הבוקר דיון בבג"ץ בעניין בחירת הרב בבית שמש

העירייה טוענת לניסיון סרק של העותר לחבל בהליך בחירת רב לעיר בית שמש מטעמים פסולים, בעוד המדינה מבקשת "בעת הזאת, אין מקום או צורך בהתערבותו של בית המשפט הנכבד בעניין"

בית המשפט העליון
בית המשפט העליון

היום יתקיים הדיון בבג"ץ בעתירה שהוגשה נגד השר לשירותי דת, המשרד לשירות דת ועיריית בית שמש, וועדת הבחירות לבחירת רב. עניינה של העתירה בבקשה כי בית המשפט יורה לבטל את בחירת נציגי השר לענייני דתות , לבטל את בחירת נציגי בתי הכנסת, לאסיפה הבוחרת, לבטל את מינויה של האסיפה הבוחרת שלטענת העותר נבחרה בחלקה בניגוד לתקנות שירותי הדת ולבטל את הליך הבחירות לבחירת רב עיר בבית שמש.

עיריית בית שמש הגישה תגובתה לבית המשפט כבר לפני כשבוע ימים, וביום חמישי האחרון הגישה המדינה באמצעות פרקליטות המדינה את תגובתה. העירייה טוענת לניסיון סרק של העותר לחבל בהליך בחירת רב לעיר בית שמש מטעמים פסולים בניגוד לכל דין ולכן יש לדעת העירייה לדחות טענות העותר ולקיים את הליך הבחירות.

המדינה מצאה בכל זאת הרבה פגמים ליקויים ומסכימה ואף מעבר לכך עם ציון הטענות. לכן מבקשת המדינה כי "בעת הזאת, אין מקום או צורך בהתערבותו של בית המשפט הנכבד בעניין" כלומר להותיר את הצו על תנאי על מקומו.

המדינה בתגובה מגלה טפח ומכסה טפחיים. "אנחנו עדיין בוחנים ומטפלים בסוגיות שונות הנוגעות להליך בחירת הרב בבית שמש, ובכלל זאת סוגיות שהועלו במסגרת העתירה דנן". כתב התשובה של פרקליטות המדינה אינו מבהיר מהן הסוגיות השונות הנוספות המטופלות בידי פרקליטות המדינה. |בנסיבות העניין, הפרקליטות מבקשת לאפשר את השלמת הטיפול בסוגיות השונות דנן תוך עדכון בית המשפט הנכבד בעניין". הפרקליטות אינה נוקבת במועד הסביר מבחינתה אם מדובר בחודשים ואולי מעבר לכך.

נזכיר בעניין זה את פרשת המעצרים של 4 הרבנים אשר הגישו תעודות ' לא כשרות' למועמדותם לשמש כרבני עיר וביניהם אחד מהרבנים בבית שמש.

הדיון יתחיל בשעה 9:00. ועוד נציין כי העתירה הורחבה , בנוסף לחברי האסיפה הבוחרת שהורכבה מנציגי הרשות המקומית, נציגי השר והציגי בתי הכנסת, צורפו גם שמותיהם של המועמדים הפוטנציאליים בהתמודדות על משרת הרב בבית שמש.

נושאים: בית המשפט העליון, בית שמש, עיריית בית שמש, משה אבוטבול
בית המשפט העליון
בית המשפט העליון
בית המשפט העליון
בית המשפט העליון
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: