הכותרות שמרחיקות את הסיכוי לשינוי...

במקום לטפל בשורש הרע של יוצרי הכותרות העירייה נאבקת אם בכלל, בכל כותרת לחוד. ככה לא יצליחו לשקם את תדמית העיר

מבט על בית שמש משכונה ג'
מבט על בית שמש משכונה ג'

הכותרות האחרונות לא מטיבות עם העיר בית שמש, בשעה שהיא זקוקה לשם טוב כדי לשכנע זוגות צעירים לבוא ולהירדם לשכונה חדשה כמו נווה שמיר. כותרת כמו העסקת הקרובים בעיריית בית שמש, מצבה הכספי הגירעוני של העירייה, ממש כמו היותה ברשימת הערים המופיעות במפת השחיתות, כמו מיקום נמוך בדירוג במדד השקיפות של אתרי הרשויות המקומיות, כמו היות העיר בלי מרא דאתרא בשל ליקויים בהרכבת הגוף הבוחר, כמו היותה מחוסרת קבוצת ייצוג ספורט בליגה בכירה, ואלו רק חלק מהרשימה ארוכה ארוכה מאוד של פגיעה בשמה ובתדמיתה של העיר בית שמש. ואם נוסיף ונזכיר רק את פרשת הבחירות החוזרות- על רקע זיופי בחירות, וקודם לכן פרשת היריקה על ילדה בדרכה לבית הספר, הרי נחמיר בעניין כמה מצבה של העיר שלנו בעיני הציבור בישראל. כל זה עוד לפני שנכנסים למצבה הדמוגרפי של העיר, בה תושבים רבים עוזבים אותה מסיבות אלו ואחרות.

גם כאשר החלו מאבקים בישובים אחרים, כדוגמת ערד, אור עקיבא, יקנעם, קרית גת ועוד בהם ניסו להשתלב חרדים היה שמה של עירנו ל'אות ומופת' לא במובן החיובי. תושבים בישראל לא רוצים להיות בית שמש... .

בית שמש גם לא הצליחה בעשור האחרון למשוך יזמים להקמת מפעלים בעיר. התשובה לאי ההצלחה תלויה בהמצאות או בהתכנות למצוא כאן כוח עבודה מתאים. העירייה כרשות מקומית לא הצליחה ליצור בסיס לרעיון למשוך לכאן תעשייה חדשה. כל הניסיונות שהיו עד כה כשלו. גם החברה הכלכלית של העיר כושלת, חכ"ל שהיא בגירעון, אין לה זכות קיום.

בעבר היו ניסיונות להקים בעיר אקדמיה, שלוחה אוניברסיטאית, ללא הצלחה. דווקא למחשבה זו יש תשובה, בית שמש לא יכולה להתחרות במאגר תכניות הלימוד העשירות במכללות ובאוניברסיטאות.

העירייה החליטה על הקמת צוות שיטפל בדו"ח מבקר העירייה, יפה!! מתי יתכנס הצוות?, ואיך בדיוק יעבוד, ומי ישב חבר בצוות?

במליאה ביום חמישי לא דיברו ראש העירייה ומנכ"ל העירייה על כל רעיון לתכנית עבודה בנושא. ויש הרבה מה לעשות.

במקביל, חבל שהעירייה לא הקימה צוות שיטפל בכל הכותרות השליליות שהזכרנו לעיל והם רק חלק. לא הוספנו כאן את כל נושא הדרת הנשים, נושא השלטים שנדון בבית משפט, הבנייה לחרדים ועוד, התרבות החסרה, אי הארגון בהנגשת תרבות לכל, בקיצור כותרות שליליות לא חסרות, ועם כל זה צריכה העיר בית שמש להתמודד גם כאשר היא נותנת פיתוי בדמות מחיר למשתכן.

אם בית שמש חפצת חיים, ואין כאן בעיר לפחות במגזר החרדי שאינו רוצה בהישרדותה של העיר לפחות עד שתושלם מלאכת הבנייה לפיתרון מצוקת הדיור החרדית, הרי שעליה לפעול ובדחיפות לתקן את הרושם השלילי שעולה מגל הכותרות האלה.

נושאים: בית שמש, תדמית, דוח מבקר המדינה
מבט על בית שמש משכונה ג'
מבט על בית שמש משכונה ג'
מבט על בית שמש משכונה ג'
מבט על בית שמש משכונה ג'
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: