הבניה בנווה שמיר תקועה, החרדים מבקשים לקדם

החרדים מבקשים להבהיר כי בנוה שמיר זוכים חרדים רבים, במטרה להשפיע לשינוי אפיונה המוצהר כשכונה חילונית

כבישים בנוה שמיר
כבישים בנוה שמיר

במודעה שפורסמה בחרדון המופץ בשכונות החרדיות מוזמנים חרדים שנרשמו לרמה ה – נווה שמיר- ליצור קשר עם גוף הקרוי התאחדות הזוכים- ארגון הגג של זוכי מחיר למשתכן בציבור החרדי. יש אכן גוף כזה לציבור הכללי, והוא לא נקט בכל עמדה לעניין הציבור החילוני שזכה, וידוע ומוכרים הרבה זוגות שזכו בשכונה.

שכונה נווה שמיר נבנית עבור הציבור החילוני מתוך מטרה לאזן את הדמוגרפיה, איזון שהוא צורך קודם לכל, טובתו של הציבור החרדי. (שאלו את אלי ישי שהיה שר הפנים וסגן ראש הממשלה בממשלת ישראל). ליצירת איזון דמוגרפי כזה, תוכנן במשרד השיכון כיוזמה שכונה ד לציבור החרדי, שכונה ה לציבור הכללי. למרות שבשכונה ד יש יותר יח"ד איש לא פצה פה וטען לכך. משרד הממשלה האמון על התכנון האורבני במדינת ישראל הבין כי אין כזה שד שיכול להביא למגורים משותפים בשכונה אחת, חילוניים וחרדים, החליט בצורה מושכלת לחלק שטחים, ד לחרדים, ה לחילוניים. ההתנפלות החרדית על בית שמש כפיתרון מצוקת הדיור לא תיתן סיכוי ליוזמה הזו תהו הסקפטים בינינו. האם נתבדה משרד השיכון או שלא? כנראה שיש מי שחושב והיום זה מוצהר כי יש בנווה שמיר רוכשים חרדים די והותר כדי להשפיע על אפיון השכונה ולהופכה לעוד שכונה חרדית בהמשך הדרך, אם לא היום אז מחר.

עד היום חי באשליות מי שחי, וניסה לתרץ או להסביר שכוח ממשלה יותר חזק מכוח השוק. הנה לכם המציאות. גם העירייה שהודיעה כי בשכונה ה לא תבנה מוסדות חינוך ואו שירותים לטובת הציבור החרדי לא הצליחה לבלום את ההתפשטות החרדית לשכונות החילוניות.

מה אומרת המודעה?: "בעקבות טענות חסרות בסיס של הנציגות החילונית בבית שמש שרוב הזוכים בהגרלות במחיר למשתכן בנווה שמיר הנם מהמגזר הכללי ובכך הם רוצים להשפיע על צביון השכונה מתבקשים כל החרדים לדבר ה' שזכו בהגרלות בנווה שמיר לשלוח בדחיפות מייל " כאן מופיעה כתובת המייל. או להתקשר לטלפון ולכדכן את שמות המשפחה מספר ההגרלה ושם הקבלן.

לא סוד הוא שהבנייה בנווה שמיר נתקעה. נתקעה הרבה עקב רשלנותה של וועדת התכנון המקומית שלא מקדמת את הבניה. זה גם על פי הודעה רשמית שהגיעה אלינו מלשכת דוברות משרד השיכון. איך נתקעה? הקבלנים מבקשים שינוי בתכנון, להוסיף אלמנטים שמעודדים ציבור חרדי, משרד השיכון לא מאשר.

מודעה כזו לא יצאה אתמול ולא שלשום למרות שהעובדות אכן ממש כפי שההזמנה הזו אומרת, יש נרשמים בנווה שמיר והם חרדים. כמה? הטענות הם לכאן ולכאן. הנה הזדמנות אכן לברר כמה חרדים יהיו בשכונה, והאם אכן יכולה הכמות הזו להשפיע על צביון השכונה. ולא צריך לעשות במקביל רישום לדירות בהם זכו זוכים חילוניים, פעולה חשבונית פשוטה תבהיר גם למשרד השיכון, גם לשר גלנט שעומד ומתעקש שהשכונה הזו תהיה חילונית, (מנימוקים לא אידיאולוגיים, אלא מתוך הערכה וכבוד לשותפיו חבריו הפוליטיים).

למה עכשיו? ברור, הבחירות הקרבות וכלאחד שיוסיף את הפרשנות שלו. בכל מקרה נראה כי לחרדים לוחץ הזמן הרבה יותר מאשר לשאר הגורמים.

מה מוזר? המוזר הוא שדווקא החרדים, קבוצה, יחידים או שוליים, לא משנה, הם היוזמים ומבקשים להבהיר את תמונת המצב לדעת כמה חילוניים וכמה חרדים נרשמו וזכו בדיור למשתכן בנווה שמיר. ונעיר הערת סיום, מדובר בפרוייקט שכולו 575 יח"ד בלבד, לעומת אלפי יח"ד בשכונה ד המיועדים לציבור אחד בלבד- הציבור החרדי. הרבה חומר למחשבה.

נושאים: נוה שמיר, משרד השיכון, בית שמש
כבישים בנוה שמיר
כבישים בנוה שמיר
כבישים בנוה שמיר
כבישים בנוה שמיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
הבניה בנווה שמיר תקועה, החרדים מבקשים לקדם
קובי אמסלםנכתבה ביום שני, 19 באוקטובר 2020, 06:02

חבל על שימוש ציני בכספי ציבור עבור פירסום [עיתונות , שלטי חוצות, אינטרנט ועוד] הקורא לציבור החילוני בלבד לבא לרכוש דירות ללא חשיפת האמת בפני הציבור , מי יהיו השכנים האמתיים שלו. אני מנסה לחשוב בתור חילוני מה הייתי עושה , אם כך משכנעת אותי ראש העיר ושותפיה לבא לשכונה וצובעת לי את הדמיון בהרבה הרבה הבטחות וורודות, וכשאני מגיע למקום אני נתקל בשכונה בעלת צביון חרדי על כל המשתמע מכך. ממש הונאה אמיתית. אני בזאת מעל במה חשובה זאת לאישי הציבור שלנו לחשוף בפני הציבור שלנו את האמת ולא להחליט במקומו אלא לתת לו לקבל את ההחלטה על העתיד שלו!! קובי אמסלם תושב בית שמש הוותיקה ליכודני'ק בנשמ'ה

הבניה בנווה שמיר תקועה, החרדים מבקשים לקדם
גולש אנונימינכתבה ביום שבת, 04 במאי 2019, 15:59

שלום,אני עולה חדשה חרדית. זכיתי בנווה שמיר. לא האמנתי כשקיבלתי את המכתב הזמנה לכנס מטעם העירייה. איזה בושות,להרחיק מגזר משכונה? למה לא לתת לאנשים לחיות ביחד. ללמד את ילדינו שלמרות הדעות השונות כולנו יהודים!

הבניה בנווה שמיר תקועה, החרדים מבקשים לקדם
גולש אנונימינכתבה ביום שני, 01 באפריל 2019, 07:54

שלום לכולם אני חרדי שזכה כמו עוד הרבה חרדים בנווה שמיר הייתי אתמול בכנס מטעם עיריית בית שמש ובכן רצוני להשתמש בבמה זו כדי להבהיר\להעביר כמה דברים 1-מבדיקה שערכתי אתמול כ70% מהזוכים בנווה שמיר הם חרדים או אנשים שרוצים שכונה בעלת אופי חרדי 2-התביישתי לשמוע שלזוכים ברמה ד לא מגיע איכות חיים כמו קאנטרי או גינות וכדומה אני אספר לכם משהו מאוד מפליא שגם הציבור החרדי-מדובר בבני אדם שיודעים ואוהבים לשחות ולהתעמל במכוני כושר 3-שוכנענו מראש העיר הגברת עליזה בלוך להחליף שטחים דהיינו חרדי שזכה ברמה ה שיחליף עם חילוני שזכה ברמה ד בושה לאינטליגנציה שלה 4-חוקית אין אפשרות לא להקצות שטחים לציבור כזה נרחב בשכונה יש חובה לאפשר מעונות וגנים לילדי השכונה גם אם קנינו שם ללא רצונה של ראש העיר מה גם שאני מניח שעד שנכנס לגור שם היא כבר לא תהיה ראש העיר וסביר להניח שבבחירות הבאות ראש העיר יהיה חרדי ועדיף לא לטמון את הראש בחול

הבניה בנווה שמיר תקועה, החרדים מבקשים לקדם
גולש אנונימינכתבה ביום שני, 01 באפריל 2019, 07:15

תשובה לשאלה "למה החרדים באים לגור בנווה שמיר ולא נשארים ברמה ד?" כי גם הם רוצים איכות חיים. למה הפרויקט הזה נשמע הרבה יותר מושקע ויפה מרמה ד'? ומי אמר שזה כיף לגור בשכונה עם אלפי יחידות דיור?

הבניה בנווה שמיר תקועה, החרדים מבקשים לקדם
גולש אנונימינכתבה ביום שני, 08 באוקטובר 2018, 20:18

אני חרדי וזכיתי בנווה שמיר אני מכיר עוד הרבה חרדים שזכו עשיתי בדיקה ונכנסתי לכל האתרים שדברו על נווה שמיר שמיועד לציבור הכללי וראיתי תגובות של חילונים והם ממש לא אהבו את זה בלשון המעטה בקיצור חילוני ממוצע לא מעוניין להגיע לבית שמש אחרי פירסומים של התקשורת שהחרדים משתלטים ושלטי צניעות ושכונה שממוקמת בלב שכונות חרדיות ושכל החרדים מקבלים הנחות הארנונה ואנחנו החילונים לא נהיה הפרירים שנשלם וכוי....,לכן אני בטוח ב1000 שנווה שמיר תהיה עיר חרדית יותר נכון היא בפועל חרדית כי 90 אחוז מהזוכים הם חרדים ואת הקבלנים לא מעניין פוליטיקה לכן הם משנים את תמהיל הדירות לחרדים שיהיה מרפסות סוכה בנינים נמוכים וכוי.......

הבניה בנווה שמיר תקועה, החרדים מבקשים לקדם
גולש אנונימינכתבה ביום שני, 08 באוקטובר 2018, 07:03

אם באמת הציבור החרדי הוא רוב שם אז אין ענין לטמון את הראש בחול ולהגיד שזה מיעוד לציבור הכללי בהתחלה דובר שמשרד השיכון יעבירו את הזוכים החרדים לרמה ד וזה לא קודם אז יבוא ציבור הזוכים ויכריעו