"אבוטבול רוצה את הרב ינון רביב למרא דאתרא הבא"

עדיין אין מועמדים באופן רשמי ולמרות זאת כבר החלה המערכה סוערת על קביעת דמותה של המנהיגות הרוחנית הבאה וזה רק שלב ראשון במאבק. הבחירות tגב ביב' מנחם אב...

הרב ינון רביב מועדף על אבוטבול
הרב ינון רביב מועדף על אבוטבול

השמות עדיין לא הוגשו באופן רשמי, וכבר ניכרת הלהבה הבוערת מאוד מסביב לקביעת המרא דאתרא הבא של העיר בית שמש. שניים אוחזין, בשלב הזה, ולמרות ששמותיהם עדיין לא פורסמו כמועמדים באופן רשמי הרי שמדובר בשניים מאוד קרובים למשה אבוטבול ראש העירייה. זה למרות שהדיר את שמו מהרכב הצוות הבוחר ניכרות טביעות אצבעותיו בכל ההליך הזה שמכוון לבחירתו של אחד.

שני הרבים שזהותם כבר פורסמה כמועמדים הם הרב אלחנן פרץ ראש מועצת חכמי התורה המקומית, דעתו מעצבת את מדיניות ראש העירייה משה אבוטבול והרב השני הוא הרב ינון רביב קרוב מכיוון אחר למשה אבוטבול. הוא זה ששידך והביא תורמים לבניית היכל התורה ממזרח שמש, בית הכנסת המפואר שהוקם בסמיכות לדירת מגוריו של ראש העירייה משה אבוטבול. לפחות אדם אחד אישר אכן שאבוטבול מעוניין לקדם את בחירת ינון רביב למשרת המרא דאתרא. לפי הדיווחים האחרונים מהשטח ש"ס קרועה בעניין, יש תומכים לכל צד. ברב פרץ תומכים תושבים לא מעטים אשר החלו בהחתמת עצומה ובעוד ברב רביב תומכת ההנהגה הרוחנית – מועצת החכמים של ש"ס להוציא את הרב דוד יוסף.

משה מונטג אומר כי הם בסיעת דגל התורה מתעקשים ש"המכרז יהיה פתוח גם לרבנים אשכנזים" שמואל גרינברג מציין כי אבוטבול אכן רוצה את הרב ינון רביב". ומה באשר לעמדתו שלו: " כאשר יגיעו כל מיני שמות, בסמוך לבחירות נקבל החלטה." מה שאומר כי בסיעה הזו יש נתק מוחלט בין גרינברג לבין מונטג וכל אחד תופס אחרת את העניין.

בשעה שהרוחות סוערות, ואפילו מאוד, בציבור החילוני או הלאומי ניכרת אדישות מסויימת למעשה החשוב של בחירת מרא דאתרא.. הנה דוגמאות: מאיר בלעיש סגן ראש העיר ולו נציג אחד בוועדת הבחירות לא מכיר את רבקה איינהורן, הנציגה שתצביע בשם 'דור אחר'. הגברת הזו היא המלצתו של חבר מועצה אחר לו חייב בלעיש את מקומו במועצת העיר, וזו הזדמנות להשיב לו חסד מלא כגמולו.

חיים בן מרגי המשנה לראש העיר יו"ר הבית היהודי אומר: אנחנו נתמוך במועמד שהכי מתאים לבית שמש, מועמד שידע להכיל את כל הגוונים שיש בבית שמש". ומוסיף כי "אין עדיין הסכמה לגבי ינון רביב". נציגי הבית היהודי הם שניים, אלי כהן (בית שמש חוזרת) וד"ר עליזה בלוך, שדי במפתיע שמה מוצג ליד 'הבית היהודי'. אחרי כל המרירות שנוצרה אחרי הדחתה ע"י בנט היא, דווקא היא, מייצגת את הבית היהודי בבחירות לרב.

בליכוד נקבע כי שני הנציגים יהיו דווקא נשים, סטלה ולטר וקטי שיטרית. למה? המפלגה שלה לפחות מחצית מחבריה או ממצביעיה גברים לא מציעה נציג לבחירה. יו"ר הליכוד בבית שמש שלום אדרי נשאל, אך נכון להעלאת הידיעה טרם השיב.

ובינתיים מה שפורסם כאן הוא אשר יהיה. מועד הבחירות נקבע ליב' מנחם אב. עד אז צפויה המערכה הזו להתלהט עוד.

נושאים: ינון רביב, אלחנן פרץ, עליזה בלוך, קטי שיטרית, משה אבוטבול
הרב ינון רביב מועדף על אבוטבול
הרב ינון רביב מועדף על אבוטבול
הרב ינון רביב מועדף על אבוטבול
הרב ינון רביב מועדף על אבוטבול
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: