דוח הביקורת על שנת 2018 יובא למליאה הקרובה

אחרי שנתיים עקרות מביקורת ציבורית, יועלה השבוע באתר העירייה סוף סוף גם דוח הביקורת לשנת 2017

מבקר העירייה
מבקר העירייה

ביקורת פנימית היא פעילות המתבצעת על ידי מבקר פנימי בארגון ציבורי. פעילות זו נועדה להפנות קשב של מנהלים ועובדים בארגון לסיכונים בתפקוד הארגון ולצורך בשיפור הבקרות הניהוליות כדי לצמצם את הסיכונים הללו. ניתוח הסיכונים והצעת הבקרות הניהוליות המתאימות נועדו להבטיח קידום מועיל, יעיל ומוסרי של יעדי הארגון, ולשמור על כספו ורכושו. העבודה הזו מוטלת על מבקר העירייה יעקב דהן.

שנתיים, 2017 ו-2018 לא קיבלנו דוח מבוקר של המבקר על תפקוד עיריית בית שמש. מסמך חשוב, מסמך יקר המציאות. ממנו ניתן ללמוד רבות על המוקדים בהם מצא המבקר ליקויים או רעות חולות שנעלמו מעיניהם של העוסקים במלאכה.

אז הנה, סוף סוף, לאחר שנתיים עקרות בהם לא ראינו דו"ח כזה, נזכה בקרוב לראות על מסכי העירייה את דו"ח 2017. השבוע הבטיח יעקב דהן להעלות את הדו"ח באתר העירייה. הדו, ח יעלה מבלי שמליאת העירייה תקיים בו דיון, ממש כמו אותו תקציב בלתי מאושר לשנת 2018, העירייה מתעלמת כאילו אינם. יש חשיבות גדולה לנושאים בהם התחיל מבקר העירייה לבדוק, האם מתקופת אבוטבול, ואז הוא חופשי להביע דעתו ברבים, או אולי לתקופת בלוך. מעניין.

ומה עם דו"ח 2018? ובכן גם בזה יש חדשות, הדו"ח אמור לעלות בישיבת המליאה הקרובה בסוף החודש, ואז יפורסם אף הוא לציבור. מה תוכן הדו"ח? תתאזר בסבלנות ותדע כאשר יובא לדיון במליאה, תוכל גם אתה לעיין בו.

ויש חשיבות גדולה מאוד לדו"ח 2018, זו השנה הראשונה של עליזה בלוך כראש עיר, מעניין מה מעלה המבקר בחכתו, האם ימצא ליקויים בתפקוד השוטף, ויתייחס למשל להוצאות כספיות לא כתובות בתקציב העירייה, או למשל לשורת המינויים האגרסיבית, או אולי לחוסר תפקוד המועצה הדתית. מבקר העירייה מטעמי אתיקה מסרב למסור מה תוכן הדו"ח שנכתב על שנת 2018. עיני בית שמש מצפות לדו"ח.

נושאים: ביקורת, יעקב דהן, בית שמש
מבקר העירייה
מבקר העירייה
מבקר העירייה
מבקר העירייה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: