חלומות האתמול הם אתגרי המחר

בשיח פתוח דיברה ראש העיר על חלומותיה ואתגריה לימים הקרובים והרחוקים. לפני כל, נודה על האמת, אנחנו רוצים עיר נקיה, רגועה, מסודרת, מאורגנת שחיה את חייה. ואם גם רק חלק מחלומותיה יתגשמו, זכינו...

ראש העיר
ראש העיר

כוונה ורצון טוב יש לה לד"ר עליזה בלוך. איש לא יכול לחלוק, שמה שהיא עושה היא עושה באמת מכל הלב וברצון כדי שיתגשם. השאלה אינה הרצון או החלום שלה, השאלה האם זה אפשרי.

הנה חלק מהחלומות שהניחה לפני קבוצת העיתונאים, 4 בריכות, מלון, רכבת קלה. תוסיפו את חלום האגם של אבוטבול, בניינים יש כבר ואפילו בשפע, ומה יש לנו בסיכום הכולל, וינה, אולי סיינה. חסר לנו רק חוף ים ונהיה ביירות. אומרים שהחלומות של אתמול הם המציאות של מחר... הלואי עלינו. אז אנחנו רחוקים מלהיות וינה או סיינה או אפילו ביירות, לא בגלל שאין לנו ים. אלא בגלל צרות אחרות, עמוקות ורחוקות מפתרון.

יש לד"ר בלוך כמה משימות חשובות, משימות אפילו יותר חשובות מכל החלומות האלה. מעיני בלוך לא נעלמו הצרות של העיר, מטיפול שורש ברווחה ועד למציאת פתרון אמיתי לכל ילדי העיר שילמדו בקרבת ביתם ובמוסדות חינוך במבנים תקינים. זה יפה שד"ר בלוך רוצה לבנות את בית האופרה, לפני כן יש להשלים את היכל התרבות. וכמה כסף צריך כדי לבנות את היכל התרבות? עשרות מיליונים,. בלוך מספרת שהכסף זמין, בקופה. אפשר להאמין. הכי טוב להמתין לחנוכת המבנה לא להנחת אבן הפינה. אבן הפינה אגב בשבוע הבא... כאשר יתחילו למכור מנויי תרבות אשמח להיות המנוי הראשון, או השני בתור... בלוך מן הסתם תהיה מנויית כבוד. מגיע לה.

נזכיר רק שכבר האמנו גם כאשר סיפרו לנו שיש מספיק כסף לבנות איצטדיון, וכאשר החלה בניית האצטדיון, תראו כמה זמן נמשך. חנוכתו והשלמתו רק באפריל בשנה הבאה... ומבחינתה זה לא מאוחר, עכשיו למדה כי צריך לשתף פעולה עם מטה יהודה. הם רוצים איצטדיון, למה? למי? ישחקו כאן ואנחנו ננצל מבנה אחר שהם יבנו, איזה יופי. מחשבה אזורית. בצניעות היא מזכירה, את האצטדיון החל דניאל וקנין, כן נזכיר גם את המלון. וקנין (1993-2208) קרא לזה פרוייקט בעדיא. 15 שנה לא הצליח לקדם. וכדי לא לקפח זכויות נזכיר שהראשון לחלום על מלון היה יהודה בן זאב ז"ל (1978-1989), ראש המועצה החמישי של בית שמש. במגרת שולחנו נמצאה תמונת דגם בית מלון שבן זאב ע"ה התגאה בה לפני אורחיו. כמה שנים חלפו מאז? האם במה שלא הצליחו במשך 35 שנים תצליח בלוך? נכון, הרבה מים עברו בירדן, האוכלוסייה שילשה וריבעה עצמה ואף יותר. אבל וגם רמתה הסוציו אקונומית ירדה... פעם היינו בדרגה 6 היום אנחנו בדרגה 2. יש סיכוי?!!

בואו נפרט את עניין הבריכות. התחילו בבניית קאנטרי לפני יותר מעשור שנים, שתים עשרה שנה במדוייק. בניית הקאנטרי ת ק ו עה. בלוך שואפת לקדם ובמהרה. בלוך רוצה עוד שלוש בריכות. מי צריך 4 בריכות? מחשבה לעתיד לבוא, בריכה לגברים, בריכה לנשים, בריכה מעורבת ובריכה רזרבית... לא, סתם. רעיון. בריכה זה גם מחלוקות, בלוך רוצה למנוע מחלוקות ובונה כבר בגדול לתת לכולם. איזה גאונות... סוף מעשה במחשבה תחילה.

בלוך רוצה לשנות גם את סדרי התחבורה. לא, אל תתלהבו, עדיין לא חושבת על שדה תעופה, היא בקרקע. היא רוצה רכבת קלה. בתל אביב חלמו על ז עשרות שנים, בלוך רוצה עכשיו להתחיל לחלום. פתח תקוה, אשדוד, רעננה, חדרה וכפר סבא עדיין לא חושבות על רכבת קלה. בית שמש כן. אסור? מותר!!! האם זה ריאלי? ימים יגידו... כשמונטג הרהר בכך צחקנו. לפני ה'קלה' בלוך מבקשת לארגן מחדש את התחבורה הציבורית הפנימית, אוטובוסים, קוים, מוניות, שירותי תחבורה, כבישים, רמזורים, כיכרות, צמתים,. ואני אומר אם רק את אחרונים היא תספיק, שנסע כנדרש ובנוחות, בלי לפלוט קללות- דיינו.

ואחרון ראשי העיר כאן השאיר חלומות משלו, אגם, בית חולים, בית יולדות. בינתיים מקדמת בלוך פתיחת מרפאה לאם ולילד, אחת שהייתה סגורה במשך שנה בשל מחסור בידיים מקצועיות מטפלות. יש מועד לפתיחת המרפאה, עכשיו היא רוצה להוסיף עוד אחת... במהרה בימינו.

בלוך מבינה ויודעת שכל הפיתוח הזה שווה, הוא יהיה שווה יותר, אם האוכלוסייה המקומית תמצא כאן פרנסתה. אין מעשה קסמים בבניית מרכזי תעסוקה. היא התחילה, משתדלת, מתאמצת. בינתיים עובדת לשינוי תדמית העיר, זה משפיע אבל לא רק זה. בלוך חייבת למצוא דרך לפתות בעלי עסקים להעתיק עסקיהם מאיזור צפוף לאיזור פתוח. בית שמש אלטרנטיבה מצויינת עד שמגיעים למטה יהודה בה הארנונה זולה יותר, מעדיפים את מטה יהודה/פארק צרעה ובורחים מבית שמש... איקאה כמשל ולא רק בשל זמינות הקרקע. האם החיבור עם מטה יהודה יעשה את השינוי? גם לזה שלחה מבטה ומחשבתה גב' בלוך.

ומעניין, ואולי לא סתם. בתכניותיה של ד"ר בלוך גם לבנות בית עירייה. היא לא הזכירה זאת, משיחות איתה במהלך ואחרי הבחירות חזרה והזכירה. היא מחוייבת לסדרי מינהל תקין, וכדי לתת מינהל תקין היא חייבת גם מרחב מאתים. בית עירייה יחסוך לה גם משאבים שאין לה, זכרו, היא לא דיברה על כך, זה בראש שלה. ורק עניין של זמן שהיא תתחיל להריץ גם את הרעיון לבניית בית נאה ומתאים לצרכי העירייה שלנו.

אין ספק קיבלנו ראש עיר מליאת מרץ ואנרגיה. אישה שלא יודעת מנוח עד אשר תשיג את מטרותיה, וצריך רק זמן כסף ותמיכה ממשרדי ממשלה. באו הבחירות ומעכבים לה את הריצה המטורפת שהחלה בה. הם יכולים לעכב לא לבטל היא אומרת. אנחנו בעד. יהיה מי שיהיה בשלטון, לא יכול להתעלם עוד מבית שמש שהציבה בראשה את אחת הדמויות הכי מעוררות השראה בעשור הנוכחי. זכינו בראש ער. האם נזכה גם לראות בהתגשמות חלומותיה- חלומותינו?

נושאים: עליזה בלוך, בית שמש
ראש העיר
ראש העיר
ראש העיר
ראש העיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
חלומות האתמול הם אתגרי המחר
שמירנכתבה ביום שני, 28 בינואר 2019, 06:28

הדבר הראשון שבלוך צריכה לעשות זה להביא לכאן עיתונאים, עם השכלה בתקשורת ובעיתונאות, בעלי יכולות כתיבה מינימליסטיות. אין עיתונאים בעיר! בטח לא אתה!!!