גורם בש"ס: "אבוטבול מדבר בשם עצמו, לא מדבר בשם ש"ס"

המו"מ המתנהל בתוך הסיעות החרדיות די סבוך ומעורפל, לפי הגורמים גם בדגל וגם בש"ס המו"מ רחוק מלהיות קרוב להכרעה, וכל מה שמתפרסם על דעתו של המפרסם בלבד...

משה אבוטבול
משה אבוטבול

המו"מ בין ש"ס לדגל התורה תקוע, כן או לא? תלוי את מי שואלים. והתשובה לא ממש ברורה, העיתונות החרדית מלאה באינפורמציה כביכול על מו"מ בין אבוטבול לבין נציגי דגל התורה, מקומיים, ארציים, על תמיכת אריה דרעי בסיכומים, ועוד כל מיני רסיסי מידעים שיוצאים אל הרחוב. מה מידת האמת בכל הפרסומים, האם אכן יש הסכם בין דגל ובין אבוטבול? ומה יימסר לדגל בתמורה? ומה חושב אענרייך (אגו"י) על ההסכם הזה? והאם הליכוד בכלל בתמונת ההסכמים האלה? ומה דינה של המועצה הדתית? והאם הגורם שעיכב את ההתקדמות במו"מ בא על סיפוקו? והאם נכון שבתמורה על ויתור מצד אענרייך על חלק מתיק החינוך לטובת דגל התורה יקבל הראשון את תיק המתנ"סים, ומה חושבים בליכוד על כל החלוקה הזו, מו"ד לדגל, מתנסים, לאגו"י, חינוך מפוצל... וכן הלאה. והאם יש סיכוי שעוד נראה כאן מועמד מצד דגל התורה לראשות העיר. הרבה שאלות, שיכולות להכריע הרבה בבחירות 2018. וחודשיים וחצי לפני הבחירות אין עליהם מענה.

באמת הרבה שאלות שנותרו ללא מענה, מענה ברור לפחות.

שאלנו בעקבות הפרסומים כמה מהנוגעים בעניין, לא כולם מוכנים שהתשובות ייוחסו להם בשמם. הראשון שגם לא חושש שמו יפורסם הוא סגן ראש העיר שמואל גרינברג גרינברג אומר שהם בדגל לא יוותרו על תיק המתנסים. ואם לא וויתרו על מסירתו לידי אגו"י, משמע המו"מ שוב תקוע בין דגל לבין אבוטבול למרות הפגישה השבוע.

ומה בכלל חושבים בש"ס, על מסירת המועצה הדתית לידי דגל? בש"ס, גורמים לא מעטים מספרים לנו כך: המועצה הדתית אינו מטבע עובר לסוחר. המועצה הדתית שייכת לש"ס ולא תועבר לשום גורם אחר.

ואם כבר אנחנו בש"ס, מי מנהל את הדברים בש"ס, האם אבוטבול קיבל הסכמה ממישהו בעיר לנהל את המו"מ, עד כמה אבוטבול משתף את חברי התנועה הבכירים במו"מ. תשובה אחת לכל השאלות: אבוטבול מדבר בשם עצמו, לא בשם ש"ס. כלומר אתם לא מסכימים עם אריה דרעי שקבע כי אבוטבול הוא הנציג והוא ינהל את המו"מ עם הגורמים. חברנו מתפרץ: "תראה לי מסמך שאבוטבול קיבל סמכות כזו, מי נתן לו, מי הסמיך אותו, מי אמר שהוא יוביל בכלל את המו"מ, ועל מה בדיוק הוא מנהל מו"מ". התשובה הזו מלמדת לפחחות על אי הסכמה בשפה עדינה, עד כדי קרע עמוק בתוך התנועה. ההעלמות של אבוטבול משותיפיו, או מחבריו לדרך מרגיזה רבים בתוך התנועה שאפילו מרחיקים לכת עד מחשבה מחוץ לקופסא,. מה יכול להיות? עד כדי הקמת רשימה נוספת או אולי הצבת תנאים מגבילים להתנהלות אבוטבול. למשל, כפי שכבר נכתב לעיל, המועצה הדתית לא תועבר לשום מפלגה ותישאר בידי ש"ס בלבד.

וחזרה לפתיח, המו"מ בין אבוטבול לדגל תקוע, תקוע ומסובך מאוד ורחוק מאוד מפיתרון. אין הסכמות בין הצדדים. מה שאומר שנמשיך להיות בערפל

נושאים: משה אבוטבול, דגל התורה, שס
משה אבוטבול
משה אבוטבול
משה אבוטבול
משה אבוטבול
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: