הדיון הסוער במועצה הדתית נדחה למחר

מחר צפוי לעלות לסדר היום נושא מאיים על הסטטוס קוו בעיר אישור מינוי רב יועץ מקוואות ועירובין חרדי, המליאה במועצה הדתית סוערת

המועצה הדתית
המועצה הדתית

מליאת המועצה הדתית שהייתה אמורה להתכנס ביום ראשון שעבר עוכבה ומועד כינוסה נדחה עד למחר יום שלישי. עשרה ימים של דיונים בעיקר מאחורי הקלעים לבחון מחדש את תוכן הישיבה ואת סדר היום שבה. בישיבה היו אמורים להתכנס חברי ועדת המליאה כוועדת מכרזים ולאשר מכרזי עובדים כמו אישור להקמת וועדה לבחירת מפקחת בלניות מהעובדות הנוכחיות.

המליאה התכוונה לדון, כך על פי הפרסום שהופץ בין חברי המליאה לאישור מינוי רב יועץ מקוואות ועירובין. עוד על סדר היום אישור אחראי חלקת חרדים בבית העלמין, מכרז הובלת נפטרים, ודיווח על חניה חדשה וחלקה חדשה בבית העלמין. הסעיף של אישור מינוי רב יועץ מקוואות ועירובין עורר מחלוקת קשה אליה נדרש ראש העירייה משה אבוטבול. זה בדרכו, העדיף מסיבותיו שלו לשגר את משה מונטג נציג דגל לשבת עם נציגי הציבור הדתי לאומי וחברי מועצה דתית. בישיבה נכחו גם חברת מועצת העיר רינה הולנדר ואיתה חיים בן מרגי. מונטג קבע שהמועמד לתפקיד הזה יתמנה לא רק בשל כישוריו וסגולותיו - איש צדיק אמיתי שמקריב את נפשו למען הזולת- אלא גם בשל העובדה שהוא מינוי של הרב ספקטור זצ"ל והרב שמעון ביטון יבדל"א. נבהיר כבר בשלב זה עמדתו של הרב שמעון ביטון אומרת כי יש חובה לחלק את האחריות על המקוואות. מונטג, כך על פי עדות מהמפגש, התבטא באופן קשה נגד הנוכחים, ביניהם רבנים מהציונות הדתית. ביקשנו תגובתו של משה מונטג לתוכן המפגש והוא העדיף להתעלם. רינה הולנדר מבקשת להגיע לסיכום הגיוני והגון, ולכן חושבת שפרסום מיותר עלול להזיק. "מקווה שימצא הפתרון הנכון לטובת כל הקהילות".

קצת היסטוריה: הרב דוידוביץ מונה יחד עם הרב אליעזר שינקולבסקי להיות ממונים על תפעול המקוואות, הרב דוידוביץ יטפל במגזר החרדי, הרב שינקולבסקי יטפל במגזר הדת"ל. שניהם מונו בהתנדבות, מסיבות של ביטוח הוחלט לאשר לשניהם שכר סמלי של שקל אחד. הרב שינקולבסקי בשלב מסויים סיים את תפקידו ונותר רק הרב דוידוביץ, עתה מבקשים להפוך מינוי זה כמינוי קבע והמחנה הדת"ל התעורר לנהל מאבק מחודש. לא עניין הרב דוידוביץ עומד אלא עניין כפיית אורח חיים חרדי על אוכלוסיה דת"ל.

בכל מקרה מחר צפוי להתגלע אחד הדיונים הכי חשובים במועצה הדתית. חברי המליאה שיחסרו שני חברים ייאלצו לדלג על עוד משוכה, איך מאשרים מינויים ולא משנה לאיזה תפקיד, בלי סעיף תקציבי, שכן תקציב למועצה הדתית לשנת הכספים שהסתיימה שנת 2017 טרם הוגש.

נושאים: מועצה הדתית, מקוואות
המועצה הדתית
המועצה הדתית
המועצה הדתית
המועצה הדתית
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
הדיון הסוער במועצה הדתית נדחה למחר
קובינכתבה ביום שני, 01 בינואר 2018, 13:17

נו מה.....הכל מסריח כמו תמיד