אבוטבול בכינוס ועדות החירום: "להיות מוכנים לכל תרחיש זו לא סיסמה זו מטרה"

ועדות החירום בעיר ועדת מל"ח וועדת משנה לפס"ח קיימו תרגיל בהתאם לתרחישים שהוזרמו מהמטה הארצי

פורום התרגיל בוועדות החירום
פורום התרגיל בוועדות החירום

השבוע התקיים השבוע תרגיל למכלולי החירום בעיר בית שמש במסגרתו התכנסו ועדות החירום בעיר; ועדת מל"ח (משק לשעת חירום) בראשותו של ראש העיר הרב משה אבוטבול, וועדת משנה לפס"ח (פינוי סעד חללים) בראשותו של מר יוסי גולדהירש.

התכנסות הועדות הייתה באולם מליאת מועצת העיר כאשר את הפן המקצועי ליוו מנכ"ל העירייה עו"ד מתתיהו חותה בהכוונתו יחד עם מנהל אגף חירום וביטחון מר צחי אלימלך ובהשתתפות כל מנהלי המכלולים בחירום ובכירי העירייה.

לאחר הליך כינוס הועדות נערך אימון למכלולים במסגרת תרגיל ארצי שבמסגרתו הופעלו המכלולים בהתאם לתרחיש שהוזרם מהמטה הארצי באמצעות יחידות צה"ל פקע"ר ויקל"ר אשר מלווים את הרשות בכל ההליך יחד עם משרדי הממשלה האמונים על נושא זה ביניהם משרד הביטחון, משרד הפנים ורח"ל (רשות חירום לאומית) ממשרד ראש הממשלה.

יצוין כי במסגרת התרגיל דימו היושבים במרכז ההפעלה רעידת אדמה ל"ע ומתן מענה מידי בסימולציות שונות ומגוונות. ככלל שנת 2017 היא בסימן תרגילים לרעידות אדמה. כך, בהנחיית הגורמים המדיניים.

בתרגיל ניתן דגש ליישום דגשים מדו"ח הביקורת החיובי בכללותו שניתן לעיריית בית שמש ממשרד הביטחון בסוף שנה שעברה. התייחסות מיוחדת שצוינה על ידי ראש העיר הרב משה אבוטבול ומר צחי אלימלך מנהל האגף לחירום וביטחון הינם ההדרכות הפרטניות לבתי הספר המשמשים כמתקני קליטה של ועדת משנה לפס"ח בראשותו של מר יוסי גולדהירש ובניהולם של מ"מ יו"ר הועדה מר אסף מטרי, ומר דוד וקנין מרכז ועדת פס"ח. בנוסף צוין לשבח אגף הדוברות ומידע לציבור בעת חירום בראשותו של מר מתתיהו רוזנצוייג המנהל את כל מערך ההסברה בנושא החירום בעיר.

יצוין עוד כי ארגוני החסד הפועלים בעיר 'איחוד הצלה', 'עזרת אחים' ו'זק"א' שתפו פעולה אף הם ונטלו חלק בתרגיל כמו גם משטרת בית שמש, כב"א ומד"א אשר בקשו להודיע כי הם ערוכים לסייע ככל שידרשו.

נושאים: תרגיל חירום, בית שמש, יוסי גולדהירש
פורום התרגיל בוועדות החירום
פורום התרגיל בוועדות החירום
פורום התרגיל בוועדות החירום
פורום התרגיל בוועדות החירום
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: