בית שמש נסוגה עוד 3 מקומות במדד החברתי הכלכלי

בית שמש עיר עניה, אנחנו מצויים במקום ה-25 מהסוף, לפנינו 230 ישובים ברחבי הארץ. נחמה? אנחנו במקום האחרון עם ירושלים ברשימת הערים הגדולות.

בית שמש
בית שמש

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מציגה מדד חברתי-כלכלי של אוכלוסייה ברמה של רשות מקומית וברמה של יישוב בשנת 2015 המבוסס על נתונים ממקורות מנהליים. אפיון היחידות הגיאוגרפיות בוצע לפי אותן השיטות ששימשו לבניית המדד החברתי-כלכלי 2013, ובליווי ועדת ההיגוי שבה השתתפו נציגים מהאקדמיה, ממשרדי ממשלה, מגופי מחקר ומהרשויות המקומיות

הניתוח נערך עבור 255 רשויות מקומיות, מתוכן 201 עיריות ומועצות מקומיות ו-54 מועצות אזוריות, לפי המפה המוניציפלית המעודכנת לשנת 2015. אוכלוסיית המדד כוללת גם את רוב דיירי המוסדות, ואינה כוללת דיירי מוסדות סיעודיים, בתי סוהר וכדומה

אין חדש תחת השמש, במדד החברתי כלכלי שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אתמול מצויה בית שמש במקום ה-25 מתוך 255 רשויות. בית שמש נסוגה עוד 3 מקומו יחסית למדד האחרון שפורסם ב-2013.

בית שמש חולקת את המקום האחרון יחד עם ירושלים ברשימת הערים הגדולות. ירושלים מדורגת במקום ה-50 ברשימה הכוללת בעוד בית שמש במקום ה-25.

בית שמש דורג בשנת 2008 במקום ה-70 מתוך הרשויות בישראל, ועתה מגיעה לשיא השפל מקום 25 ברשימה. לפנינו ברשימה ארבעה ישובים חרדים וכל היתר ישובים ערבים או מיעוטים. בני ברק במקום ה-17, רכסים 17 ואלעד מקום 14. עמנואל 12 ביתר עלית 6 ומודיעין עלית מקום 4. כל שהמיקום גבוה יותר העיר עניה יותר. אנחנו מצוין חבוקים בין הישובים ערבים זרזיר ושעב.

ערך מדד חברתי-כלכלי של רשות מקומית מחושב בשיטת ניתוח גורמים, כערך רציף שמתקבל על ידי שקלול של הערכים המתוקננים של 14 המשתנים הנבחרים. ערך המדד מתוקנן גם הוא, כך שממוצע ערכי המדד של כל הרשויות המקומיות הוא אפס, וערך המדד של כל רשות מקומית הוא המרחק מהממוצע הכלל ארצי ביחידות של סטיית תקן. למשל, רשות שקיבלה ערך מדד 1.000- נמוכה מהממוצע בסטיית תקן אחת מבחינת הרמה החברתית- כלכלית של האוכלוסייה. ערך חיובי של המדד מצביע על כך שהרמה החברתית-כלכלית של אוכלוסיית הרשות גבוהה מהממוצע, והערך הגבוה ביותר מעיד על הרמה החברתית-כלכלית הגבוהה ביותר

נושאים: מדד חברתי כלכלי, בית שמש
בית שמש
בית שמש
בית שמש
בית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
בית שמש נסוגה עוד 3 מקומות במדד החברתי הכלכלי
אליהונכתבה ביום חמישי, 29 בנובמבר 2018, 08:20

ציון שיחיה ,נכון הציבור החרדי מסתפק במועט ואינו עשיר, כדי לקיים לפי תפיסתו את שמירת התורה ומצווה . הייתי שמח אם תפרסם את מדד הפשיעה הארצי יש לי הרגשה שכאן בית שמש במקום גבוה ,אחוז הפשיעה והאלימות בשכונות החרדיות בטח נמוך מאד.

בית שמש נסוגה עוד 3 מקומות במדד החברתי הכלכלי
יוסינכתבה ביום חמישי, 29 בנובמבר 2018, 04:20

כל הכבוד, בית שמש חרדית, וכך תישאר