זה לא עונש על החדרת סכין בלב הדמוקרטיה

עונש כזה נותנים על חציית כביש לא במעבר חציה, זה כמו להעמיד ילד בפינה ולעשות לו נונונו... מי שמבקש להרתיע מעבירה חוזרת היה צריך להיות נוקשה .

הפגנת תושבים לבחירות נקיות
הפגנת תושבים לבחירות נקיות

מעניין ומסקרן כאחד אם לפני כב' השופט כדורי בטרם הכרעתו הונח פס"ד בית המשפט העליון שהורה על בחירות חוזרות בבית שמש. להזכירכם, בית המשפט העליון ראה באותם מעשה זיוף "תמונה מדאיגה ומחרידה". השופט אליקים רובינשטיין שישב באותו הרכב הזהיר מהסכנה שנשקפת לדמוקרטיה מתופעה רחבה של זיופים בבחירות. "תופעות כאלה ודומותיהן עומדות בניגוד חריף לערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, בראש וראשונה כמובן בהיבט הדמוקרטי, שהרי התופעות בבית שמש שתיאר בית המשפט לעניינים מינהליים הן סכין בלב הדמוקרטיה, אך גם במישור ערכיה היהודיים של מדינת ישראל". הוא ציטט מדברי התנא ר' ישמעאל ואמר "עלינו להרחיק מן הכיעור על-ידי ביעורו. היינו מועלים אפוא בתפקידנו אילו הכרענו אחרת משהכריע בית המשפט קמא".

"תושבי העיר שהשתתפו במערכת הבחירות שנועדה לבטא את רצונם הדמוקרטי, נפלו קורבן למסכת מאורגנת, שיטתית ורחבת היקף של הפרת חוק שתכליתה הטיית תוצאות הבחירות לראשות העיר ולמועצת העירייה" כתב השופט עוזי פוגלמן.

על זה ועל התנהגות כזו מקבלים עונש כפי שגזר כב' השופט כדורי. עונש שדומה יותר להעמדה בפינה ולא יותר... העונש הזה אינו מכבד את מערכת המשפט ולא את פרקליטות המדינה שהגיעה לעסקות טיעון מול המתדיינים. הפרקליטות לא תערער על ההחלטה הזו.

פסה"ד, עם כל הכבוד אינו פרופורציונלי למידת הסכנה שאיימה על הדמוקרטיה, בוודאי אינו מרתיע. ומכיוון שמדובר היה בשיטה ולא במקרה חד פעמי בית המשפט ופרקליטות היו חייבים לקחת בחשבון את טובת הציבור ואת הנזק שעלול להיגרם לדמוקרטיה בכלל.

הנחמה מבחינת ציבור שוחרי החוק היא שמדובר בעבירות קלון, וכל הנוגעים בדבר 'זכו' לקבל תעודה שלילית על התנהגותם, כתם בל יימחק לדורי דורות. בכל אתר ובכל מדיה מוזכרים שמותיהם של זייפני הבחירות והעונש הפיסי הוא רק חלק מהכתם הגדול שנדבק בהם. הכתם יישאר וילווה אותם בדרכם ולא יוכלו חזור לזירה הציבורית עד מלאת ימי קלונם, שבע שנים מיום הפיכת פסה"ד לחלוט.

אל יתהלל לא מי ששלח אותם ולא מי שזכה בבחירות כתוצאה ממעשיהם, דומה לרעב שאוכל מפירות גניבת חבירו.

נושאים: בית משפט השלום, השופט כדורי
הפגנת תושבים לבחירות נקיות
הפגנת תושבים לבחירות נקיות
הפגנת תושבים לבחירות נקיות
הפגנת תושבים לבחירות נקיות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: