בלוך נערכת ליום אחרי הבחירות: ישיבה ראשונה של "צוות מאה הימים"

צוות זה מגבש תוכנית פעולה לשינוי פניה של בית שמש מהקצה אל הקצה, אם וכאשר תיבחר ד"ר בלוך לראשות העיר. בצוות שני מנכ"לי משרד ראש ממשלה, מנכ"ל משרד השיכון, מנכ"לית משרד החינוך, יו"ר ארגון הג'וינט, מנכ"ל גשר, ופעילי ציבור מקומיים

אילן כהן ורענן דינור בכנס
אילן כהן ורענן דינור בכנס

"רון חולדאי ניהל את הגימנסיה הרצליה, ומשם צמח להיות אחד מראשי העיר הטובים ביותר שידעה מדינת ישראל". רון חולדאי מתמודד גם השנה על ראשות עיריית תל אביב, כבר שני עשורים הוא מכהן כראש עיר ואין חולק שחולדאי הוא ראש עיר מצויין.

את השם הזה כדוגמא לאיש חינוך שהחליף פאזה ומנהל היום ביד רמה את תל אביב, הציג אילן כהן, מי שהיה מנכ"ל משרד ראש הממשלה כדרך להמחיש עד כמה אפשרי השינוי בעיר בית שמש לכאשר זו תופקד בידיה של ד"ר עליזה בלוך. אילן כהן הוא אחד מצוות מומחים שגייסה המועמדת לראשות העיר בית שמש להכנת מאה ימים ראשונים של אחרי תום הבחירות. כהן היה מבעליה חברת לתכנון אסטרטגי, מחברות התכנון האסטרטגי הראשונות והמובילות שפעלו בישראל. אילן כהן הוא גם ממניחי היסודות להקמת מפעל ההזנה במוסדות החינוך, מפעל ערכי שתכליתו לא להשאיר ילד רעב.

צוות מאה ימים, כך הוא מוגדר, בראשותו של מי שהיה מנכ"ל משרד הממשלה רענן דינור, מנכ"ל עיריית ירושלים, מנכ"ל התמ"ת ועוד תפקידים רבים בדרך, התכנס השבוע במטה עליזה בלוך לבדוק ולהיערך לקראת מאה הימים הראשונים שלאחר הניצחון המיוחל. "באתי לא רק כדי לנצח, באתי כדי לנהל עיר ובאופן שונה מכפי שנוהלה העיר עד כה". פתחה ואמרה ד"ר בלוך. הצוות כולל את שלומית עמיחי מי שהייתה מנכ"לית משרד החינוך, אריה בר מי שהיה מנכ"ל משרד השיכון, ארנון מנטבר, לשעבר יו"ר ארגון הג'וינט; אילן גאל דור מנכ"ל גשר, ועוד דמויות חשובות מתחומי הדיור הציבורי, הבריאות , הכלכלה והמינהל במדינת ישראל. אל הצוות חברו תושבים ופעילים מקומיים אשר ביחד ביקשו למצוא את הנוסחה לתכנית רעיונית לבצע השינוי אותו מבקשת להוביל ד"ר בלוך בתפקידה החדש כראש עיריית בית שמש. דינור, תושב בית שמש שנים רבות, בקי ברזי הניהול המוניציפאלי בתפקידו כמנכ"ל עיריית ירושלים, מקדיש חלק נכבד מעיתותיו לעיר מגוריו בית שמש..

נתוני הפתיחה במצב העכשווי של העירייה אינם מעודדים, ד"ר בלוך, שקדנית, למדה וחקרה היטב ומצאה כי שורש הבעיה בהתפתחותה של העיר לכלל תושביה הוא בניהול הנכון של העיר. בעזרת הצוות עתיר הניסיון מבקשת בלוך לגבש לעצמה תכנית עבודה מיידית שכבר בימיה הראשונים תשפיע על התושב. ואין חכם כבעל ניסיון.

לפני הנוכחים הניחה ד"ר בלוך את חזונה לעיר, אותו הגדירה מתווה לתכנית אסטרטגית ומיצוי הזכויות לעיר. "תושבי בית שמש מגיע לנו יותר" מוטו חוזר על עצמו בכל שקופית שהוקרנה לפני הנוכחים. כאשר במרכזיות המשימות ממקדת בלוך את האתגרים לכלל האוכלוסיות בעיר, על גוון מגזריה וגילאיה. דהיינו בשפה אחרת, על התכנית הזו קידשו ידיהם גם חרדים שהיו בסוד חיבורה של התכנית. ומכאן תקוותה שאכן הדבר בר מימוש.

בלוך הציגה את חזונה לראות אחרת את ניהול העיר בתחומי הקיום השוטפים הנוגעים לכל אחד ואחד מאיתנו, חינוך, רווחה, תרבות, שירותי דת, ספורט, בריאות, דיור, שירותים עירוניים, שירות לאזרח ומעל לכל, איכות חיים וניקיון. כאשר האמצעי לקיום כל אלה ביחד ולחוד נעוץ למעשה ברעיון האוטופי של הידברות בין קהילות ויחידים הרוצים כולם ליהנות מעיר משגשגת ולקיים את אורח חייהם התואם את אמונתם והשקפת עולמם מתוך כבוד הדדי. "בית שמש תטפח את ערך הערבות ההדדית באמצעות מפעלים חברתיים התנדבותיים".

בהצגת התכנית בפני המכובדים ירדה בלוך לפרטי פרטים בחזונה הגדול, למשל, בתחום החינוך, התחום ממנו צומחת בלוך, היא מבטיחה ליצור רצף חינוכי הרואה את הילד במרכז. ברי לה לד"ר בלוך כמו לכל אחד מהנוכחים כי כל התכניות האלה מחייבות היערכות כלכלית והיא אינה הוזה כלל שדברים יתעצבו או יתרחשו מאליהם כלל. "כדי לקדם כל החזון הזה אנו חייבים ליצור כאן מקורות תעסוקה נוספים שיתנו מענה לצרכים פרטיים ומהם נשאב את הרחבת הדעת והנחת לכל תושבי העיר". כן, יצירת מקומות תעסוקה באמצעות רעיונות חדשים, כמו למשל פיתוח ענף תיירות בעיר, ענף שהוזנח ולמעשה לא קיים. אילן כהן התפלא כיצד עיר במיקום גיאוגרפי כמו בית שמש אין צימר להשכרה!!!

ואיך, שאל כהן את הנוכחים, אני רואה מוחות מצוויינים שמתגוררים כאן בעיר, לא נוצלו עד כה לקידומה ולביסוסה של העיר בית שמש, לא כעיר נספחת לירושלים או בין ירושלים לתל אביב, אלא כעיר מחוז עצמאית מובילה. לך תספר לו שאת בית שמש ניהלה שורת עסקנים ועסקונה של שמור ואשמור לך. .

המפגש שארך כשעתיים תמימות היה מרתק מבחינת יושביו, בודאי מבחינת הציפיות שעולות ממפגש מוחות אסטרטגים מהמעלה הראשונה. עם צוות כזה כבר בפתיח אפשר לצפות לעתיד טוב יותר.

כאמור המפגש הזה היה ראשוני והוא עתיד להניב תכנית עבודה שכולה חזון של ד"ר עליזה בלוך לתכנון וניהול נכון את העירבית שמש

נושאים: בית שמש, אילן כהן, רענן דינור, עליזה בלוך
אילן כהן ורענן דינור בכנס
אילן כהן ורענן דינור בכנס
אילן כהן ורענן דינור בכנס
אילן כהן ורענן דינור בכנס
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
בלוך נערכת ליום אחרי הבחירות: ישיבה ראשונה של "צוות מאה הימים"
גולש אנונימינכתבה ביום שישי, 14 בספטמבר 2018, 10:12

הלואי קדימה עליזה את התקווה

בלוך נערכת ליום אחרי הבחירות: ישיבה ראשונה של "צוות מאה הימים"
דנינכתבה ביום שישי, 14 בספטמבר 2018, 01:09

כמה מהם תושבי בית שמש ??

בלוך נערכת ליום אחרי הבחירות: ישיבה ראשונה של "צוות מאה הימים"
נסים גוזלןנכתבה ביום חמישי, 13 בספטמבר 2018, 23:45

אמנם עליזה היא החלום והתקווה של כולנו, אבל תחילה צריך לדאוג לאיחוד השורות ולעשות הכל לתמיכה של מפלגות הליכוד, הבית היהודי, העבודה בעליזה. מדוע קולם של אלי כהן וטובים אחרים שצמחו וגדלו בעיר ויודעים היטב את הבעיות שלה, לא נשמע ?