד לשירותי דת ולא נענה. אז פנה אל היועץ המשפטי אשר דל שהפעם בהתנסחות משפטית בלתי מתפשרת דרש: "הנכם ממשיכים שלא לחשוף את מלוא המסמכים ולמעשה מסתירים את המסמכים אשר הובילו לבחירת חברי האסיפה הבוחרת. אתם משהים את העברת המסמכים בניסיון לכאורי להוביל לעיכוב בהגשת עתירה לבג"ץ כדי לטעון לאחר מכן כאילו מרשי הם אלו שהשתהו".

עו"ד אשר דל פנה בדרישה ליועץ המשפטי של משרד לשירותי דת וכן לעו"ד דינה לפידות המשקיפה המשפטית בוועדת הבחירות. "זכותו של הציבור לדעת מי הם אותם נציגי ציבור שאמורים לייצגו באסיפה הבוחרת. הדבר מקבל משנה תוקף כאשר מתברר שלאסיפה הבוחרת מונו דמויות אנונימיות ובלתי מוכרות ועולה מאליה התמיהה מה הביא למינויים אלה."

למשל אחת מהנשים בגוף הבוחר, היא רעייתו של עובד במועצה הדתית, שהוא גם בעל זהות פוליטית ברורה, שבמקרה הוא מהצד של המועמד הרצוי למשרה החשובה. ממש כמו שאחת הנשים באותה רשימה של הגוף הבוחר יכולה להיות רעייתו של אחד מחברי עמותה המזוהה בבירור עם דמות פוליטית בכירה בעיר. אי חשיפת הנתונים לא מאפשרת בירור וזיהוי המועמדים באופן ברור.

עוד כותב עו"ד אשר דל: "בלתי מתקבל על הדעת כי נתוניו של חבר האסיפה הבוחרת יהיו מוסתרים מהציבור אותו הוא אמור לייצג.".

במכתב ששיגר עו"ד דל נחשף פן אחר הטעון בדיקה. "בחירת רב מחייבת כידוע בחינה מוקדמת של המענה התקציבי". לדברי עו"ד דל, לא נמצא באתר האינטרנט הדוח הכספי של המועצה הדתית לשנת 2016 וכך נמנעת האפשרות לבחון האם אכן קיים מענה תקציבי למנוי רב עיר." יודגש עוד כי המועצה הדתית טרם הגישה תקציב חדש לשנת 2017 ובו צריך לבוא לחדי ביטוי כל מימון הליך בחירת הרב וכן הסעיף התקציבי למימון המשרה. בעניין זה נוסיף כי המעצה הדתית נושאת עתה במימון גם שכרו של הרב שמעון ביטון וגם שכרו של הרב בן עזרא שמקבל גמול נוסף על היותו לרב שני של העיר.

אל העתירה צורפו נספחים רבים המוכיחים את הנתונים והעובדות, כמו פסקי דין בעניינים דומים.

היום מתקיימת ישיבה במשרד לענייני דתות, עם וועדת הבחירות. על השולחן הונח גם נוסח הבג"ץ כפי שהוגש לבית המשפט העליון. מן הסתם בודאי מקיימים שם דיון בניירת הרבה ושוקלים באמצעות היועצים המשפטיים את המשך צעדיהם.

נושאים: בית המשפט העליון. רבנות בית שמש. עוד אשר דל, עוד אלי בוטבול
עו"ד אלי בוטבול מגיש את העתירה
עו"ד אלי בוטבול מגיש את העתירה
עו"ד אלי בוטבול מגיש את העתירה
עו"ד אלי בוטבול מגיש את העתירה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: