תקציב 2020 כתקציב 2018 והכל עובר בשקט

בתשע השנים האחרונות לא עמדה העירייה בציפיותיה שלה. כל שנת פעילות הסתיימה בגירעון. אם זה היה קורה בשוק הפרטי דירקטוריון החברה ההיא היה מוחלף או לפחות המנכל שלה

גירעון מצטבר
גירעון מצטבר

אתמול הופץ בקרב חברי מועצת העיר תקציב העירייה לשנת 2020. יש במועצת העיר 21 חברי מועצה, וכולם כבר שייכים לצד אחד, לקואליציה אחת.

תקציב עירייה הא תכנית עבודה לשנת העבודה הנוכחית, שנת 2020. לכל אחד מחברי מועצת העיר יש דעה, יש שאיפה, יש רצון לעשות, לפעול, ליזום, לקדם, לשנות, להשפיע, אחרת איש מהם לא היה שם. גם אם לא לטובת כל בני בית שמש לפחות עבור הקהילה המצומצמת ממנה צמח המנהיג המקומי המצוי.

מה דעתם של חברי מועצת העיר? איך הם רואים את התקציב הזה, טוב, רע, יכול לסייע במשהו לפתרון הצרות הגדולות והצרורות של העיר בית שמש. אז קיבלו ערימת ניירות מהודקים בסיכה, מה דעתם על כך? הרי על פי מוצא פיהם יישק מים.

וראו, נכון יותר הקשיבו לדממה. אין מילה, לא ברשת, לא בקבוצות הואטסאפ. לא בינם לבין חבריהם, ואפילו לא בינם לבין עצמם. בימים בהם הכול גלוי ושקוף, כמו שהם יודעים להביא כל מעשה זעיר לפני הציבור כאומר 'עושה אני', אזי למה כאן בדבר גורלי לעיר ולתושביה איש אינו מחווה דיעה. בישיבות הנהלת העיר, הדלתיים נעולות בפני התקשורת, מה שנותר זה רק המליאה ושם מן הסתם, יבואו, ירימו יד. כולם יהיו בעד.

תקציב העירייה יעמוד על 611 מיליון שח. מה? מה פתאום רק זה?.. התאהבתי בציטוט מנתניהו. כל הזכויות שמורות לו... באמת, מה? מה פתאום... רק 611 מיליון שח. אם נוריד ממנו את העלויות הריאליות למעשה אין שום שינוי משנת 2019. ושנת 2019 הרי זה בדיוק אותו דבר כמו שנת 2018. תגידו בשביל זה הלכנו לבחירות? בשביל זה עשינו מהפך הבאנו מנהלת מדופלמת מוכשרת עתירת פרסים ותעודות כדי להעתיק מה שהיה. וכל זה ואין אחד מחברי מועצת העיר שיצא חוצץ נגד המגמה הזו? נגד המעשה הזה? נגד הרעיון הזה?

באחת המליאות טרח ברדוגו והביא מצגת לפני חברי המליאה. באותה מצגת העלה תשקיף מצויין של גירעון העירייה בסיום כל שנה. נכון לסוף שנת 2018 עמד הגירעון על 44 מיליון שח. שוב זה לא הרבה אבל... בשנת 2019 נוספו של 13 מיליון שח, וזה אחרי 'טובה' שקיבלנו ממשרד הפנים בצורת 10 מיליון שח לצמצום הגירעון. בית שמש בכל השנים האחרונות, מאז 2012 רק בגירעון... עד לאן נגיע? מתי תתחילו לחשוב מאוזן?

מתחת לפני השטח, יש כאלה שמשמיעים קולות, קולות של שטיח. שחלילה לא יתפרשו כמבקרים. מה החשש? בלוך אינה אוכלת בני אדם, מכסימום תעקם פנים, לא תאמר בוקר טוב, מה נשמע. בשביל זה באתם למלא תפקיד ציבורי?

חברי מועצת העיר חייבים לפתוח את הפה ולהביע דעה או שאולי אינם מבינים בכלל מה שמתרחש סביבם. תן להם את חלקת האלוהים הקטנה שלהם, זה בתקציב ספורט, והשני בתקציב אירועים, והשלישי טומן ראשו בתקציב הספרייה הרביעי בעמותת חסד וברח, והחמישי בחיפוש אחר היולדת התרנית להביא לה זר פרחים. ברצינות הכי גמורה, אין לכם מה להגיד? לכו הביתה!!! הציבור צריך לשמוע מכם ולדעת שאתם באמת מבינים מה אתם מחליטים ואיך אתם מחליטים.

נושאים: תקציב בית שמש, קואליציה
גירעון מצטבר
גירעון מצטבר
גירעון מצטבר
גירעון מצטבר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: