האם וועדת הבחירות תפסול מועמדות אבוטבול בראשות יהדות התורה?

"אדם יוכל להיות מועמד ברשימת מועמדים אחת בלבד", כך החוק. האם אבוטבול שנפסל ברשימת 'דרך השמש' יכול היה להיות רשום גם ברשימה נוספת של יהדות התורה?

אבוטבול אצל פקיד הבחירות
אבוטבול אצל פקיד הבחירות

סערת ליל הגשת הרשימות לא הסתיימה וכנראה לא תסתיים בלי עירוב האקט האהוב כל כך על ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, עירוב מערכת המשפט. אבוטבול נשמע אומר כשהוא מנסה להפגין ביטחון עצמי כי "אם תוגש עתירה נלך לבית המשפט" בודאי כנראה באותם רגעים לא חשב על הסמכות או על החוק כלשונו, מי שאינו 'זוכר' לכן טפסים להגשה כיאות בודאי מן הסתם גם לא זוכר אל כל חוקי הבחירות לרשויות המקומיות.

הנה החוק כלשונו: סעיף 34 לחוק הבחירות אומר כך: תיקון לחוק מס' 31 ד' קובע: מי שחתם על יותר מרשימת מועמדים אחת חתימותיו בטלות. האם הסעיף הזה מכוון בדיוק למעשיו והתנהגותו של משה אבוטבול. אבוטבול חתם על רשימת אחת בשם 'דרך השמש' להיות מועמד לראשות, כמועמד עצמאי צירף לרשימה את כל המסמכים בה נמצאו הליקויים עילה לפסילה.

אותו משה אבוטבול נמצא חתום גם על רשימה שנייה, רשימת יהדות התורה המאוחדת, כראש הרשימה. סעיף 37 בחוק חוזר ומדגיש: אדם יוכל להיות מועמד ברשימת מועמדים אחת בלבד. מי שהסכים להכללת שמו בשתי רשימות או יותר, ימחק מנהל הבחירות את שמו מכל הרשימות.

מנהל הבחירות יצטרך להחליט, האם הופעתו של אבוטבול בשתי רשימות, אחת נפסלה במקום, והשנייה הוגשה מאוחר יותר אינה עומדת בדרישות הקפדניות של החוק.

הוא אשר אמרנו, פנקסי הרשימות הועברו למנהל הבחירות המרכזי שם תצטרך מנהלת הבחירות לעבור בקפידה על הרשימה

כבר עתה נציין כי יועצים משפטיים של מפלגות שונות במערכת, פועלים לקבל החלטה לפסול כל מי שמצוי מופיע בשתי רשימות , ובידי וועדת המרכזית מצויים החוברות וצילומי החוברת של המועמד לראשות בשם דרך השמש וכן יהדות התורה.

נקודה שנייה שוועדת הבחירות המרכזית תידרש לבדוק היא השעה בה שונתה רשימת יהדות התורה. אם אבוטבול יטען שהוא היה מלכתחילה בראש הרשימה, דהיינו לפני השעה הקבועה בחוק לסגירת הדלתות, שעה 21:00, זה יחזק את הטענה הראשונה לפיה אבוטבול מצוי בשתי רשימות, ואם אבוטבול יטען כי הוא שובץ ברשימה רק לאחר פסילתו בהגשת הרשימה הראשונה, הרי הדבר נעשה אחרי השעה הקבועה בחוק לסגירת הדלתות ולשינוי בספר המועמדים, מה שמפר את חוק השיוויון לכל הרשמות.

סבך משפטי רק בשלבו הראשון.

נושאים: בית המשפט, וועדת הבחירות, משה אבוטבול
אבוטבול אצל פקיד הבחירות
אבוטבול אצל פקיד הבחירות
אבוטבול אצל פקיד הבחירות
אבוטבול אצל פקיד הבחירות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
האם וועדת הבחירות תפסול מועמדות אבוטבול בראשות יהדות התורה?
לא לירות לעצמנו ברגלנכתבה ביום שלישי, 02 באוקטובר 2018, 08:55

אבוטבול הוא ראש עיר גרוע אבל הוא לפחות מאוזן אם נפסול את אבוטבול מחוסר ברירה החרדים יצביעו למועמד של הפלג ולא לעליזה ויש סיכוי ענק שבמקרה זה ראש העיר הבא יהיה המועמד של הפלג הפלג הם קיצונים תומכים בהדרת נשים משתמטים מצה"ל ובעד ולקלל ולהכות חיילים אז מה עדיף ראש עיר גרוע ומאוזן או ראש עיר גרוע ומטורף בנוסף כרגע החרדים מפוצלים ולעליזה יהיה מספיק לקבל 40% כדי להיות ראש העיר הבא אם אבוטבול יפסל יהיה לחרדים רק מועמד אחד ואין לעליזה סיכוי לנצח

האם וועדת הבחירות תפסול מועמדות אבוטבול בראשות יהדות התורה?
צצצצצנכתבה ביום ראשון, 30 בספטמבר 2018, 02:54

אל תתפתו לחשוב לרגע שהייתה כאן טעות הכל מבויים ומתחיל באערנרייך כנראה אריה דרעי וש'ס תכננו להעיף את אבוטבול ויעצו לו להקים רשימה עצמאית וכך לסלול את דרכו החוצה ו ש'ס ללא אבוטבול ינהלו משא ומתן עם דגל ויהפכו תחת מועמד של דגל לפיבןריטיים אערנרייך שראה את התמונה ( שקופה) ואת "המפעל המניב כספים לביתו" יורד לטמיון החליט על מהלך נגדי אבל מה לעשות שאבוטבול מזרחי ואיכפת לו מימה שיגידו עליו על מנת לפתור את הבעיה האנושית הזאת ביימו הצגה של "בלית ברירה" וככה אם לא שכחו את הפרטים הקטנים המהלך צלח ןאם פיספסו משהו ,אגודת ישראל " המאוחדת" תפסיד את מועמדתה לראשות ..ומכאן התסריט יהיה שונה בכל מקרה אין אף אחד בדגל התורה שמאושר מהחיבור לאערנקייך אבל החיבור לסיעה הכי גדולה יביא לה עוד מנדט שניים מהעודפים של הגוש הציוני בכל מקרה כןכב הבחירות כנראה שיהיה מהפלג הירושלמי כי טוב מלאכי ולא אוכל לנגיד למה

האם וועדת הבחירות תפסול מועמדות אבוטבול בראשות יהדות התורה?
ייינכתבה ביום שבת, 29 בספטמבר 2018, 01:30

יעקב רשימת דרך נשמש נפסלה ונסיון להגיש זאת פסילה אי לכך הוא היה רשום בשתי הרשימות

האם וועדת הבחירות תפסול מועמדות אבוטבול בראשות יהדות התורה?
יעקבנכתבה ביום שישי, 28 בספטמבר 2018, 09:14

רשימת דרך השמש לא הוגשה, היה נסיון להגיש ולא הוגשה. אי לכך הוא לא הוגש ב-2 רשימות.