האם מתחם הגפן עבר וקיבל את כל האישורים להפוך למתחם פינוי בינוי?

הערב יתקיים כנס הסברה והצגה לדיירים לבחינת מתחם פינוי בינוי בשכונת הגפן. העירייה תידרש ע"י התושבים להציג מסמכים ואסמכתאות שאכן המתחם אושר וכבר מצוי בהליך מתקדם

רח הגפן
רח הגפן

היום אמור להתקיים כנס דיירים, המוגדר ככנס התנעה והסברה לקידום פרויקט פינוי בינוי בשכונת הגפן. לכנס הוזמנו הדיירים לפגישה ולשיחה עם ראש העירייה, הממונה על תיק ההנדסה, ממונה התחדשות השכונות ומ"מ, מנהל הפרויקט והאדריכל. בחודש נובמבר 2017 בישר ראש העירייה את תשובת משרד השיכון אליו: "הריני להודיעך כי הוועדה המייעצת להתחדשות עירונית דנה במתחמים שהוגשו למיון שני במסלול פינוי בינוי. הוועדה החליטה כי מתחם הגפן בבית שמש עמד בתנאים ההכרחיים בשלב המיון השני בפרויקט ונכלל בין המתחמים אשר הוועדה תמליץ על הכרזתם",

בכנס אמור מנהל הפרויקט גידי בט לתת הסבר על התכנית בה יעלה מצגת בשילוב דברי האדריכל. פעילת השכונה חנה ג'ורנו פרסמה ראשונה את דבר קיום הכנס תוך קריאת חובה לתושבים להשתתף. אלא שאז עלו שני חברי מועצת העיר רינה הולנדר וריצ'רד פרס והעמידו את העניין בספק. ספק שאפילו פעילת השכונה ג'ורנו איימה לפוצץ את המפגש. למה?

הנה הפרטים. אומרת רינה הולנדר: " כדי שיהיה אפשר לפעול חייבת להיות הכרזה. המכתב שהעלית פה מאשר שהעירייה עמדה בשלב המיון אך עדיין צריכה להשלים הליכים עד להכרזה עצמה. תקראי את החלק העליון בדף השני. "העמדת התקציב מותנית בהכרזת שר השיכון...". המכתב הזה הוא רק שלב מקדמי והמתחם עדיין לא הוכרז באתר משרד השיכון כמתחם פינוי בינוי.". רינה אף צירפה לדבריה אלה צילום מאתר משרד השיכון ובו רשימת מתחמי הפינוי בינוי המאושרים בידי המשרד. גם חבר מועצת העיר פרס טען כי הוא על פי בדיקתו שלו נכון לינואר 2018 לא מופיע מתחם הגפן ברשימת מתחמי הפינוי הבינוי. מאוחר יותר לאחר בירור נמצא ע"י ריצ'רד פרס שהמתחם אכן הוכרז כמתחם בינוי אלא שוא בשלבים הראשונים והדרך ארוכה ארוכה עד ליעד.

בבדיקה שנייה שלה, הגב' ג'ורנו גילתה אכן שהיה על העירייה להמציא אישורים וחתימות כדי להיכלל במתחמי הפינוי בינוי. מעבר לכך צוין במפורש באותו מכתב שהמתחם המדובר עבר את שלב מיון השני מתוך מספר שלבים. האם העירייה אכן מילאה אחר הדרישות? בין הדרישות היה על העירייה לפתוח תב"ר מיוחד במשרד הפנים, לקבל את אישור המשרד על כך. האם המתחם עבר את כל השלבים כדי להיות מוכרז אכן שהוא מתחם פינוי בינוי? זו שאלת המפתח שתישאל הערב במפגש, שאם לא כן, הדרך עוד ארוכה. הולנדר הקדימה והזכירה לאותו שיח שמתחם ביאליק מצוי באותה קטגוריה כבר שבע שנים ועדיין אין סימנים כלשהם לתחילת הביצוע. כאמור בבדיקה האחרונה, אתמול, נמצא שהמתחם הוכרז ע"י משרד השיכון כמתחם פינוי בינוי.

הערב בכל מקרה המפגש יתקיים היום בשעה 18:30 באולם מתחת לבית הכנסת קיבוץ גלויות בשכונה. יהיה מעניין וטוב אם הציבור יגיע לבדוק ולבחון את ההכרזות והמעש בעניין חשוב עבורם.

נושאים: בית שמש, משרד השיכון, מתחם פינוי
רח הגפן
רח הגפן
רח הגפן
רח הגפן
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
האם מתחם הגפן עבר וקיבל את כל האישורים להפוך למתחם פינוי בינוי?
אנונימי גר בהגפןנכתבה ביום שבת, 09 בנובמבר 2019, 06:21

אני מעוניין לדעת מתי יתחיל הפינוי בינוי של הגפן