אזהרה חמורה: "אל תסמכו על העירובין בשבת"

שירותי הדת בעיר קופאים בכל יום. לקראת שבת כדאי שתדעו אין גם עירובין כי אין מי יבדוק אם לא נפגעו במהלך השבוע. ואם חלילה צריך קבורה בלילה, כדאי שתשמרו על קשרים טובים. עיר מתחרדת? גם בענייני דת בית שמש מופקרת...

עירוב
עירוב

עוד מספר שעות נקבל בעירנו את השבת, כולנו עסוקים בהכנות לשבת, לשמור על קדושתה, היא חביבה עלינו ולכן נעשה הכל כדי שהיא תשמור עלינו. ומה עם המוסדות, בעיקר מי שאמון על כך לדאוג עבורנו שכל מה שקשור בענייני כשרות, עירובין, מקוואות, האם אכן עושה עבודתו?

לא ממש. הקול מעבר לאפרכסת מזהיר: אל תסמכו על מי שאמור לדאוג לכם . כי לא בטוח שהעירובין תקינים, ולא בטוח שהנשים שלכם ימצאו מקוואות פתוחות בערב שבת ולא במוצ"ש. וגם לא בטוח שאותן מסעדות או בתי מזון שפותחים במוצ"ש זכו לביקור משגיח מטעם המועצה הדתית.". אזהרה חמורה כזו ולא באה לידי ביטוי לא בהודעה רשמית לתקשורת ולא בדברים מאת ראש המועצה הדתית האיש שאחראי על שירותי הדת, וגם לא מלשכת ראש העירייה, שהוא כידוע אדם חרדי מקפיד על ענייני כשרות.

אותו מקור מזהיר את הציבור שמקפיד על ענייני כשרות בעיר. אין ספק במהימנות המקור, בודאי מדובר באדם שאיכפת לו שעם ישראל יקפיד על ענייני כשרות. ומי בעירנו לא משגיח בענייני כשרות? האם הקול מעבר לקו רק בא להתריס או שאולי יש בזה אמת...

הסיפור הזה הולך ומתפשט ומגיע גם אל קבורה בשעות הלילה. השבוע היו צריכים לטמון נפטרת לבית עולמה. שעת הקבורה נקבעה לשעה 11 בלילה, שעה לא שגרתית, שעה שבדרך כלל עובדי החברא קדישא סיימו מלאכתם והלכו לביתם. הוצאתם מהבית מחייבת תשלום שעות נוספות ותוספת לילה. התרוצצות טלפונית בין המקושרים, שהגיעה גם לראש העירייה. זה כשמדובר באדם מוכר חביב לבריות ובעיקר מקושר. מה היה קורה אם לא היה מדובר באותו אדם? סופו של דבר הנפטרת נמנה בצער רב בשעת לילה.

סיכום עניין זה: שירותי הדת אינם של מגזר אחד, בודאי אינם שייכים להשקפת עולם, הם חייבים להינתן לכולם, לחילוניים, לחרדים, לדת"לים. בית שמש אינה נותנת שירותי דת בכל שעות היום 24/7. ועוד, לא מדובר באזהרה, אלא במעשה. אין, אין שירותי דת בעיר, אל תסמכו על העירובין, אל תסמכו על כך שבמוצ"ש תימצא הבנית, ואל תסמכו על כך שאם חלילה תצטרכו לקבורה אכן תמצאו אותם. בית שמש סוגרת את ענייני הכשרות שלה בשעה שהעובדים מסיימים את עבודתם, קרי בסביבות השעה 17:00. מה קורה בין השעה 17:00 לקראת ערב עד למחרת, אתם תלויים בחסדי ה' והאדם.

כל העניינים האלה ואחרים נוגעים למציאות קשה במועצה הדתית, יש חשב מלווה שכל מעשה בעבודת המועצה הדתית רואה דרך החור של הגרוש. לדעתו אין כסף, וחייבים לצמצם את ההוצאה הכספית להבריא את המערכת. צודק? לא צודק? את התושב זה לא מעניין, מישהו חייב למצוא את הפיתרון. אגב הוא לא מוכן להשיב על שאלותינו, ולא להתייחחס אפילו לפניות שלנו. האיש אפרים סיני, בא לעשות עבודה ולא מעניין אותו מי נפגע, ומי ייפגע.

גם נציגי הציבור בעיר ידברו אתכם על כיכרות, על אבני אקרשטיין שהחליפו, על כבישים שאיספלטו מחדש, ומה שירותי הדת? למי הם משאירים אותם? אפילו חברי המועצה הדתית, נציגי ציבור נבחרים, לא יוצאים בקריאה לציבור מה ואיך לנהוג.

עצוב? אכן. במועצה הדתית אין מי שידבר. ברשות המקומית אין קול ואין עונה. ברבנות הראשית לישראל מודעים למצב, וגם במשרד לשירותי דת. מהם עושים? גם אם עושים אין מי שיספר

נושאים: בית שמש, המועצה הדתית, שירותי דת.
עירוב
עירוב
עירוב
עירוב
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: