בלוך לא מאריכה את תוקף החלטת שבס כחלון

הביטול שהוציאה ראש העיר נדרש על רקע כל מה שהיא למדה וחוותה מפי תושבי השכונות החדשות בעיר. בשכונת רמב"ש ג' כדוגמא מתלוננים תושבים על כך שהעמיסו על התשתיות המותרות עוד 30% אוכלוסיה.

רמה ג
רמה ג

הוראת השעה שזכתה לכינוי "תקנת שבס", המאפשרת לקבלנים ויזמים להגיש בקשה להקלה לרשות המקומית ולקבל 30% יותר דירות בפרויקט, תפוג בסוף נובמבר, בעוד כארבעה ימים. ראש העיר החדשה מיהרה להודיע על תפוגת ההוראה בטרם יעבור המועד הקבוע.

מהי תקנת שבס כחלון? תקנת שבס היא בקשה שמגישים הקבלן או היזם לרשות המקומית, במסגרתה ניתן להגדיל את מספר הדירות בפרויקט בנייה בעד 30% ממספר יחידות הדיור הקבועות בתב"ע, זאת ללא הגדלת שטח הבנייה בפרויקט. ההקלה היא הוראת שעה שהתקבלה לפני כארבע שנים ושהגדילה את שיעור תוספת הדירות עד 30% מסך הדירות הנבנות. הרעיון היה להגדיל את מספר הדירות, מה שהוריד ממחיר דירה אבל יצר בעיות אחרות, כמו עומס על תשתיות.

ביטול ההוראה נוגע לשכונות החדשות ולהיתרים שטרם ניתנו, כלומר קבלנים שכבר קיבלו היתרים והחלו בהליך הבניה לא ייפגעו כך שהבניה אצלם תמשיך לפי המתוכנן ולפי מה שכבר החלו לשווק. הביטול שהוציאה ראש העיר נדרש על רקע כל מה שהיא למדה וחוותה מפי תושבי השכונות החדשות בעיר. בשכונת רמב"ש ג' כדוגמא מתלוננים תושבים על כך שהעמיסו על התשתיות המותרות עוד 30% אוכלוסיה.

את המלאכה הטילה על היועץ המשפטי של העירייה להסביר לפני הקבלנים את מהות ההחלטה.

בבית שמש נבנות אלפי יח"ד במסגרת דיור למשתכן, רמה ד ורמה ה, בחלק מהפרויקטים אף שווקו הדירות. הפרויקטים האלה כבר קיבלו מהממונה הקודם על תיק ההנדסה משה מונטג את האישורים ואת אלה אי אפשר לעצור ולהתקדם. תקנת שבס תואמת מאוד את רוח מחיר למשתכן מאחר שהגדלת הצפיפות מ-20% ל-30% מאפשרת מחד להגדיל עוד יותר את מספר הדירות, ומאידך ליצור דירות קטנות יותר. המשמעות היא הוזלת המחירים והדברים הללו הם בין המטרות העיקריות של תוכנית מחיר למשתכן.

החלטתה של בלוך היא החלטה נדרשת, כל מי שרוצה טובת תושבים חייב היה לנהוג כך. בלוך שלא כקודמיה מעמידה את צרכי התושב המקומי לפני כל רעיון לאומי אחר. מונטג ביקש לקדם את פיתרון מצוקת הדיור החרדית, בלוך באה כדי לפתור בעיות סבוכות שהותיר הרעיון הזה בעיר.

תושבים נאלצים להתמודד במציאות בלתי אפשרית של צפיפות, איכות חיים ירודה חוסר תשתיות

נושאים: חוק שבס כחלון
רמה ג
רמה ג
רמה ג
רמה ג
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: