מארש אבוטבול, בכלל רעיון לא רע

העיתון החרדי, 'בקהילה', פתח השבוע בנעימה מתוקה ושמה מארש אבוטבול. יש לו עוד שנה, הוא צחק עלינו וימשיך לצחוק עלינו, קדנציה שלישית? מוטב לזכור מה קרה בקדנציה השלישית של וקנין, החברים הכי טובים עזבו אותו עד כדי הקמת הגוש החברתי זה שסיבך את בית שמש ואת עתידה. מישהו רוצה את אבוטבול לקדנציה נוספת? האם לא סבלנו די?

תשע שנים, גם זה יותר מדי...
תשע שנים, גם זה יותר מדי...

"בקהילה"- שבועון חרדי ארצי מצית את התבערה הצפויה בבחירות הבאות. שום דבר לא בטוח ולא סגור. שום דבר וכלום לא יהיה עד חודש לפני הבחירות. שכן כך הורגלנו אצל הבוחר החרדי, ומדוייק יותר אצל הרבנים החרדים שקובעים לכל עיר חרדית מי מטעמם יהיה שלוחם או גרורתם כדי להבטיח שלטון חרדי מוצק איתן וחזק כמו סלע..

"בקהילה" הוא עיתון רציני שמביא השבוע ידיעה כביכול בלעדית. החידוש, לפחות מבחינת כותב שורות אלה, היה רק בפרסומה. כבר חודשים מדברים על כך במסדרונות העירייה, כבר חודשים רואה זאת גם האיש שיש לו הכי הרבה להפסיד, להפסיד את כסא מלכותו, משה אבוטבול הוא אמנם מחייך, מכחיש, מעדיף להכחיש ואו להתכחש למצב, למציאות, שלא בפניו אומרים דברים קשים על התנהלותו, מתבטאים בחריפות, שתמונת המסך הזו לא תחזור עוד בקדנציה הבאה. הדברים האלה ודומים להם נשמעים מפי חרדים מודאגים מהמציאות, לא בגלל מה שאנחנו הציבור הכללי אומר על אבוטבול, בגלל מה שהם רואים ויודעים אפילו יותר מאיתנו.

משה אבוטבול כבר כעס בשיחות בין השניים, כבר רטן וניסה לרמוז שהדברים אינם גורמים לו נחת בתפקודו כשליח גם של הקהילה החרדית האשכנזית, בעיקר שלה. והוא צודק, אבוטבול התעלם/העדיף בדרכו שלו צרכי הקהילה האשכנזית מצרכי הקהילה הספרדית , קהילת האם שלו. הוא ניסה למלוך – פשוט כך- למלוך ולא למשול. נהג כמלך על שלוחיו, ועל שולחיו. התנתק מהעם ומהסביבה והתעמק בקשרים בעיקר אצל האדמו"רים ונציגיהם עלי אדמות. שכח מנין הגיע, ועתה אולי גם ישכח לאן הוא הולך. זאת כמובן אם דגל תתעקש עד הסוף, ולא תתקפל מחשש לאובדן השלטון החרדי בעיר בית שמש ובעקבותיה כל מה שנבנה כאן לטובת שולחי הדור בעיר. כי יש חשש כזה. החשש יכול לבוא גם מהבית, והבית אינו עדיין מחובר דיו להיות מלוכד בקביעה של דגל למנוע מאבוטבול להתמודד ובמקומו להריץ את נציג דגל.

ונוסיף כאן, כי מידי ערב בחירות שוקלת המערכת החרדית את דרכה. מי בתוך מפלגתו, מי בשיתוף גורמים אחרים. השיטה מוכרת לעוסקים במלאכה. שיטת המסחר המוכרת מהשווקים, במקום בו אני חזק אתה תתמוך בי, במקום בו אתה חזק אני אתמוך בך. לא איכות ולא טובת התושבים, רק מסחר נטו. ברור שהם ישאפו לשים את הפעילים הבכירים שלהם בראש... דאגה לתושבים? לאיכות החיים? לא ממש בראש מעייניהם.

ועל זאת, כל מי שעיניו בראשו צריך להלין. מדוע הוא העסקן הלאומי צריך לקבוע לי ולכם את המנהיג שיטפל לנו בג'ורה, בביוב, במים, בחשמל, בכבישים. והלואי והיה מטפל... הכול מוטל על כתפי אחרים.

אבוטבול לא יודע למשול, הוא יכול להיות סחבק, יכול להעניק תעודה לכבוד, יכול אפילו לפרוש מקבוצת ואוטס אפ ולשוב אליה, למשול הוא פשוט לא יודע. ראו את מקרה מינוי מנהל אגף הרווחה. אירוע שגרה שצריך לעבור בקלי קלות. עד היום מתמודדת העירייה בבתי משפט בתביעה לפסול את המכרז. ושם נחשפה ערוותו ברבים, כאשר לא הוא קבע את הזוכה. אישיות רבנית, הרב אלחנן פרץ קבע לו למשה אבוטבול מי ינהל את אגף הרווחה. רב שבקושי יושב בבית שמש, מנהל מוסדות וכוללים מחוץ לעיר, הוא קבע לו לאבוטבול מי ינהל את אגף הרווחה? נראה לכם סביר. בעיני ממש לא.

שנתיים הוא מתקשקש סביב הזנב ומבטיח הבטחות שאין להם כיסוי. אתה המרא דאתרא שלנו עד 120, ומאחורי הגב ניהל משאים ומתנים כדי להכתיר רב אחר. רב שתיווך בין עמותה בה שותף משה אבוטבול לבין עשירי פנמה. ואלה רק דברים שבשוליים.

שנתיים מתנהלת עיריית בית שמש תחת תכנית התייעלות, עם גירעונות, מושיטה יד לפרנסי המדינה, למשרדי הממשלה, לגייס תמיכות בקול קורא, בלי יוזמות משלה להתקדם ולהתפתח, בלי שום אנרגיטי לעמוד על הרגליים. כמעט הגיעה העירייה לרעב, ואם היא לא בתוך הרעב היא על סף רעב. ממשיך להתנהל כמו אביר על סוס, הסוס חולה, האביר ממשיך להכות.

אבוטבול קיבל לידיו קופה מלאה, מסודרת, חיובית. הקופה התרוקנה, והיום רק מחסור. האיש שהכניס ללכסיקון שלנו, 'לא נדע מחסור' כבר אינו כאן. אילו רק יכלו קירות העירייה לדבר הם היו מספרים לכם על התנהלותו בפרשיות עגומות. למשל, רק למשל, ניסיון הדחת הגזבר ברדוגו בידי חבר מועצה. הוא, אבוטבול ברור מה העדיף.

ראש מערכת חדש בדרך כלל מביא איתו צוות מקצועי, מיומן שיוכל למנף איתו את הבחירה. שני יועצים שגייס בימים הראשונים כראש עירייה, (דוד תפילני סקי וחיים הרוש) אינם כאן. בקדנציה השניה כבר היה מוכן לתפקיד יותר, הוא לא צריך יועצים. אחד אפילו עזב את בית שמש. תשע שנים ועדיין מתנהל עם צוות אפור, חסר אמביציות, שכל מה שמעניין אותו זה שהמשכורת תיכנס בזמן לחשבון הבנק. בית שמש לא התרוממה בתקופות בהם אגרה מליונים על גבי מיליונים, כספי קרנות הרשות מוצאים למימון כישלונות. מה שצריך להיות קופת הגמל העירונית לימים סגרירים כבר כמעט ריקה. רצה לבנות היכל תרבות ולא ידע איך ומה עושים. שרף עליו כמה מיליונים, רצה לבנות איצטדיון, וראו כמה שנים לוקח לו. ולבסוף איזה איצטדיון אנחנו נקבל? חמש מאות מקומות... מוטב היה לבנות מגרשי מיניפיץ', זה גם שמיש יותר וגם זול יותר...

אבוטבול אם יתמודד בכל זאת בקדנציה הבאה, הוא יהיה קדנציה שלישית. ובית שמש זוכרת את דניאל וקנין של הקדנציה השלישית, שאפילו חבריו, אפילו ידידיו, אפילו מקורביו כ כבר מאסו בעבודתו ובדרכו עד כדי כך שהביאו להקמת הגוש החברתי. אבוטבול היה זה שניער את אבק וקנין ובמקומו הביא עלינו רוח מדברית . אבוטבול יודע שימיו ספורים. בין אם יכיר ובין אם לאו. זה רק עניין של זמן ועניין של סדר. עד היום הבא, והוא יבוא, בין אם זה אחרי החגים הקרובים ובין אם זה אחרי החגים הבאים, אבוטבול יודע שהוא צריך להיפרד מהכסא. וקנין של קדנציה שלישית איש לא ירצה כאן, כולל כל אלה שהוא מנסה להרעיף עליהם שבחים.

אבוטבול ילך בדרך טובה, מה טוב. לא ילך, יהיה החכם שיורה לו בסופו של יום את הדרך הביתה. השאלה היא מי החכם הזה? בינתיים הוא סומך על אריה דרעי, ומי שמקורב לאריה דרעי יודע לספר כי גם הוא לא שבע רצון מכל מה שהוא שומע ורואה. מספיק לו מהצרות שלו, הוא צריך גם לסחוב על הגב צרות מסוג אחר אמנם, אבל צרות שנקראות צרות אבוטבול?

נושאים: עיריית בית שמש, משה אבוטבול, אריה דרעי
תשע שנים, גם זה יותר מדי...
תשע שנים, גם זה יותר מדי...
תשע שנים, גם זה יותר מדי...
תשע שנים, גם זה יותר מדי...
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: