איך הפכה טיוטת מכתב לפרסום לוהט ברשת

טיוטת מכתב שמתרוצצת בין ארבעה חמישה מיילים הפכה למכתב בשם רבנים חרדים ורבנים ציוניים וגם בלי בדיקה משפטית. מישהו מעוניין ליטוע אשליות ולמנוע אכזבות, רק לא בדרך הנכונה והחכמה.

משה אבוטבול
משה אבוטבול

מחלקת הדוברות של עיריית בית שמש עסוקה מדי, המחלקה הזו בה מושקעים מאות אלפי שקלים מידי שנה, לא היא מדבררת את ראש העירייה בניסיונות שלו לטוע אשליות בתושבי העיר וברוכשים הפוטנציאליים בנווה שמיר. אבוטבול גם לא פונה אל התושבים באמצעות העיתונות לה מעביר מידי שנה מיליוני שקלים, למי הוא פונה? הנה עוד סיפור המוכיח את התת רמה בה מתנהלת עיריית בית שמש תחת הנהגתו של משה אבוטבול.

מכתב בשמם של שר השיכון ומנכ"ל ומשרד השיכון הגיע אל שולחן הפייסבוק. "על המכתב הזה, בהסכמת הרבנים של כל המפלגות החרדיות והציוניות, חברי מועצת העיר משה שטרית ושלום אדרי ממפלגת הליכוד, חבר המועצה מנשה אליאס ממונה איכות הסביבה ונציג שר האוצר משה כחלון עם מפלגת כולנו בבית שמש... כולל משרד השיכון יואב גלנט שר הבינוי והשיכון ומנכ"ל משרד השיכון חגי רזניק, ראש העיר משה אבוטבול, ויו"ר ועדת התכנון ממונה על ההנדסה משה מונטג, חתומים כולם ומבהירים לכם על אופן צביון השכונה הבנייה העתידית לקום והאוכלוסייה הציונית כללית הרוכשת ברמה ה' האמורים להתגורר בה... אין ולא יהיו בשכונה זו שום התאמה או דרישה למוסדות דת או כל הקשור לצרכים חרדיים בעתיד כקביעת מדיניות!!" אלו דבריה של חנה ג'ורנו,

לפני שניכנס לתוכן המכתב בדקנו את הפרוצדורה. מי כתב את המכתב? מי חתום עליו? וגם את ג'ורנו שאלנו. "ראית מכתב חתום בידי השר גלאנט?"

תשובת ג'ורנו: "אני אבדוק". קודם היא מפרסמת אח"כ היא תבדוק... זו השיטה? לפרסם ואח"כ לבדוק. זו רמת הידיעה הזו.

שאלנו כמה וכמה אישים 'חתומים' על המכתב. אליאס לא השיב. שיטרית אומר שחנה ג'ורנו פרסמה על דעת עצמה. והוסיף: "אין היום מכתב נוסף, מעבר למה שכבר פורסם". משה מונטג, הממונה על התכנון והבנייה אומר: "אין לי מכתב". ואחרי הפצרה שלנו, מי כתב את המכתב המדובר? הוא השיב כי המכתב בחתימות. נחכה לקבלו... אז רבותי אין מכתב כזה או שאולי הוא בחתימות, או שהוא כבר הוצא לפרסום...

ומיהם הרבנים החרדים החתומים על המכתב? מדוע אין ב'מכתב'- זה ש'בחתימות' לדברי מונטג, אפילו שם אחד לרפואה? וכנ"ל לגבי הרבנים הציוניים? מי הם? אם אתם לא תשאלו את השאלות, אני כן שואל. יש אנשים בעיר שאני חייב לכם את כבודם ושומר עליו ובמיוחד שומר על כך שאיש לא ישקר לכם כדי שהוא ימשיך למשוך את רותמות העגלה באוקראינה.

המכתב הגיע גם לאחר נוסף בעיר, גם שם פורסם המכתב בלי לבדוק אם אכן יש מכתב כזה חתום. באתר העירייה לא תמצאו אותו. בפייסבוק של חנה ג'ורנו כן. אתם מבינים את שיטת העבודה? האם כך צריכה לעבוד רשות מקומית, חמישה אישים בתפקידים הציבורי מופיעים במכתב? האם כך צריכים מנהלי העיר להתייחס למילה שיוצאת מתחת ידיהם?

שעות לקח לנו קבל את המידע סביב המכתב. מדובר בטיוטא מתרוצצת בין הגורמים, ואשר טרם עבר בדיקה משפטית בכלל, הטיוטא הגיעה לאחד המכותבים ומשם קפץ לשולחנה של חנה ג'ורנו ומשולחנה לרשת... ברצינות, זה הכבוד למילה הכתובה?!!!

ועכשיו למכתב, ונניח שגם יצא מכתב כזה חתום בידי כל הגורמים עליהם הצהירה ג'ורנו, רבנים חרדים, רבנים ציוניים, ראש העיר וכל פמלייתו. האם מכתב כזה יעמוד במבחן משפטי? אם כן, אנא צרפו את חתימתו של היועץ המשפטי לעירייה או של עו"ד בשם העירייה. ממשיכים להתל בתושבים שאינם מבחינים בין אמת לשקר. בג"ץ חריש קציר קובע במפורש שאין מניעה משום אדם לרכוש דירה בכל מקום בו הוא יחפוץ. המכתב הזה הוא עוד מעשה תחבולה של אבוטבול לשרוד לעוד קדנציה, להמשיך למלא פיו מחבית התה של העירייה ולנסוע ברחבי הארץ ע"ח משלם המיסים המקומי.

ועתה לתוכן, ובמיוחד לאזהרה בו לכל אותם זוכים חרדים בדיור למשתכן. " איש לא יוכל להלין כלפינו אם לא ימצא בשכונה העתידית מאפיינים אחרים מהמאפיינים הנדרשים לו. חשוב לנו שכל אוכלוסיה תזכה לתנאים ההולמים אותה לפי המצופה מאורח חייה לכן מכתבנו זה בא להבהיר ולתת כיוון קריאה ברור לאיפיון ואיכלוס השכונה.". אבוטבול הולך נפוח כטווס וחושב שכל דבר תלוי בו. תושבי רח' הרצל שמעו בקולך אבוטבול? הם צריכים אותך בכלל... יש שם אכלוס חרדי ואתה לא מזיז אצבע... ילדיהם לומדים במוסדות חינוך במרחק קצר יותר מאשר תושבי נחלה ומנוחה. טוב אם אבוטבול יתרכז בתכנון הטיול הבא לחו"ל.

ולסקרנים שבכם הנה המכתב שהועבר אלינו כמו לכל האתרים, אנחנו מביאים אותו לפניכם בהסתייגות מלאה, הוא שווה כקליפת השום.

"לזוכים היקרים והנכבדים

ברמת בית שמש ד' ובשכונת נוה שמיר- רמת בית שמש ה' שלום וברכה,

רציתי בשורות אלו יחד עם החתומים מטה נכבדי לעבודת הבניה והפיתוח של עירנו בית שמש לפנות אליכם לשקול בתבונה את צעדיכם העתידים בהקשר לזכיתכם במחיר למשתכן רמה ד' ונוה שמיר.

כידוע שפרנסי העיר ואני קבלנו על עצמנו מדיניות עיצוב השכונות החדשות בעיר לפי מגזר ותמהיל כאשר מחד ביקשנו למנוע חיכוכים מיותרים ומאידך לתת מענים ושירותים מותאמים.

הוחלט ע"י גם בברכת גדולי ישראל מר"ן הרב עובדיה יוסף ומר"ן הרב שטינמאן זצ"ל זיע"א וכן יבדל לחיים ארוכים כ"ק האדמו"ר מבעלזא להקים שכונות גם למגזר הכללי מתוך מטרה לדאוג לכלל המגזרים ואכן יחד עם חברי חברי מועצת העיר של ש"ס דגל התורה אגודת ישראל ושלומי אמונים כמו גם חברינו מהליכוד הבית היהודי ושאר המפלגות הכלליות ליעד את רמה ד' למגזר החרדי ואת נוה שמיר למגזר הכללי ובכללם בני העיר הותיקה הצעירים והיקרים הרוצים להקים בית בעירם.

בכל שכונה נתנו את ההדגשים והצרכים הנדרשים לסוג האוכלוסיות שצפינו שיגיעו לגור בה. בנוה שמיר אנו מתכננים מרכזי פנאי כמו קאנטרי קלאב, קומות גבוהות, מספר מוסדות דת מצומצם, ומאפיינים נוספים הנפוצים בשכונות כלליות ברחבי הארץ.

לעומת רמה ד' עם איפיונים דתיים וחרדיים בשכונה באופן שרמה ד מותאמת באופן מוחלט לצרכי הציבור החרדי מוסדות חינוך ותלמודי תורה רבים מרפסות סוכה וכדו'

כמו גם שמות השכונות והרחובות הותאמו כראוי.

לכן אנו קוראים מתוך ידידות וחיבה תנו את דעתכם לבקשתנו והתאימו בבקשה את מקום מגורכם לתיכנון שבוצע בשכונה ע"י נציגי העיר

רמה ד' מגזר חרדי

נוה שמיר מגזר כללי

איש לא יוכל להלין כלפינו אם לא ימצא בשכונה העתידית מאפיינים אחרים מהמאפיינים הנדרשים לו. חשוב לנו שכל אוכלוסיה תזכה לתנאים ההולמים אותה לפי המצופה מאורח חייה לכן מכתבנו זה בא להבהיר ולתת כיוון קריאה ברור לאיפיון ואיכלוס השכונה .

בברכה רבה : משה אבוטבול ראש העיר וסגן יו"ר השלטון המקומי

משה מונטג יו"ר הוועדה לתיכנון ובניה .

שלום אדרי חבר מועצת העיר ממונה העיר הוותיקה

משה שיטרית סגן ראש העיר ממונה קשרי חוץ

מנשה אליאס חבר מועצת עיר ממונה איכות הסביבה

יואב גלאנט שר הבינוי והשיכון

חגי רזניק מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון". כאמור בסיכום, אין מכתב כזה ומה שיש הוא כוונה או טיוטה להוציא מכתב בנוסח זה או אחר. נכון לעכשיו אין.

נושאים: עיריית בית שמש, משרד השיכון, יואב גלאנט, נווה שמיר
משה אבוטבול
משה אבוטבול
משה אבוטבול
משה אבוטבול
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: