האם לא טובים השניים מן האחד? עוד מינוי מעורר דאגה

האם המינוי הזה צריך לעבור חלק או אולי מחייב מחשבה נוספת. נקודות לעורר דיון ציבורי ומחשבה חדשה אצל מקבלי ההחלטות.

אגף בכיר לאזרחים ותיקים
אגף בכיר לאזרחים ותיקים

עליזה בלוך לא ביקשה את המינוי, למרות שזו הוראת חוק. מה לעשות היא לא הספיקה ללמוד גם את הנושא הזה. זה בסדר. ההמלצה על מינויה של אורלי חסון ציצושויולי הגיעה מלמטה, מאגף הרווחה. המכתב ששוגר לחברי מועצת העיר בא להכיר את הדמות המועמדת לתפקיד. המכתב מסביר, מפרט מיהי הגב' אורלי חסון ציצושוילי עו"ס.

חסון נתקבלה לעבודה באגף הרווחה רק באחרונה, עדיין לא הספיקה לצלול למכלול הבעיות בתיק שהוטל עליה. בהיותה בעלת ניסיון של שנה אחת בתפקיד דומה במבשרת, סביר שייקח לה קצת זמן ללמוד. אין בעיות בית שמש כבעיות מבשרת.

נסיונה לפחות מעיד, שנה אחת בלבד כעו"ס אזרחים ותיקים, לפני כן ניהלה עמותה, עו"ס נשים נפגעות אלימות, וכרכזת קהילה. האם אלו הכישורים שצריכה יועצת לראש עירייה? ובכן הלכנו לחוק ולסעיף מינוי יועץ לענייני אזרחים ותיקים. הנה מה שנכתב שם: היועץ צריך להיות בעל תואר אקדמי או תעודה שוות ערך לתואר אקדמי והוא בעל ניסיון של 3 שנים לפחות בתפקיד ניהולי או בענייני אזרחים ותיקים. בענייני אזרחים ותיקים הנה כבר הוכח שאין לה. ניהול עמותה, איזו עמותה' האם העמותה קרובה לנושא האזרחים הותיקים?

האם לא טובים השניים מן האחד? הגב' חסון הגיעה רק עתה לבית שמש, בקושי הספיקה להכיר אפילו את יקירי העיר והפחות חשובים בה. תנו לה מעט 'להתבשל', להכיר לעומק את העיר, את אותם 6500 תושבים ותיקים ואח"כ להפוך להיות יועצת. לא כל מה שטוב למבשרת טוב לנו... נדמה שאין הדבר זקוק להוכחות. יכולה להיות הכי מוכשרת בעבודתה, כיועצת מי קבע?

אני מבין את הרצון לרכז את כל הסמכות והידע מתחת לכף ידיה של גב' רונן וגב' הולנדר, מי אמר שזה מה שצריך להיות? האם צירוף כוח אדם חדש, רענן, מחוץ לאגף, יזיק או יועיל?

כאשר שניים, שניים שהם משני צדדים שונים יבואו רעיונות פוריים יותר. מחשבות זהות של גב חסון פעם כמנהלת ופעם כיועצת לעולם יהיו אותו דבר. כאשר יועצת היא אדם אחד, ומנהלת היא אדם אחר, יש דיאלוג, יש מחשבה מפרה. יש חשיבה שונה ומגוונת.

ודבר אחרון, גב' חסון אינה תושבת בית שמש. המגמה של גב' בלוך לייבא לנו לעיר מכל מקום לא הוכיחה את עצמה עד עכשיו. אחרי שנת עבודה, בהם נתגלו כישלונות לא מעטים, היא מחפשת יועץ ארגוני שהוא אולי התרופה למחלת הניהול הכושל, משמעו כהודאה בכישלון.

חסון אינה תושבת בית שמש, במיוחד עם ותיקים, במיוחד עם קשישים, במיוחד עם אוכלוסיה מבוגרת, צריך דמות מוכרת שגדלה ומכירה את סיפורי העיר מלמטה. חסון, עם כל הכבוד רחוקה מזה.

אגב מי אמר שיועץ לא יכול להיות? למה גם המינוי הזה חייב להיות אישה.

נושאים: עיריית בית שמש, עליזה בלוך, גילה רונן, רינה הולנדר
אגף בכיר לאזרחים ותיקים
אגף בכיר לאזרחים ותיקים
אגף בכיר לאזרחים ותיקים
אגף בכיר לאזרחים ותיקים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: