האגודה למלחמה בסרטן הכריזה על שבוע המודעות למניעת סרטן העור ולגילויו המוקדם 2019

כ - 154 חולי מלנומה חדשים מתגלים מדי חודש ובכל חודש מתים כ - 17 ישראלים 91% מהחולים בישראל התגלו בשלב מוקדם מאוד המשפר את סיכויי הריפוי

לוגו האגודה למחמה בסרטן
לוגו האגודה למחמה בסרטן

האגודה למלחמה בסרטן הכריזה הבוקר (שלישי 11.6.2019) על פתיחת שבוע המודעות למניעת סרטן העור ולגילויו המוקדם לשנת 2019 במסגרתו יפתחו מאות תחנות בכל רחבי הארץ לבדיקה ללא תשלום בין התאריכים 17 עד ה - 23 ביוני בשיתוף שירותי בריאות כללית, מכבי שירותי בריאות, מאוחדת ולאומית שירותי בריאות. זוהי השנה ה - 27 למבצע הייחודי שיזמה האגודה למלחמה בסרטן במסגרתו מוזמן הציבור הרחב לבדיקה חינם לגילוי מוקדם של סרטן העור. את תחנות הבדיקה יאיישו רופאי עור וכירורגיים פלסטיים, אשר יבצעו בדיקות לאבחון מוקדם של סרטן העור ומלנומה שבכוחו להציל חיים. רשימת התחנות תפורסם בסמוך לתחילת המבצע, בכלי התקשורת, באתר האגודה למלחמה בסרטן, ובעמוד הפייסבוק של האגודה הנמצא בקישור הזה.

הודות למבצע ופעילויות ההסברה, של האגודה למלחמה בסרטן , התרחשה בישראל במהלך השנים עליה עקבית בשיעור המאובחנים בשלב המוקדם. ביחד עם שיפור דרכי הטיפול, חלה עליה גם בשיעורי ההישרדות והריפוי של החולים בסרטן העור.

לקראת שבוע זה, האגודה למלחמה בסרטן בשיתוף משרד הבריאות מפרסמים את הנתונים המעודכנים ביותר ליוני 2019 מהם עולה כי בשנת 2016 אובחנו בישראל 1,846 חולים חדשים עם מלנומה של העור, רובם יהודים ילידי ישראל, אירופה ואמריקה. בשנת 2016 נפטרו בישראל 209 אנשים ממלנומה חודרנית ממאירה של העור. אלו הנתונים המעודכנים ביותר, נכון ליוני 2019, והם מתייחסים לשנת האבחנה הראשונה. בשל מורכבות האיסוף, המידע החדש ביותר ברישום הלאומי לסרטן, מתייחס ל-2016, אך הוא המעודכן ביותר הניתן להשגה, נכון ליוני 2019.

מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן מסרה היום כי: "בכל חודש מתגלים בישראל כ - 154 חולי מלנומה חדשים וכ -17 איש נפטרים מהמחלה. אנו קוראים לציבור, זה פיקוח נפש, היו חכמים בשמש באופן קבוע למשך כל השנה כדי להפחית את הסיכון לחלות. הזמינו תור והיבדקו במסגרת המבצע או במהלך השנה. אנשים בעלי שומות מרובות או בעלי סיפור משפחתי של סרטן העור צריכים לשים לב במיוחד ולהיות במעקב. בכל מקרה מומלץ לכל אדם בכל גיל לשים לב לשינויים על העור ואם זיהיתם נקודות חדשות, או שינוי בנקודות קיימות, חשוב לפנות ללא דיחוי לבדיקה אצל הרופא".

נושאים: האגודה למחמה בסרטן, שבוע המודעות, בית שמש
לוגו האגודה למחמה בסרטן
לוגו האגודה למחמה בסרטן
לוגו האגודה למחמה בסרטן
לוגו האגודה למחמה בסרטן
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: