אבוטבול הקיץ משנתו

בחלוף ארבע שנים מיום ההבטחה ההיא, התעורר אבוטבול להגשים את חלומו הרטוב, להקים אגם בעלות לא ידועה ובעיקר עדיין ללא מקורות מזוהים להוצאה. האם אנחנו עומדים בפני פרשה חדשה של היכל התרבות?

תמונת המחשה- אגם מחו"ל
תמונת המחשה- אגם מחו"ל

"בקדנציה השנייה, על פי תכנית ראש העיר, הבלתי יאומן יקרה בבית שמש. בלב פארק משחקים ענק שישתרע על פני כ-30 דונם, יוקם אגם מים מלאכותי ומרהיב ביופיו, דוגמת האגם בפארק ענבה שבמודיעין. האגם יהפוך לאטרקציה מרכזית בעיר ובסביבותיה, יהווה מקור הנאה לתושבים ולילדי העיר, ויקדם את תדמיתה היפה של העיר בית שמש בארץ ובעולם. עלות הקמת הפארק תעמוד על עשרות מיליוני שקלים והוא ימומן על ידי משרד השיכון, תאגיד המים "מי שמש" וגופים פרטיים. זה נראה חלום, חלום לביצוע".

עד כאן מחוברת שכל תושב בעיר ראה בערב הבחירות האחרונות באוקטובר 2013, קרי לפני כמעט ארבע שנים. החוברת המרשימה הופקה במסע הבחירות של משה אבוטבול תחת הכותרת "מפיתוח לטיפוח". באמת, לו רק הגשיםחלק מתכנית הפיתוח, אפילו אני ציון סולטן, הייתי הופך להיות אוהד מעריץ ותומך נלהב שיישאר כאן לכל הדורות. עד מאה ועשרים. .

כנראה שלאבוטבול נמאס לספור לנו את הקניונים, "בניתי לכם ארבעה קניונים"- עכשיו מתחיל לספור את האגמים והימות שהוא יביא לבית שמש.

בואו לא נעשה חשבון ונהיה קטנוניים. לא נורא. נסלח לו למשה אבוטבול על אשליית הטיפוח שנטע בכולנו. ונאחל לו שהחלום כהגדרתו ירקום עור וגם גידים.

ראשית, מותר לו לחלום. ראש עיר שאינו חולם אין לו את הבסיס להיות ראש עיר. ואבוטבול יודע לחלום. להגשים? לא תמיד. עכשיו הוא התעורר מהחלום הישן ורוצה לממש את חלומו מלפני ארבע שנים!!!. אהלן וסהלן יא סחבי, אפילו נעזור לך אדוני ראש העיר. רק הודע לנו מתי אתה רוצה שנתייצב במקום כדי להתחיל לנקש עשבים ולכוון את מקורות מי המעיינות לתחתית האגם שיתחיל להתמלא. לפי גודל החלום שלך נצטרך להביא לכאן עוד מיליארד סינים לסייע לנו במלאכה. ולא מה שאתה חושב, אני חושב על העבודה הרבה והמאומצת שצריך להשקיע תוך שנה לעמוד בלוח הזמנים שקבעת לעצמך.

האמת? למה לא שיהיה כאן אגם? אפילו ימה? אפילו ימנון, אפילו איזה שלולית, רק שיהיה מקום להגיע וליהנות קצת על הפרנג'י להניח איזה נרגילה קטנה ולהתחיל לקטר... גם מקום להבערת פחמים לא יזיק... לעשות מנגאל, יעני. מגיע לנו. סבלנו מספיק ועכשיו הגיע זמן מנוחה ופורקן והנאה. איזה כייף? אה חברים... כמו ענבה במודיעין, כמו לגו דה גרדה, כמו הים השחור.

ויבואו לכאן מאות אלפי מבקרים. איך? צריך לבנות כאן קודם רכבת קלה, ואח"כ אולי איזה שדה תעופה קטן, ראבאק, אבוטבול, רק חנכו כביש 38 עם שלושה נתיבים וכבר אתה מבקש לחנוק אותנו בשיירות כלי רכב על הכביש הצפוף והחנוק. תן לגמור קודם את הכניסה לעיר, ואח"כ תשלים את החלום הענק שלך. אמרנו שמותר לו לאבוטבול לחלום. אז תמשיך לחלום... זה מצויין. זה חיובי ובריא לך ולנו. רק ככה תהיה לנו עיר ככל הערים בישראל.

אז יהיה גן בוטני. ויהיה לנו גן ארכיאולוגי. וגם גן חיות... באמת. לשלב את כל הרעיונות האלה צריך דיוזיית מהנדסים וארכיטקטים ומתכננים ואדריכלים. אני מקווה שלא יסתפק ביעל היימן. ושלא יבנה יותר מדי על מדרכי חורש או דניאל צרפתי. אלו עמוסים כבר עבודה מפרויקטים אחרים.

ואבוטבול כבר מתאר לעצמו את תמונת הסיום, אור בלילות בלי ירח, הרבה אור לא זה שיעלה מהמדורות והמנגלים, אלא מעמודי התאורה הדקורטיביים הדמיוניים בראשו של אבוטבול. בחיאת אבוטבול תדליק את הפנסים קודם בגן בן זאב... וטפל בעמודי התאורה בגן מגדל המים.

נו, די. בואו נשאל את השאלות:

לפני שנכנס לנושאים הפשוטים יותר, כמו מימון, כמו קרקע, מקורות מים, זכיינות וכד'. האם קיבלת אישור מרבנן להקים מקום כזה בעיר? חלילה, חלילה, הרי זה יכול להיות מקום מפגש לזוגות, מקום בו הצניעות עלולה להיפגע. ברצינות, האם יש תעודת כשרות להליך הזה? אני בעד. האם גם הרבנים יהיו בעד? הרי זה בניגוד לאופייה המפתח של העיר...

איך גדל הפארק מ- 30 דונם ל- 200 דונם? ראו הודעת הדובר, והשוו עם הציטוט המובא לעיל. כמעט פי שבע? במדינת ישראל חסרות קרקעות לבנייה ואתה הולך להשתמש ב-200 דונם להקמת פארק עירוני?

האם יש אישור מהמינהל להעמיד קרקע בגודל כזה לטובת פארק? השטחים קודם כל הם אדמת מינהל, וכל תכנית כזו חייבת אישור מינהל מקרקעי ישראל. עד כמה שאני מבין, הטיפול באתרים ארכיאולוגיים מסור לידי גורמים מוסמכים. האם אתה מתואם עם רשות הגנים? עם רשות העתיקות? עם החברה להגנת הטבע?

האם יש החלטה בדירקטוריון של מי שמש להקצות מיליונים לטובת הפרוייקט? כמה כסף בדיוק יעלה בהערכה כמובן הפרוייקט הזה? שאלנו. אין תשובות. ומשרד השיכון אישרו לך מיליונים להקמת פארק כזה? לקחת איזה שלושה אנשים ולטעת בהם אשליה לעשות סלפי, על רקע איזה שלולית, ואח"כ להפיץ ידיעה בעיתונות, זה אינו אומר דבר שלך ראש העיר יקר שלי, אכן יתממש..

אני מקווה רק שהמכרז לזכיינות למכירת ארטיקים במקום יצא במועד. ואל תשכח, בית קפה קטן, לא נפרד. כי אני רוצה מבקש לשבת שם אני יחד עם בת זוגתי שחיה.

ובאמת, באמת, אני גם חולם על עיר נקיה, עם איכות חיים, שתושביה ילכו בראש מורם ובקומה זקופה. עיר בלי מלחמות ומאבקים מתישים. אני חולם על עיר המתנהלת ברמת מינהל תקין, על עירייה שיודעת מהי עושה וקובעת לעצמה סדר עדיפויות ברור והגיוני.

תקים תחילה בית עירייה, תשלים את האצטדיון, תבנה קבוצות ספורט ייצוגיות, תפתח תרבות, תשלים את היכל התרבות, תשלים את סלילת הכבישים ופיתוח המדרכות. לך על קטן... זה נכון יותר. אח"כ כשיוטב לכולנו אז תתחיל לפנטז על אגמים ועל ימות ועל הבאת מגדל אייפל ושער הניצחון לבית שמש. טפח קודם כל את התל העלוב שלנו, שאליו נוהרים מידי שנה אלפי מטיילים. תוציא את האוטובוסים מהכבישים ותהפוך אותם לבטוחים יותר... ואז. כן אז לך גם על אגם כמו ענבה במודיעין. ואל תסתפק באגם. תבנה לנו כאן אגם כמו הטיטיסי עם סירות מנוע וסירות פדלים, וצימרים מסביב...

נושאים: אגם בבית שמש, משה אבוטבול, מפיתוח לפיתוח
תמונת המחשה- אגם מחו"ל
תמונת המחשה- אגם מחו"ל
תמונת המחשה- אגם מחו"ל
תמונת המחשה- אגם מחו"ל
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: