בעקבות שאילתא בכנסת: נציב שב"ס מקדם הליך למכרז חדש לשירות הטלפון בבתי הסוהר

השאילתא הוגשה בידי ח"כ משה אבוטבול. השר ארדן הצטדק: "מדובר במכרז משנת 2010 שלא צפה את ירידת המחירים בשוק הסלולארי אבל הוא עדיין מחייב את השב"ס,"

ח"כ אבוטבול
ח"כ אבוטבול

ח"כ משה אבוטבול מש"ס, ראש העיר לשעבר, הגיש שאילתה דחופה במליאת הכנסת היום וקיבל מענה מהשר לביטחון פנים.: ״אסירים נאלצים לשלם סכומי עתק עבור הזכות הבסיסית להשתמש בטלפונים הציבוריים בבתי הכלא בישראל. מדובר ברבבות אסירים שרובם ככולם מעוטי יכולת וחסרי אמצעים המשלמים סכומי עתק כדי ליצור קשר עם העולם החיצון, לתקשר עם עורכי דין וכמובן לשוחח עם בני המשפחה״.

הח״כ הדגיש: ״אין לאסיר כל דרך לטלפן אלא באמצעות הטלפונים הציבוריים של חברת 'שחף' ורק באמצעות כרטיס חיוג שנרכש בקנטינות בכלא, והוא עולה 50 שקל לכרטיס של שש שעות שיחה״.

בתשובתו השר ארדן הודה והצטדק: "מדובר במכרז משנת 2010 שלא צפה את ירידת המחירים בשוק הסלולארי אבל הוא עדיין מחייב את השב"ס. אנו בוחנים דרכים להפסיק את המכרז ואני יכול היום לומר שבעיניי המכרז היה כנראה מאוד מטופש ולא צופה פני העתיד. בזמנו מטרת המכרז היה להוזיל את המחירים שהיו אז... אבל מאז כידוע חלה ירידה משמעותית בתעריפים בכל שוק התקשורת הישראלי, אבל המכרז הזה עדיין מחייב את השב״ס ואי אפשר בעצם לבטל או לתקן אותו. יש עכשיו גם ויכוח משפטי אם הוא יסתיים בשנה הקרובה או בתוך כשנתיים שלוש. בכל מקרה, אני פועל בנושא הזה ונציב בתי הסוהר מקיים דיון בסוף החודש במגמה לקדם הוצאה של מכרז חדש ובתנאים שלו ייקחו כבר בחשבון את התעריפים העדכניים״.

נושאים: משה אבוטבול
ח"כ אבוטבול
ח"כ אבוטבול
ח"כ אבוטבול
ח"כ אבוטבול
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: