כהצעת וייז: לחשב מסלול מחדש

במציאות העכשווית, אין מנוס מלהקים רשימה מקומית חוצה מפלגות, ובה ייכללו גם חרדים כדי להוביל את העיר למקום טוב מהמקום בו היא מצויה היום. אם לא עכשיו, אימתי?

אשפה ברחובות, שכ' קנה בושם
אשפה ברחובות, שכ' קנה בושם

לפני חמש שנים, בפברואר 2013 התכנסה קבוצת אנשים, להוביל מהלך לאחדות במחנה הציוני בבית שמש. מהלך שהיה תקווה לעיר, תקווה לשינוי, תקווה לשיפור באיכות החיים לכל תושביה.

בטור השבועי בעיתון קרן אור גיליון מס' 1358 מיום 22.2.2013 על מה שצריך להיות בעיר שבורה כמו בית שמש. הצעתי אז את הרעיון, סקר בין כל המועמדים, סוף דבר ידוע. הסקר לא הושלם, וקומבינה הרסה לנו את התקווה ההיא שהפכה לגלעד בהיסטוריה של העיר. אם נתמקד רק בהיסטוריה אז אוי לנו, אוי ואבוי לכולנו. הסיפור הזה היה, מת. הלאה, צריך לחשב מסלול מחדש כהוראת הווייז. היום בעידן 2018, לא בטוח שזה מה שצריך להיות, צריך באמת כהמלצת ווויז לחשב מסלול מחדש.

כדי לחשב מסלול מחדש חייבים כמה נתונים. 1. מה הסיכויים? 2. מי יכול ומסוגל להוביל כל מהלך או רעיון חדש כדי לנצח.

1. מה הסיכויים? לקבוע מידת הסיכויים צריך להבין את המציאות בה בית שמש מתנהלת, נמצאת. בית שמש היום מצויה במצב הכי גרוע מאז היווסדה. בית שמש העיר שעל כתפיה הועמסה מטרה לאומית לפתור את מצוקת הדיור החרדית, מתמוטטת. מ ת מ ו ט טת!!! אין מילה אחרת לתאר מציאות העיר. והיא מתמוטטת לכלל תושביה. נסו לחשוב מה יהיה בעוד קדנציה עם אותו צוות מנהל כיום. תמונת מצב בשנת 2020 מחסור והזנחה בשל חוסר יכולת להתנהל. כל הדוחות שהונחו לפני מקבלי ההחלטות כאילו לא הזהירו, כאילו לא אמרו מילה על הסיכונים שהנהגת העיר נוטלת בשעה שהיא מסכימה לבנות ולבנות ולבנות. מי שיגיע לעיר בשנת 2020 או 2021 ימצא כאן איכות חיים מהגרועות ביותר בארץ, ואם היום אנחנו מצויים באשכול 2, המד הכי מדוייק לקביעת תמונת מצב, אזי שיצפה כי בית שמש תדרדר לאשכול יותר נמוך, אשכול 1.

כבר היום חשים על בשרם התושבים החדשים בשכונה ג'. קול הזעקה שלהם לא נשמע. הכעס והתסכול מהמצב בו הם השקיעו כל ממונם לקבע עתידם בבית שמש, מתברר כרעיון לא חיובי כלל.

מה מבקשים? שיפור באיכות החיים, מבחינתם, ממש כמו מבחינת תושבי העיר הותיקה, זה המוטו עליו או ייפול אם להישאר כאן בעיר או להצטרף למעגל הנודדים ובורחים מבית שמש. כדי לשנות מצב זה צריך שייקחו עתידם בידם!!!

רשימה מקומית אחת, בסגנון 'ירושלים אחת' המיתולוגית. "זהו רעיון אוטופי", אומרים לי. חלמתי אז ואני חולם גם היום. אם בירושלים זה היה אפשרי, וטדי קולק ז"ל ששלט בירושלים שלושים שנה, ואם יעל גרמן, חברת כנסת יכולה הייתה יכולה לעשות זאת בהרצליה, במשך חמש עשרה שנה, יכולים גם אנחנו לעשות זאת בבית שמש גם תושבי בית שמש יכולים להתחיל לחשוב על הרעיון להקים את 'בית שמש אחת'. רשימה בה ישתלבו חרדים וחילוניים ודתלים לדרוש התנהלות אחרת, יכולה לחשב את דרכה מחדש.

בפברואר 2013 לא הבשילה היוזמה. חלום האחדות נגוז אז הרבה בשל שאיפות אישיות, שאיפות שהיום, נכון לעכשיו נעלמו, אולי בשל הסיכוי הקטן, אולי בשל הכישלון המהדהד ההוא שטעמו נותר בפינו עד היום.

אז מה הבעיה לחדש את המחשבה בכיוון הזה? ואשאל, מישהו יכול לומר הבדלים בתפיסת עולם מפלגה אחת לעומת רעותה. על מה חושבים בבית היהודי? על מה חושבים בליכוד? ומה איכפת למפלגת העבודה ממה שקורא כאן בעיר? ומה מדברים אותם חרדים בחדרי חדרים, אלה שמאסו בשחיתות, ובשיטה של שמור ואשמור לך. ברצינות, הרי מפלגות האם רק הרסו- בדגש על הרסו- את חלומותינו. בנימין נתניהו של הליכוד מכר את העיר בבטחה לציבור החרדי. בנט חיסל אותנו במחשבה של טירון בשעה שהתערב במערכת הבחירות.

אז אם יש סיכוי הפעם, האחדות חייבת להתחיל מהצגת רשימה אחת. רשימה מקומית של כל מי שמאס בחיי שחיתות, כל מי שמאס במינהל הלא תקין, כל מי שמאס במלחמות חרדים חילוניים, כל מי שרוצה כאן חלוקה שוויונית. רשימה אחת כזו תפריך את המאזן הבלתי הוגן של עשייה למען מגזר, של העברת תקציבים למגזר אחד על חשבון האחר.

ואני רוצה לחזור על מה שהזהרתי מפניו בבחירות 2013: "הימים האלה והבאים אחריהם יהיו עוד יותר ימים קשים לתושבי בית שמש. אם מה שעבר עלינו בארבע השנים האחרונות, היה בלתי ניתן לתפיסה, הרי שבימים הבאים ואלה שיבואו אחרי הבחירות לרשויות המקומיות, צפויים לתושבי בית שמש, ימים לא קלים, שכן אנחנו נמשיך להיאבק על זהותה ואופייה של העיר שלנו, האם תהיה כאן עיר חרדית לגמרי, באופי, כמו ביתר עילית, כמו קריית ספר, כמו בני ברק, או שאולי העיר הזו תהיה עיר ציונית, שומרת על זהותה ואופייה כעיר הטרוגנית לכל הזרמים וההשקפות.". צדקתי? מצטער לומר לכם, כן. בית שמש הידרדרה לשפל, אנחנו באשכול 2, אנחנו בגירעון תקציבי בלתי נגמר. אנחנו במאבקים תמידיים, אנחנו בחיסרון של מה שיכול לשפר לכולנו את איכות החיים.". האם לא הגיע הזמן לחשב דרכנו מחדש?

וכשמדברים על איכות החיים, אני כולל את כולנו, חרדים, חילוניים, דת"לים. כולם סובלים מהיעדר אותה איכות חיים. מנסים למכור לכם אשליות פיתוח, גם בבחירות הקודמות דיבר מישהו איתכם על פיתוח וטיפוח. מה טיפח לכם? מה פיתח לנו? בית שמש דורכת במקום ואפילו יורדת למטה למטה בכל תחום.

ואם היה לכם טוב, במש השנים האחרונות, והפעם איני מזכיר חטאי ההתנהלות והכישלונות, כל מי שמצוי מעט בנבכי העיר יודע למה אני מתכוון, אז תמשיכו בשיטה ההיא שהלכתם לבחור באופן עיוור. אם הפעם לא נשכיל כולנו להבין כי בידינו- בהחלטתנו אנחנו כורתים את העץ (לא את הענף) ממנו אנחנו נהנים, אז כנראה נגזרה על העיר גזרה שגם תפילת המונים לא תשנה אותה.

והיה וכאשר תוקם רשימת כל תושבי של העיר, אין מי שיוכל לעמוד מולה!! זה אפשרי, זה ישים וזה יכול להציל לכולנו את העתיד למי שעוד רוצה להיות בעיר שאינה מסתכמת בדלת אמות הפרטיות של כל אחד ואחד. הסיכויים מצויינים, זה אפשרי, צריך רק להאמין.

על השאלה השניה בשלב הזה לא אשיב, רק כאשר נדב אכן אם הפניה הזו נופלת על אזניים קשובות, אז נוכל גם לגבש מי יוביל ומי ינהיג.

נושאים: בית שמש, בחירות 2018
אשפה ברחובות, שכ' קנה בושם
אשפה ברחובות, שכ' קנה בושם
אשפה ברחובות, שכ' קנה בושם
אשפה ברחובות, שכ' קנה בושם
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: