נציג הבית היהודי היכן אתה?

אם המשנה למלך בן מרגי, לא מצליח למנוע את הכפייה החרדית המבצבצת ובאה עלינו לרעה, עליו להסיק מסקנה באופן הכי מיידי, בן מרגי אתה שם לא לארגן מופעי קרקס אלא בעיקר למנוע כפיה חרדית ולשמור את הקיים

המשנה לראש העיר, רק תואר
המשנה לראש העיר, רק תואר

אם לארגן אירוע תרבות הצגה או מופע, תיאטרון או קרקס שלחו בוחרי ונבחרי הבית היהודי הרי שחיים בן מרגי הוא מצויין שם. גם הוא יודע להשיג כסף מראש השבט נפתלי, וגם הוא, בן מרגי, יודע לשלח את שליחו לארגן ולשווק אירוע.

תקנו אותי אם אני טועה, האם לשם כך נשלחו חברי סיעת הבית היהודי למועצת העיר. הבית היהודי, שהייתה חלק ממפלגה משותפת עם 'בית שמש חוזרת' הכניסה שני מנדטים, חיים בן מרגי ואליסף ורמן שפרש, התייאש או התאכזב או פשוט נשבר לו או נמאס לו, זה לא ממש מעניין. נבחר ציבור צריך להכין עצמו גם ליום סגריר בו יצטרך לשרת את עמו ובוחריו מכל מקום בו הוא יושב, בשורות האופוזיציה בודאי מתוך הקואליציה. אגב זאת מעניין שדווקא המפלגה הזו חבריה הם אלה שנשברים באמצע והולכים הביתה. קדמו לו אילן גאל דור ושלום לרנר.

הבית היהודי, או בימיה הטובים יותר המפד"ל ראתה תמיד חשיבות מיוחדת למימוש ההווי היהודי במרחב הציבורי. אמנם חלו תמורות במשך השנים כאשר ש"ס חברה לעטיני השלטון ועמדה על קבלת המשרד לשירותי דת, עדיין היו לה לבית היהודי אתגרים לא פשוטים איתם הצליחה להתמודד. למשל, שמירת הסטטוס קוו במרחב. ואנחנו מצויים היום בעירנו במציאות בה הסטטוס קוו מתערער עקב רצונו של מאן דהוא למנות רב חרדי על נושאים חשובים כמו עירובין, כמו מקוואות, ולא נתפלא אם גם לנושאי קבורה זה יגיע.

חיים בן מרגי הוא האיש שאליו יש לפנות בעת הצרה הגדולה המרחפת על העיר. לא אל שותפו במערכת הבחירות אלי כהן, כי זה עניין ממש לא לו, מקוואות, עירובין, זה לא סדר היום שמעניין את אלי כהן. לא אל הליכוד, שהאג'נדה שלהם זה לא חיי הדת היהודיים, ולא ההוא שכבר שום דבר לא מעניין אותו בעיר. נשאר לנו רק חיים בן מרגי, המשנה לראש העיר. מה שווה התואר הזה אם דעתו אינה חשובה או מתבטלת או בכלל אינה נאמרת. רק כדי להשוות מה יכול חבר מועצת עיר לעשות, שילמדו כל הוותיקים מעו"ד רינה הולנדר. הספקה ופועלה מעל ומעבר. בחודשיים שהיא שם במועצת העיר, שנה וקצת יותר שהיא במועצה הדתית, ותראו מה הספיקה לעשות. יצקה תוכן, מפעילה, מזיזה, משנה, ובעיקר נוכחותה ניכרת בכל תחום. גם הפעם, היא העדיפה את האופוזיציה במועצת העיר ומשם בניגוד לראשה (חיים בן מרגי) היא מפעילה כל מי שצריך כדי למנוע או כדי להשפיע.

הנה הגיעה אחת הסוגיות שמצויות על סדר היום הדתי לאומי. סוגיית מקוואות, סוגיית עירובין. לא מדובר בארגון כנס כזה או אחר, אלא שינויי דפוס התנהגות עקב רצון לכפייה חרדית על מי שמאמין בדרך הלכתית שונה. מה יכול לעשות בן מרגי? זה צריך להתייצב אצל אבוטבול, ושלא יקשקש לנו האחרון שאינו מעורב, עוד נפרט בענייני התערבותו בנעשה במועצה הדתית, ולהבהיר לו, אם חשובה השותפות שלי בקואליציה שלך, מנע את המצב עליו אתה שוקד הרבה מאוד. לא הרב דידוביץ הוא העניין, אלא ההלכה שהוא מביא איתו מהבית. הלכתו שלו מקובלת על ציבור מסוים מאוד, הלכתו שלו אינה תופסת אצל ציבור אחר. כבר אמרנו שנקודות החיכוך האלה צריך לדעת לגשר עליהם. איך? הציעו הדת"לים, שים שני רבנים, אחד לכאלה אחד לאחרים. אבוטבול הרי מתפאר בעודף הכספי שיש בתקציבו, יעביר יותר מתקציב העירייה ויש לך שתי משרות, אחת למחמד עיניך הרב דוידוביץ ואחד כזה שישרת את הציבור הדת"ל. האם אבוטבול יסכים? זה מבחנו של בן מרגי. על זה יצדיקו לך את התואר שאתה מתהדר בו המשנה למלך... אם בסוגיה הזו לא תצלח דרכך, שים את המפתחות ולך בעקבות ורמן, תן לציבור מנוחה, הא הסתדר בלעדיך שנים ארוכות, ויסתדר בלעדיך עוד הרבה שנים.

ביקשנו התייחסות בן מרגי לדרמה המתחוללת במועצה הדתית, מעניין שהוא לא מגיב? לא ממש, הוא כנראה עסוק בטיוח המציאות בעזרת עוד הצגה לילדים...

נושאים: הבית היהודי, בית שמש, כפיה חרדית
המשנה לראש העיר, רק תואר
המשנה לראש העיר, רק תואר
המשנה לראש העיר, רק תואר
המשנה לראש העיר, רק תואר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: