ביום ראשון הדיון בוועדה המחוזית להתנגדות תושבים למתן אישור הרחבת החציבה למלט הר טוב

עיריית בית שמש שהשטח ברשותה מקדמת את התכנית במרץ לצורך רווחים מארנונה

זיהום אחר, מפעל מלט הר טוב
זיהום אחר, מפעל מלט הר טוב

בוועדה המחוזית לתכנון ובניה בירושלים יעלה נושא תכנית להרחיב את מחצבת הרטוב ( מחצבת אגרגטים דהר אל עירק) ממזרח למושב נחם עם נפח חציבה מתוכנן של כ 1.5-3.5 מיליון טון בשנה, שזה פי 3 עד פי 6 מנפח החציבה כיום.

הדיון יתקיים ביום ראשון הקרוב ותושבים המתנגדים למתן האישור לחציבה יוצאים למסע הסברה והפגנה נגד המציאות המבוקשת. "לצערנו התכנית מקודמת ע"י בעלי הון ואינטרסנטים שבריאות תושבי נחם, בית שמש, מחסיה ואשתאול אינה מעניינת אותם כלל. תושבי נחם והאיזור יוצאים למאבק נגד התכנית וגייסו עורכי דין, תקשורת ועמותת שומרי הסף., אומר אחד ממנהלי המאבק תושב נחם, איתן חברוני.

"לצערנו עיריית בית שמש שהשטח ברשותה מקדמת את התכנית במרץ לצורך רווחים מארנונה. אנו מבינים שהעירייה מצוייה בגירעון תקציבי וכל מקור הכנסה הוא מקור חמצן חשוב, רק לא חשבון בריאות התושבים." מסביר חברוני במנשר לתושבים.

בוועד התושבים מצוי גם איש איכות הסביבה אלי ונונו שמוביל שנים רבותמאבק עקשני נגד מפגעי זיהום האויר באיזור. אנו קוראים לכם להצטרף למאבק למניעת התכנית שתפגע ישירות בבריאותינו ובריאות ילדנו.

בפנייתו לתושבים צירף מר חברוני את הבקשה ליו'ר הועדה המחוזית לדחות את התכנית וכן חוות דעת מקצועית של ד'ר גיל כץ שמציג את השפעת הפיזור הסביבתי של המחצבה באיזור. "גם בלי להבין בדיוק את המספרים ניתן לראות את ההדגשות באדום בישובים אשתאול, נחם, מחסיה ובית שמש.. ממש מדאיג!!" מדגיש חברוני בבקשתו מהתושבים לגלות עירנות לבריאותם ולסביבתם.

ומסכם: "עתיד הבריאות שלנו ושל ילדנו בידנו. חייבים למנוע את אישור התכנית. כדי שלא נצטרך לגור כאן עם מסכות על הפנים כמו בסין

ניפגש להתנגדויות בוועדה ביום ראשון 16.2.20 שלומציון המלכה 1 ירושלים. בשעה 08:30." יללה, כולם מוזמנים. חייבים לעצור את המפגע הזה.

סיעת הליכוד כבר פנתה בתחילת חודש אוקטובר בדרישה להעלות את נושא הוספת זכויות החציבה למפעל מלט הר טוב בפני וועדת המליאה. חברי הסיעה החתומים, אדרי, שיטרית ווליצקי טוענים לתוספת זיהום אויר לאיזור. החתומים על המכתב טענו גם כי העבודה באתר החציבה התבצעה בתקופה מסויימת ללא היתר עד שנעצרו בידי פקחי אגף ההנדסה.

"העיר בית שמש מצויה בסביבה הסובלת מאיכות אוויר בעייתית. להוסיף גורם מזהם רק יקשה על מצב שכבר עתה אינו רצוי". מלט הר טובמלט הר טוב

נושאים: מלט הר טוב, מחצבה, בית שמש, נחם
זיהום אחר, מפעל מלט הר טוב
זיהום אחר, מפעל מלט הר טוב
זיהום אחר, מפעל מלט הר טוב
זיהום אחר, מפעל מלט הר טוב
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: