בליכוד מתקשים להיכנס לנעלי בלעיש ולחתום עם אבוטבול

וגם דגל לא ממהרת לשום מקום, בדגל מצפים להשתדרגות, מה שאבוטבול לא יכול להעניק בגלל מגבלת תוכן ההסכם עם הליכוד. כל הפרטים כאן

אבוטבול ואדרי
אבוטבול ואדרי

טיוטת הסכם קואליציוני בין הליכוד לבין משה אבוטבול מוכנה לחתימה. הטיוטה שמורה ומעטים מאוד האנשים שראו אותה. אז למה לא חותמים? חתימה על הסכם כזה מגבשת למשה אבוטבול קואליציה מצומצמת מאוד, מחד מפלגה חרדית בראשות ישעיהו אענרייך ומאידך מפלגת הליכוד.

שתי התלבטויות יש לפני החתימה על ההסכם, ושתיהן באות מצדי שני השותפים, הליכוד מתקשה מחשבתית להיכנס לנעליו של מאיר בלעיש, להיות המפלגה הציונית החותמת עם מועמד חרדי, בה בשעה שיש מועמדת ציונית מתמודדת. חתימה כזו תעשה את מפלגת הליכוד לצחוק בעיני בוחריה שכן במשך כל השנים חטף מאיר בלעיש קיטונות של בוז על מעשהו שתמך באבוטבול המועמד החרדי. מצד שני אבוטבול לא ממהר לחתום עם הליכוד, שכן יש בהסכם עם הליכוד תנאים שאם הליכוד יקבל אותם, לא יוכל אבוטבול להעניק את אותם סעיפים לשותפה החרדית הבכירה מדגל התורה.

בין היתר עומד במוקד הויכוח תפקיד סגן וממלא מקום לראש העירייה, תפקיד סמלי בעיקר אבל חשוב להביע השתדרגות למעמד המפלגה החרדית הכי גדולה בעיר. דגל צופה לקבל במערכת הבחירות הקרובה בין 4-5 מנדטים (יש במאגר 21 מנדטים), להערכתה היא צופה להיות המפלגה הגדולה ביותר בעיריית בית שמש. זה כמובן אם אנשי דגל יצאו להצביע ולא ימחו על הביזיון הגדול שאחד ממנהיגיהם נמצא תחת חקירת משטרה וסילוק מעמדתו החשובה תיק ההנדסה. דגל דורשת גם את תיק החינוך לידיה, תיק שהובטח לישעיהו אענרייך יריבה של דגל בזרם החרדי, ובימים אלה מוכח כמה יש חשיבות להחזיק בתיק לאור פרשת הגזענות שהתפוצצה ברמה ג . (ראה ידיעה נפרדת) .

שאלנו את המעורבים, ואלה כל אחד מהטעמים השמורים עמו ממלא פיו מים. שאלנו בש"ס, בדגל ובליכוד, וכל אחד מעדיף בימים כאלה למעט בהצהרות.

מכיוון אחר, אבוטבול גם לא מצליח לקבל תמיכת הבית היהודי, שם קיימת התלבטות יותר מאשר עקרונית אם ללכת בכלל עם אבוטבול. בחדרי חדרים מדברים על התסכול שיש מהתנהלות העירייה תחת שלטונו ומאידך מבינים שיש לאבוטבול סיכוי טוב להרכיב את הקואליציה הבאה, ומעדיפים להמשיך לשמור על הקיים (?)

מי שעובדת וצופה מן הצד על כל הניסיונות האלה היא ד"ר עליזה בלוך שהערב תקיים סיעור מוחות מחשבתי לתושבי העיר ופעיליה הרבים להציג רעיונות לשינוי תחת הנהגתה. ד"ר בלוך ממשיכה לנדוד מידי ערב בשכונות ולהופיע בחוגי בית ולשכנע בחובה לשינוי לטובת כלל תושבי העיר.

נסכם: הכל עדיין פתוח ושום דבר לא סגור ורק ההסבר נראה באמת שהוא אינו תלוש מהמציאות, בימים האלה מוטב לא לסגור שום הסכם ולא לחתום שום חתימה בגל תשעת הימים או שלושת השבועות. מיום שני גם נימוק זה לא תופס...

נושאים: בחירות 2018 בית שמש
אבוטבול ואדרי
אבוטבול ואדרי
אבוטבול ואדרי
אבוטבול ואדרי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
בליכוד מתקשים להיכנס לנעלי בלעיש ולחתום עם אבוטבול
יעקבנכתבה ביום רביעי, 25 ביולי 2018, 01:17

זה יהיה טעות לחתום עם החרדים כבר בלייד מכר את בית שמש פעמיים לא כדאי לחתום צריך להישאר באויר עד יום הבחירות ולתת לבוחרים את כל האינפורמציה מי נותן לבית שמש הותיקה יותר וככה הליכוד לא יאבד את הכוח ואף יגדל משלוש מנדטים לחמש

בליכוד מתקשים להיכנס לנעלי בלעיש ולחתום עם אבוטבול
הרב בריח לימוןנכתבה ביום רביעי, 18 ביולי 2018, 01:23

הבעיה עם הליכוד שכבר בהכרזות שלו אומר שהמטרה שלו זה לשמור על העיר הותיקה ואפילו לא ממצמץ כשמפקיר את הציבור הציוני שלא גר במרכז העיר.מעבר לפוליטיקה שפלה והריצת האמוק שלו לחזק שלטון שמוכיח שנה אחרי שנה שאין לו שום מטרות של חיזוק תושבי העיר הן החרדים והן הציבור הציוני.העשייה הראשית של ראש העיר זה פתרון מגורים לציבור החרדי בעיקר בלי לחשוב על ההשלכות על כלל התושבים הקיימים.ואחרי זה בוכים בעיריה שילדי העיר לומדים בפחונים לא ראויים.התושבים בוכים על תשתיות לא מספקות וזלזול הראשות בתושביה.חבל שהליכוד שהיתה פעם מפלגה ציונית זונחת את עקרונתיה למען כסא עור צבי בעיריית בית שמש ...