האם הליך בחירת הרב בבית שמש בדרך לבית המשפט?

עו"ד אשר דל: "מתברר שלאסיפה הבוחרת מונו דמויות אנונימיות ובלתי מוכרות ועולה מאליה התמיהה מה הביא למינויים אלה"

דמרי, דורש חשיפה
דמרי, דורש חשיפה

ככל שיתקרב היום הקובע לסגירת רשימת המועמדים צפוי עוד סיבוך שיכול לעכב את הליך בחירת רב העיר לבית שמש. ההליך הזה צריך להיות שקוף, גלוי לעין ולא רק לעין השמש, משום מה יש מאן דהוא שיש לו אינטרס להסתיר בהליך פרטים מעיני הציבור. גדי דמרי, תושב ופעיל ציבור, ביקש לקבל לידיו את כל המסמכים הנוגעים להליך הבחירות. לכאורה זה דבר של מה בכך, במשרד לענייני דתות הדבר הופך להיות שדה מוקשים שקשה לחרוש בו. האם אנחנו בדרך לבג"ץ? בימים הקרובים נדע התייחסות המשרד לשירותי דת, ואולי זו לא תגיע מה שישאיר את האפשרות לחשוף את הנתונים תוך כדי פניה לבית המשפט הכוללת בקשה לעיכוב המשך הליך הבחירה.

דמרי החליט להסתייע בעו"ד אשר דל מר"ג אשר ביקש את כל המסמכים, קרי כל נייר הקשור להקמת הצוות הבוחר. דמרי פנה באופן עצמאי למשרד לשירותי דת ולא נענה. אז פנה אל היועץ המשפטי אשר דל שהפעם בהתנסחות משפטית בלתי מתפשרת דרש: "הנכם ממשיכים שלא לחשוף את מלוא המסמכים ולמעשה מסתירים את המסמכים אשר הובילו לבחירת חברי האסיפה הבוחרת. אתם משהים את העברת המסמכים בניסיון לכאורי להוביל לעיכוב בהגשת עתירה לבג"ץ כדי לטעון לאחר מכן כאילו מרשי הם אלו שהשתהו".

עו"ד אשר דל פנה בדרישה ליועץ המשפטי של משרד לשירותי דת וכן לעו"ד דינה לפידות המשקיפה המשפטית בוועדת הבחירות. "זכותו של הציבור לדעת מי הם אותם נציגי ציבור שאמורים לייצגו באסיפה הבוחרת. הדבר מקבל משנה תוקף כאשר מתברר שלאסיפה הבוחרת מונו דמויות אנונימיות ובלתי מוכרות ועולה מאליה התמיהה מה הביא למינויים אלה."

למשל אחת מהנשים בגוף הבוחר, היא רעייתו של עובד במועצה הדתית, שהוא גם בעל זהות פוליטית ברורה, שבמקרה הוא מהצד של המועמד הרצוי למשרה החשובה. ממש כמו שאחת הנשים באותה רשימה של הגוף הבוחר יכולה להיות רעייתו של אחד מחברי עמותה המזוהה בבירור עם דמות פוליטית בכירה בעיר. אי חשיפת הנתונים לא מאפשרת בירור וזיהוי המועמדים באופן ברור.

עוד כותב עו"ד אשר דל: "בלתי מתקבל על הדעת כי נתוניו של חבר האסיפה הבוחרת יהיו מוסתרים מהציבור אותו הוא אמור לייצג.".

במכתב ששיגר עו"ד דל נחשף פן אחר הטעון בדיקה. "בחירת רב מחייבת כידוע בחינה מוקדמת של המענה התקציבי". לדברי עו"ד דל, לא נמצא באתר האינטרנט הדוח הכספי של המועצה הדתית לשנת 2016 וכך נמנעת האפשרות לבחון האם אכן קיים מענה תקציבי למנוי רב עיר." יודגש עוד כי המועצה הדתית טרם הגישה תקציב חדש לשנת 2017 ובו צריך לבוא לחדי ביטוי כל מימון הליך בחירת הרב וכן הסעיף התקציבי למימון המשרה. בעניין זה נוסיף כי המעצה הדתית נושאת עתה במימון גם שכרו של הרב שמעון ביטון וגם שכרו של הרב בן עזרא שמקבל גמול נוסף על היותו לרב שני של העיר.

נושאים: המשרד לשירותי דת, עוד אשר דל, גדי דימרי, בחירות לרב העיר בית שמש
דמרי, דורש חשיפה
דמרי, דורש חשיפה
דמרי, דורש חשיפה
דמרי, דורש חשיפה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: