לא כך מארגנים מפגש להפגין מצב חירום בעיר

בלי סגניה ובלי כל בעלי התפקיד לעניין, מפגש חינוך שגרתי הפך לבימה להצגת מחסור בכיתות? כנראה רק בהודעת הדוברות, במפגש דיברו בעיקר על חינוך. וגם מפגש חשוב כל כך בלי עיתונאים

צילום: לשכת ראש העיר
צילום: לשכת ראש העיר

אם ראש הממשלה רוצה לבטא מצב חמור, מביא איתו לישיבה מול כל פורום את צוותו הבכיר. שר הביטחון בודאי ישב לימינו. הרמטכ"ל משמאלו. בלי אלה התמונה לא תסביר את חומרת המצב. נוכחות ראש השב"כ, ראש המוסד, ועוד פקידים בכירים ידברו בעד עצמם, המצב באמת חמור. איך התייצבה עליזה בלוך לדיון החירום על החינוך בעיר מול מנהל המחוז שמעוני? הדיון התקיים בפורום בעדינות נאמר לא מתאים. מנכלית, מנהל אגף חינוך ושאר הפקידים, אפילו מנהל יחידת קידום נוער הגיע, ללמדך מת החשיבות שנותנת בלוך למעמד.

אם רוצה בלוך אכן לבטא עד כמה המצב קשה, יתיישבו מצדה כל סגניה בעיר, זו עצמה מפוגנת להציג מצב קשה!! היכן הממונה על החינוך? והיכן זה שיכול להסביר את תנופת הבניה- דיור למגורים, קרי הממונה על תיק ההנדסה? בלוך התייצבה לבד, מחזיקה בשלושה סגנים בשכר, שניים בתפקיד משנה לראש העיר, ואפילו לא אחד מכל החמישה נוכח במעמד? בלי סגן אחד לרפואה. לא כך מארגנים מפגש להפגין מצב חירום בעיר. כבר למראה התמונות שנשלחו עי צלם האירוע ניתן להבין שמדובר בעוד מפגש זוטר שאם יצאו ממנו עוד איזה הרשאה לבניית עוד 20 כיתות הרווחנו.

שנה וחודש אחרי הפדיחות במליאות הראשונות, עדיין לשכתה העמוסה לתפארת בכוח אדם איכותי לא למדה איך לארגן אירוע.

ומה הבעיה להזמין עיתונות, אם רוצים להציג עד כמה המצב קשה, למה לא עיתונאים יטרחו, יכתבו ויפרשנו אלה מנהמת ליבם מה הם שומעים ורואים. אף לא עיתונאי אחד הוזמן למעמד, ולולי הודעת דוברות שאף היא נכתבה מהבית בשל מחלת הדוברת הרי לא היינו יודעים כלל על יום המפגש.

האם הודעת דוברות מהבית היא שתרשים את הציבור? מה החשש הזה מנוכחות עיתונאים. אזכירכם, כותב שורות אלה בלע עשרות מפגשים כאלה בימים אחרים שהיו על העיר, בימים בהם לא חשש ראש העיר מעיניהם של ומשאלותיהם של העיתונאים.

וכאשר יש הודעה מהבית, מי מבטיח אכן שזב באמת מה שובר במפגש, האם לא יכול שזה עלה רק בשוליים, והעיקר היה בכלל תוכן מערכת החינוך . לא הייתי שם, מי שנכח שם, הופתע מתוכן ההודעה. "הנושא היה חינוך, לא מבני חינוך" מדגיש הנוכח במפגש. .

שנה וחודש עברו מאז נכנסה ראש העיר לתפקידה, שנה וחודש שהנתונים מצויים לפניה על מצוקת הכיתות בעיר, כמה כיתות חסרות בדיוק, כמה לומדים בקרוואנים, כמה בדירות שכורות, ובכל החודשים האלה היא מנהלת מפגשים עם תמיר בן משה האחראי על הבינוי במשרד החינוך ממנו קיבלה לא פחות מ-160 כיתות. היום מספרת על המפגשים האלה:"אני בהחלט מעריכה את זה שקיבלתי השנה 160 כיתות, אבל זה פלסטר ביחס למצבה של העיר כיום. אי אפשר להמשיך להיגרר עם המצב הזה, חייב להיעשות מהלך יוצא דופן ששם את בית שמש על המפה. בבית שמש נולדות 2 כיתות בשבוע. אני קוראת לכם לכנס דיון חירום מקצועי לקידום הנושא בהקדם האפשרי״. בלוך דורשת מענה למחסור העמוק של הכיתות.

היום היא נפגשה עם הנהלת המחוז במשרד החינוך, ועם בכירי המחוז והניחה לפניהם את הנתון. האם זו הכתובת הנכונה? האם מנהל המחוז יכול להשיב או לספק לה מחסורה? אין סיכוי!!! זה לא מתפקידיו, זה לא מצרותיו, הצרות חייבות פיתרון בדרך אחרת.

אגב, האם באמת אלף כיתות חסרות כיום בבית שמש? נפתיע אתכם אם נספר לכם בית שמש תסתפק בקבלת 400-500 כיתות, קיבלה 160, עוד 300 כיתות יפתרו לבית שמש של היום של הבעיות

נושאים: בית שמש, חינוך, משרד החינוך
צילום: לשכת ראש העיר
צילום: לשכת ראש העיר
צילום: לשכת ראש העיר
צילום: לשכת ראש העיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: