אגף ההנדסה חייב להישאר בידיים שמי כוונתו לאזן דמוגרפית את העיר

שלושה תיקים במוקד הרכבת הקואליציה- חינוך, רווחה והנדסה, כלל והנחיה ברורה, אסור במו"מ לתת למי שנכשל באגף כלשהו לחזור לשם!!!

4.7 / 5 ☆ מדרגים: 3
אגף ההנדסה
אגף ההנדסה

יש מגעים קואליציוניים בין הסיעות השונות, מה אופיים? מה תוכנם? ומי נוטה לקבל מה ואיך בכלל תיראה מועצת העיר הבאה...

בשבוע הבא תיכנס למשרדה עליזה בלוך למילוי תפקידה. ימיה הראשונים עמוסים בהכרת המערכת ולכן הטילה על צוות מטעמה לנהל את המו"מ. הצוות הזה ישב עם כל מי שפוטנציאל להצטרף לקואליציה בראשותה. קואליציה היא אחד הכלים לתפקוד נאות.

בימים האחרונים אם שמתם לב 'נעלם' הרעיון להקמת גוש חוסם בצד המפסיד, הצד החרדי. מכיוון שהרעיון נברר לפני כל הצופים והקוראים הועלתה ביקורת שדחפה לכיוון הנגדי דווקא. לא רק שאין חזית חרדית, עולה ומתברר כי הקרע שם עמוד מאוד וקשה לאיחוי שאפילו שנאת המחנה המנצח לא מרתיעה חלקים מהגוש החוסם לדאוג כל אחד לצרכיו ולעצמו. תודה לאל שנפטרנו מהפטרת הזו. באין גוש חוסם רצים לתוך הקואליציה.

עכשיו צריך לשים לב לצרכים של העיר, ובהתאם לנסות לפתור את התשבץ הגדול. ברור הוא שתהיה קואליציה, צרה או רחבה, תהיה קואליציה. זו המציאות אחרי כל בחירות, נציגי ציבור חושבים שאפשר לשרת ציבור רק מהקואליציה, תזה שאיני בין האוחזים בה כי אפשר לעשות והרבה גם מספסלי האופוזיציה..

שני תיקים עמדו על הפרק בקדנציה האחרונה של אבוטבול, שניים, ויש מי מוסיף אפילו שלישי. והוא צודק. חינוך, רווחה, הנדסה.

תיק החינוך, לא התוכן היוו בעיה במערכת החינוך, לא לימודי ליבה במערכת החרדית, ולא הישגי הבגרות במסגרות התיכוניות הממלכתיות, אלא מצוקת כיתות הלימוד. משימה כבדה מנשוא!!! ברור שצריך להשקיע בכך מאמצים כבירים, להתרוצץ בעיר מחוצה לה להביא הרשאות, לשכנע משרדי ממשלה, להיאבק ואם צריך להילחם עד כדי פתרון המצוקה הזו. 500 כיתות חסרות זה דבר לא מצוי בשום עיר במדינה. על מי להטיל את המשימה הזו? לי ברור.

תיק רווחה. התיק הזה עמד במרכזה של פרשייה בלתי נגמרת, שני מכרזים, שנפסלו בידי בית המשפט. בהם התגלתה התערבות רבנית באיוש המשרה, נכתבו דוחות ביקורת קפדניים מאוד ע"י משרד העבודה והרווחה, האגף קורס, עזבו אותו למעלה מ-25 עובדים ביניהם הכי בכירים שיש. התיק הזה חייב ממונה בעל יוזמה, רגישות והבנה .

תיק ההנדסה. התיק הכי חשוב בתנופת הבניה הקיימת. מי שהיה שם הגיע למטרה אחת לפתור מצוקת הדיור לציבור החרדי, היה בעצמו חבר בוועדת הדיור החרדית. מה שעניין אותו זה לבנות ולבנות. אחרי עשר שנים מבין גם ציבור רוכשי הדירות, רובו חרדי, כי הבניה המואצת פוגעת קודם כל ברוכשים. ללא תשתיות אין ערך לדירה מרווחת. חובה לשים באגף ההנדסה אדם בוודאי שירחק מאבק של שחיתות ובודאי שיביט לכל צורכי תושביה של העיר. כיום, לא בושה להגיד, חייבים בניה לאיזון דמוגרפי של העיר. מי שינסה לברוח מן הצורך הזה אסור לו להיות שם. איזון דמוגרפי אינו אומר שייאסר על סוג אוכלוסיה להגיע אלא להשפיע על כך באופן יזום שתגיע לבית שמש גם אוכלוסיה מבוססת כלכלית שתוכל להיות שותפה בנשיאת נטל הקיום של העיר.

שאלתי על מי להטיל את המשימות האלה? ובכן, מכיוון שקיימים שלושה סגנים בשכר, והם עובדי עירייה לכל דבר ועניין. האם לא הגיוני שכל אחד מהסגנים יקבל תחת ידיו את אחד התפקידים הנ"ל. דיון ושאלה לצוות מנהלי המו"מ.

האם זו גם ההנחיה שיצאה מבית מדרשה של גב' בלוך? איני יודע. מה שאני שומע הוא שהרווחה נמסרה לידי ש"ס, שותפה קואליציונית אפשרית, ותיק ההנדסה נמסר לשמעון גולדברג מהחרדים. אם אכן כך, ואין שום ידיעה מבססת שזה אכן כך, אזי כנראה שלא הופנם מספיק רעיון המהפך בהנהגת העיר.

נושאים: אגף ההנדסה, מומ קואליציוני
אגף ההנדסה
אגף ההנדסה
אגף ההנדסה
אגף ההנדסה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:4.73 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
אגף ההנדסה חייב להישאר בידיים שמי כוונתו לאזן דמוגרפית את העיר
יואלינכתבה ביום רביעי, 21 בנובמבר 2018, 15:56

איך שהבנתי- גולדברג החרדי קיבל רק חלק מהסמכויות של תיק הבנייה ארנרייך יקבל חצי סגנות הליכוד והבית היהודי גם סגנים ותיק החינוך עליזה כבר הודיעה שהוא נשאר אצלה דגל התורה נשארים בחוץ.

אגף ההנדסה חייב להישאר בידיים שמי כוונתו לאזן דמוגרפית את העיר
--
(5 / 5)

נכתבה ביום רביעי, 21 בנובמבר 2018, 08:38

עליזה צריכה מפלגה חרדית אחת. לכן יכול להיות שאו שס או אגודת ישראל(4 מנדטים) יכנסו ואז התיקי

אגף ההנדסה חייב להישאר בידיים שמי כוונתו לאזן דמוגרפית את העיר
אמיתינכתבה ביום שבת, 17 בנובמבר 2018, 17:09

ליוחאי אמנם כנראה אתה איש דגל התורה, אבל זו לא סיבה להשמצות ושנאה, בני תורה לא מציקים לחיילים, אתה מערבב עם הנטורי קרתא שבכלל לא מצביעים. יש להם מאבק פוליטי עם דגל התורה, זה הכל. גם גולדברג איש נחמד וכיטוב מבני תורה שמעתי שהוא אישיות מוערכת, ואתה סתם משמיץ ומתוסכל. למיטב ידיעתי מנסים לצרף אותם לגוש חרדי גם כן, אבל יתכן שבאמת שתי הקבוצות הללו לא מוכנים להכנס לגוש חרדי בגלל שהם ריאלים ומקבלים את דין הבוחר, והם גם לא נאלצים לוותר על מנעמי שילטון וקומבינות כמו שהתרגלו בדגל התורה.

אגף ההנדסה חייב להישאר בידיים שמי כוונתו לאזן דמוגרפית את העיר
לשמעוןנכתבה ביום שבת, 17 בנובמבר 2018, 14:05

נחכה להודעה הרשמית על התיקים והקואליציה . היא כבר פרסמה תמונות שלה כשהיא ישבה עם הבית היהודי והליכוד. היא אפילו הציגה צעדים שיתבצעו במשותף עם הליכוד נוה שמיר , היכל תרבות , בריכה).

אגף ההנדסה חייב להישאר בידיים שמי כוונתו לאזן דמוגרפית את העיר
שמעוןנכתבה ביום שבת, 17 בנובמבר 2018, 12:29

קבלו עדכון לגבי הטעות הראשונה של עליזה שנתנה הכל לחרדים שני סגנים וכל תפקדי מפתח הליכוד ובית היהודי בחוץ למי שלא מאמין שיתקשר לשלום אדרי כמה טעויות היא עושה חבל

אגף ההנדסה חייב להישאר בידיים שמי כוונתו לאזן דמוגרפית את העיר
לאליהו;נכתבה ביום שישי, 16 בנובמבר 2018, 03:43

השינוי בהנהלה אולי יעזור בשיווק וישפיע על הסיכוי להגעת ציבור חילוני-מסורתי. רוב הדירות ברמה ד123 וה( ה משווקת לציבור הכללי) לא שווקו לצרכים(חלקן אפילו לא עברו מכרז) . כמו כן , אולי ציבור דתי (כמו זה שהגיע למשקפיים ולרמה ג), או עולים מחו"ל יכולים להגיע.

אגף ההנדסה חייב להישאר בידיים שמי כוונתו לאזן דמוגרפית את העיר
אליהו
(4 / 5)

נכתבה ביום חמישי, 15 בנובמבר 2018, 13:42

ציון ציון ,יש לך הרבה תוכניות ,אבל .עליזה מתמודדת עם העובדה 1.יש רב חרדי במועצה 2. בית שמש תשאר עם רוב חרדי בבחירות הבאות ,כי א. יהיה קשהמאד להביא אוכלוסיה לא חרדית לעיר מתחרדת ,שבלי קשר מעולם לא הוותה אטרקציה לציבור החילוני. ב. הציבור החרדי כבר קנה את ג2 וד123 וכפי הנשמע גם את רמה ה'. תרשום לפניך ונפגש עוד 5 שנים.

אגף ההנדסה חייב להישאר בידיים שמי כוונתו לאזן דמוגרפית את העיר
יוחאי
(5 / 5)

נכתבה ביום חמישי, 15 בנובמבר 2018, 12:30

גוש חוסם לא יהיה, כי יש שני אנשים שיבגדו בחרדים ויצטרפו לכל אחד תמורת אתנן ושלמונים. 1. מפלגת עץ בני תורה המוכרת מההתפרעויות שלהם בכבישים, ומההתעללות שלהם בחיילי צה"ל. אולם מצד שני הם מוכרים את עצמם לכל המרבה במחיר. 2. מאיר פרוש, באמצעות נציגו שמעון גולדברג האחראי על "הניקיון" בעיר, נוהג תמיד לחפש כמה שיותר ג'ובים לו ולמשפחתו ולשאר אנשי שלומו. גם הוא תמיד ימכור גם את אמא שלו תמורת ג'ובים. אגב, שני הקבוצות הללו הצביעו בירושלים עבור עופר ברקוביץ, רק כדי לנקום בשאר החרדים. מפני שהם לא אידאולוגים, אלא רודפי שלמונים. אני משער שעליזה תצטרך למכור ג'ובים שמנים לטיפוסים המפוקפקים הללו, כדי לשבור את הגוש החוסם.