אף חבר קואליציה לא יוצא להגנת ההצבעה למינוי מ"מ מהנדס העירייה

האם תפקיד יועצת ראש העיר למעמד האישה הוא תפקיד חשוב? בית שמש צועדת לכיוון של עיר בת 250 אלף תושבים. נכון לעכשיו היא מתנהלת עדיין כמו כפר בהרי הקווקז...

יעל היימן
יעל היימן

תפקיד יועצת ראש העיר למעמד האישה הנו תפקיד בעל חשיבות רבה בכל רשות המקומית, כך צריך להיות בבית שמש. איך מי שמחזיקה בתפקיד הזה יכולה להיות פקק כמעט לכל מקום בו רוצה ראש העיר אשה ואז הוא שולף את הפקק ושם אותו?

בפתח תקוה התמנתה יועצת ראש העירייה למעמד האישה, פ"ת היא עיר בסדר גודל אליו שואפת בית שמש להגיע. הנה מה שמצאנו על תפקידה של היועצת שם בפ"ת. תפקידיה של היועצת לקידום מעמד האישה הם לפעול בתחום הרשות המקומית, לקידום מעמד האישה והשוויון בין המינים ולמניעת אלימות נגד נשים, לפעול למען שינוי במעמדן של הנשים בעיר, בכל תחומי החיים: עסקים, משפחה, השכלה, רווחה, מצוקות כלכליות, התמודדות עם אלימות ועוד.

בראשון לציון, עיר בסדר גודל דומה לעתיד המובטח לבית שמש רואה גם היא חשיבות לתפקיד הזה ואף מעבר לכך. אחת הדרכים שעיריית ראשון לציון מאמינה בהן היא לתת לנשים את הכלים והידע לעשות זאת.. הקורס נועד לאפשר ליותר נשים להשתלב ולהנהיג בתחומי השפעה ציבורית.

ואיך אצלנו? הנה מה שכתב מבקר המדינה על אחת הועדות, וועדת הבחינה: "למעט מקרים בודדים, בשנים 2014‑2016 לא הייתה אישה חברה בוועדות הבחינה לבחירת עובדים בעירייה. יתרה מזו, כאשר התמודדו נשים במכרזים בשנים הללו, ועדות הבחינה לא התייחסו לצורך בהעדפה מתקנת ולחובת ייצוג הולם כמתחייב בחוק שיווי זכויות האישה." תארו לכם שהיתה יועצת ראש עיר במשרה מלאה, האם היא לא היתה דורשת נוכחות בוועדת בחינה לכל תפקיד?

למה זה? האם זה בגלל שהיועצת למעמד האישה שלנו אינה מוכשרת, או אולי מוכשרת מדי שהיא ורק היא יכולה להיות בכל תפקיד?

ביקשתי הבוקר הסברים מחברי מועצת העיר לתמיכתם במינויה של יעל היימן לתפקיד מ"מ מהנדס, שהוא נוסף על תפקידה כאדריכלית העיר, שני תפקידים בעלי עוצמה וחשיבות. נזכיר יעל היימן מחזיקה בעוד תפקידים כמו חברת דירקטוריון במי שמש וחברת דירקטוריון בחברה הכלכלית, חברה המתמודדת עם אתגרים לא פשוטים כל. איש מחברי מועצת העיר לא מוכן לעמוד לימין ההחלטה ולנמק. האופוזיציה דווקא רעדה על העניין הזה ולפי דיווח פרס אף עשה בלאגן במליאה סביב נושא זה.

נושאים: אגף ההנדסה, בית שמש, משרד הפנים
יעל היימן
יעל היימן
יעל היימן
יעל היימן
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: