האם ראש העירייה מעוניינת שחברי מועצת העיר ימלאו תפקידם?

"אם חשוב לך שיתוף חברי המועצה אז חשוב שהכנס יעשה בשעה שחברי מועצה יכולים גם להיות נוכחים", עליזה בלוך אפילו לא הגיבה לדברי חבר המועצה סילברסטיין

ישראל סילברסטיין
ישראל סילברסטיין

חברי מועצת עיר, הם אנשים מתנדבים, אנשים המעוניינים לתרום מזמנם, ממרצם, מיכולתם לעשות למען הציבור. אדם שנבחר לכהן כנבחר ציבור/ בעל תפקיד הינו בעל מעמד, סמכויות, מגבלות, זכויות וחובות של נבחר ציבור, כפי שאלו נקבעו בהוראות הדין, בפסיקת בית המשפט ובהנחיות הרלבנטיות.

תפקיד המערכת הציבורית לתת לנבחר הציבור כלים שיאפשרו לו לפעול לקידום נושאים ועניינים ציבוריים שונים, ליזום יוזמות חדשות ולטפל במסירות בעניינים הרלבנטיים לכלל תושבי העיר בה הוא משרת.

הזכות להשתתף בישיבות היא זכות בסיסית, אך גם חובה עיקרית של כל נבחר ציבור . כנציג ציבור, הוא שותף להחלטות חשובות, המשפיעות על הציבור שבשמו הוא נבחר. מטבע הדברים, נוכחותו של נבחר/ בעל תפקיד ברוב הדיונים, המתקיימים במסגרת פעילות, הכרחית לצורך קידום יעיל של נושאים הנמצאים על סדר היום.

נוכחותם של חברי מועצת העיר בישיבות המליאה היא דבר נדרש, ולא רק במליאה. גם בישיבות הועדות בהם הם משתתפים. ועוד נגיע לכך.

יומן היעדרות או נוכחות חברי מועצת העיר, מראה על היעדרות חוזרת של כמה נבחרים. בישיבת המליאה האחרונה שהתקיימה בחודש ספטמבר, נעדרו חמישה חברי מועצת עיר. בישיבת המליאה מס' 7, חודש אוגוסט, נעדרו ארבעה חברים. בישיבה של מאי נעדרו שבעה חברים. בישיבת אפריל נעדרו שלושה. בישיבת מרץ נעדרו רק שניים. רק בישיבת חודש יולי נכחו כולם.

האם זה סביר? בסה"כ היעדרות של חברי מועצת העיר מהמליאות סבירה יחסית לעומד ולגודש הקיים בפעילות.

לישיבות המליאה נקבע מועד, בכל יום רביעי של סוף החודש. כך יוכלו חברי מועצת העיר להתכונן, לסדר לעצמם את היומן, ולהיות ערוכים למליאה. ועם כל זה עדיין יש חברי מועצה שנעדרים מהמליאה. המחוקק קבע שעל מזכירות העירייה לעקוב אחר היעדרות חברי מועצה ממילוי תפקידם. יש סנקציות נגד מי שנעדר או ייעדר פרקי זמן חריגים.

מה קורה בוועדות? ובכן, שני חברי מועצה התאוננו על קיום ישיבות ועדות העירייה, במקרה זה ועדת תכנון ובניה בזמנים לא נוחים. והרי למעלה כבר הוצהר שהמערכת חייבת לתת בידי נבחרי הציבור את הכלים הנכונים כדי לשרת את הציבור. קביעת ישיבה בזמן לא נוח/לא מתאים, כמוה כאי נתינת כלים. בועדת בניין ערים האחרונה התלונן חבר מועצת העיר צבי ווליצקי. "אני מוחה על השעה בה מתקיימת ישיבת וועדת משנה לתכנון ערים, השעה 13:00 בצהריים אינה שעה נוחה לאנשים עובדים. ביקשתי שהישיבות יתקיימו בשעות אחר הצהריים, זמן נוח יותר לחברי מועצת העיקר".

ווליצקי אינו היחיד, בשבוע שעבר התקיימה ישיבה להצגת תכנית עבודה אליה הוזמנו גם חברי מועצת העיר. הרב ישראל סילברסטיין שלח לראש העירייה הודעה, בזו הלשון: "אני מעוניין לדעת אם ראש העיר רואה חשיבות של השתתפות נציג הציבור בכנס זה. כידוע לך נציג הציבור אינם מקבלים משכורת מהעירייה וזה גם הסיבה שישיבות מליאה נעשות בערב. אם את מעוניינת לפעול לבד אז תשאירי את השעה כפי שנקבעה". מה השעה שנקבעה לאותה ישיבה שהרב סילברסטיין מעיר עליה? בין השעות 14:00- 16:00. וממשיך הרב סילברסטיין "אם חשוב לך שיתוף חברי המועצה אז חשוב שהכנס יעשה בשעה שחברי מועצה יכולים גם להיות נוכחים בהתחשב בזה שאנשים עובדים בדרך כלל בשעות הצהריים". סילברסטיין ממונה על גיל הרך, ארנונה, בריאות ווטרינריה.

וכששני חברי מועצת עיר כותבים או אומרים זאת בגלוי, מן הסתם שיש עוד. האם זו הדרך לנצל את נכונותם של נבחרי ציבור לתרום בעשייתם? הנה לכם שני חברי קואליציה, אחד מהיכוד, השני מדגל התורה, אנשים תורממים שנוכחותם חשובה בעשייה למען כלל הציבור.

מה לדעתכם הייתה תשובת עליזה בלוך בפנייתו של הרב סילברסטיין? אפילו לא זכה לתשובה. זה המצב, חבר מועצה, תורם מזמנו לכמה וכמה נושאים חשובים, פונה ולא מקבל מענה? אולי לא רוצים שחברי המועצה ימלאו את תפקידם?

נושאים: עירייה, וועדת תכנון
ישראל סילברסטיין
ישראל סילברסטיין
ישראל סילברסטיין
ישראל סילברסטיין
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: