הוארכה העסקת החשב המלווה במועצה הדתית

המועצה הדתית מתרחקת מהבית היהודי, עוד שבועיים על עליזה בלוך למסור אותה לידיהם או לחלופין עליה למנות סגן שלישי מטעמם.

הבית ההודי
הבית ההודי

הארכה שתמנע מסירת המועצה הדתית לבית היהודי, ברקע צריך לזכור אם המוה"ד לא תימסר, ראש העיר מחוייבת למנות סגן שלישי מטעם הבית היהודי

המועצה הדתית בבית שמש עומדת במוקד הדיונים להרכבת הקואליציה והיא עדיין, אמנם לפי ההסכם הקואליציוני החתום עם הבית היהודי תפקיד יו"ר המועצה מיועד להם, אלא שבלוך מנסה לשכנעם לוותר על התפקיד כדי לצרף עוד חוליה לקואליציה שלה. בלוך שואפת להרכיב קואליציה רחבה ככל האפשר לצמצם את החיכוכים מול אופוזיציה לוחמנית.

ובינתיים כדי למסור את המועצה הדתית, בלוך חייבת לנקות את הגיבנת הרובצת על המועצה. המועצה שהייתה במשבר ניהולי וכספי ענק החלה להתייצב והיא מציגה אפילו מאזנים חיוביים.

בעזרת החשב המלווה בחודשים האחרונים הוצאו עובדים לפרישה, צומצמו הוצאות לא פעם תוך פגיעה בשירותי הדת לתושבים. החשב המלווה סיים את תפקידו בסוף שנת הכספים 2018, מינויו נחתם בידי מי שהיה מנכ"ל המשרד לשירותי דת עודד פלוס. "תוקף מינוי של החשב המלווה הינו עד ל-31.12.18".

לכאורה היה על החשב המלווה אפרים סיני לסיים תפקידו, אלא שמסיבות לא ברורות המשרד לשירותי דת החליט להאריך את תוקף מינוי החשב המלווה. בעירייה ובמועצה הדתית לא עושים הרבה לשנות את ההחלטה.

בעירייה יש מי שאומר שהמהלך הזה מתואם עמם, שכן עדיין יש רעות חולות במועצה הדתית וטוב שיש חשב המצמצם את הרוע הזה, במועצה הדתית דוחים את הטענות ומציגים דו"ח מבוקר ומאזנים כספיים חיוביים.

האם יכול להיות שיש ניצול של המציאות כדי למנוע את מימוש ההסכם הקואליציוני בין בלוך לבין הבית היהודי? הבית היהודי רוצה את המועצה הדתית, בלוך כאמור מנסה לשכנע אותו לוותר, כל עוד המועצה תחת חשב מלווה, לא ניתן להרכיב מועצה דתית חדשה וממילא לא ניתן למסור אותה לידי הבית היהודי.

נזכיר עד ה-3.2.19 יש בידי עליזה בלוך להחליט, למסור את המועצה הדתית לידי הבית היהודי או לחלופין, למנות סגן שלישי שיימסר לבית היהודי.

המרוויח מכל ההשתהות הזו הוא יו"ר המועצה הדתית יהודה מהדיזדה שימשיך לכהן עד בוא משיח.

נושאים: המועצה הדתית בית שמש, הבית היהודי
הבית ההודי
הבית ההודי
הבית ההודי
הבית ההודי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: