האם נדחה המועד לדיון על תקציב 2019?

בית שמש היא אולי העיר היחידה בארץ, מבין הערים הגדולות, שאין לה תקציב מאושר, עובדת לפי תקציב שלפני שנתיים. מי שחיפש ייחודיות, הנה לו משהו שבהחלט קשה להיות גאים בו.

עיריית בית שמש
עיריית בית שמש

הפעם האחרונה בה נשמעה המילה תקציב במליאת מועצת העיר ז היה בשנת 2017, לפני כמעט שניים, באמצע אוגוסט . אז ובא לאישור תיקון תקציב 2017. התקציב הזה נדחה ע"י משרד הפנים והובא לתיקונו באמצע אוגוסט.

הגזבר עורך סקירה לגבי התקציב המתוקן המובא לאישור לנוכח הערות משרד הפנים לגבי הצעת התקציב הקודמת. ראש העיר דאז משה אבוטבול מביא הצעה למליאת מועצת העיר וזו מאשרת את תיקון התקציב לשנת 2017 החלטה פה אחד. באותה מליאה נכחו 8 חברים, נעדרו 8 שלושה אלוהים יודע היכן הם היו...

ניתן היה לצפות שאחרי תיקוני 2017, כבר ילמדו בעירייה להכין תקציב ואת תקציב 2018 כבר יביאו לדיון בהערכה שהנה התקציב עומד במסגרות ובתנא משרד הפנים. נציין למשרד הפנים הנחיות ברורות ונוקשות כיצד להכין ולעצב מסגרת תקציב, כאשר המוטו העיקרי מול כל סעיף הוצא חייב להיות מקור המימון- דהיינו מקור ההכנסה.

הגענו להצעת תקציב 2018, בסוף חודש פברואר 2018, מביא ראש העירייה את הצעת התקציב. לפני שהגזבר מתחיל דבריו, ארבעה חברי מועצה. מהנהלה, כולל שני סגני ראש העיר עוזבים את המליאה, בלעיש, מונטג, גרינברג, ומרדכי דירנפלד, יו"ר וועדת הכספים, איש שהיה צריך להכין ולעצב את הצעת התקציב. ברדוגו נותן סקירה נרחבת לגבי התקציב, ומציין שהתקציב בעיקרו כמו בשנה שעברה, קרי שנת 2017. מועצת העיר אישרה ברוב של תשע מול שלושה מתנגדים, רינה הולנדר, אלי כהן, וריצ'רד פרס.

על פי הוראות התקציב הועבר לדיון מול משרד הפנים, הדיון נמשך ונמשך ונמשך ונמשך... ועד היום, פברואר 2019 (!!!) אין תקציב לעיריית בית שמש. אפשר להסביר בשל הבחירות, אפשר לתרץ בשל המהפך. בסדר.

שותפה למהפך הזה סגנית ראש עיר שהיתה עדה לאישור תקציב 2018, האם לא היתה צריכה להביא לדיון דחוף את תיקון תקציב 2018?. הולנדר היא השריד היחיד מאותה אופוזיציה שהתנגדה לתקציב 2018.

על כסא ראש העיר נוחתת ראש עירייה חדשה באמצע חודש נובמבר 2018, נובמבר, דצמבר, ינואר, פברואר, ועדיין אין דיון לתיקון 2018, ואין התחלה לדיון על תקציב 2019!!! אין תקציב מאושר פירושו העיר עובדת על פי 1/12 של תקציב 2017 (התקציב המתוקן). אסור לה לחרוג אפילו בשק אחד מההוצאה. אם כך כיצד מתפקדת עיריית בית שמש היום?

נזכיר הערה עליה כתבנו: בכל שנות כהונתו של משה אבוטבול, מאז 2009 ועד 2018- לא הייתה שנה אחת בה הוגש תקציב העירייה במועד. האם בלוך הולכת באותו כיוון?

דיון בתקציב חייב לעלות בישיבה מיוחדת, האם אנחנו עוד נראה ישיבה מיוחדת החודש לדיון בתקציב? הערכה, אין סיכוי. בזעזועים הפרסונליים שעוברת העירייה לא יהא מוגזם לומר כ אנחנו לא נראה דיון על התקציב עד סוף החודש. מתי? מרץ- אפריל מדינת ישראל תהיה עסוקה בבחירות, מינוי ממשלה רק במאי-יוני. האם זה אומר שדיון על התקציב יתקיים רק בחודש יולי?

בית שמש היא אולי העיר היחידה בארץ, מבין הערים הגדולות, שאין לה תקציב מאושר, עובדת לפי תקציב שלפני שנתיים. מי שחיפש ייחודיות, הנה לו משהו שבהחלט קשה להיות גאים בו.

נושאים: בית שמש, עליזה בלוך, משה אבוטבול
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: