שאלה: אני חולה סרטן, האם יש חובה עלי לצום?

ערב יום כיפור מגיע, ואתו השאלה, האם מותר לי לא לצום? כאשר מדובר בחולי סרטן, לאגודה למלחמה בסרטן אין ספק כלל. ובכל זאת, מומלץ לעשות שאלת רב כדי להרגיע גם את הנפש...

​פרופ' רובינזון צילום אילן ספירא
​פרופ' רובינזון צילום אילן ספירא

האגודה למלחמה בסרטן ממליצה לחולי סרטן, לא לצום ביום כיפור, אלא רק באישור הרופא המטפל ולשלב נוזלים במהלך הצום לאלו שהרופא התיר להם לצום. ההמלצה רלוונטית וחשובה במיוחד לחולים הנמצאים בעיצומם של הטיפולים. למי שיש ספק ניתן בהחלט לעשות גם שאלת רב.

האונקולוג, פרופ' אליעזר רובינזון, יו"ר האגודה למלחמה בסרטן מסביר כי: "צום עלול להזיק לחולי סרטן, יכול לגרום לתופעות לא נעימות ולפגוע במערכות רבות החשובות כל כך לחולי סרטן והחיוניות לתפקוד הגוף. גם אם החולה נהג לצום ביום כיפור לפני האבחנה, חשוב שיפנה לרופא המטפל שלו ולא יחליט לצום השנה ללא קבלת ייעוץ רפואי. ההמלצה חשובה ומהותית במיוחד לאלו הנמצאים בעיצומם של טיפולי הקרנה, כימותרפיה או נוטלים תרופות אונקולוגיות".

חשוב לדעת כי שתייה מרובה מומלצת וחיונית במיוחד לכל חולי הסרטן. השתייה מקלה על תופעות הלוואי הנגרמות מהטיפולים הכימותרפיים וההקרנות, כגון, תחושת יובש בעור, הקאה, שלשול או עצירות. זו הסיבה שגם חולי סרטן שהתירו להם לצום, כדאי שיתייעצו עם הרופא, כיצד לשלב שתיית נוזלים במהלך שעות הצום על מנת להתמודד עם תופעות הלוואי. האגודה למלחמה בסרטן מדגישה כי חולים הנוטלים תרופות באופן קבוע, מחויבים להמשיך ליטול אותם גם במהלך הצום. אם מדובר בתרופה הנלקחת אחרי האוכל רצוי שיאכלו. חשוב לזכור כי גם ההלכה היהודית מאפשרת לחולים להיות פטורים מצום יום הכיפורים, במידה והדבר עלול לסכן את בריאותם.

ובתוך כך נודע, כי האגודה למלחמה בסרטן שמודעת לצורך של החולים, במידע מעודכן בנושא הזכויות המגיעות להם מרשויות המדינה, פונה בכל מספר חודשים למוסדות השונים, לצורך קבלת המידע העכשווי ביותר. את החומר שמתקבל מהביטוח הלאומי ומשרדי הממשלה השונים, מנגיש צוות האגודה לטובת ציבור חולי הסרטן, באמצעות חוברת ששמה "זכויות ושירותים לחולי סרטן". את החוברת ניתן לקבל ללא תשלום, בפנייה למוקד הטלמידע, של האגודה, המאויש 24 שעות ביממה, בטלפון 1-800-599-995 או לקרוא אותה באופן דיגיטלי באתר האגודה בקישור הבא.

האגודה למלחמה בסרטן הינה מוסד ללא כוונות רווח הפועלת רק הודות לתרומות הציבור וללא כל מימון מתקציב של משרד ממשלתי כלשהו. תרומות אלו מאפשרות לאגודה לממן פעולות שבכוחן להציל חיים. הפרויקטים נקבעים על ידי ועדות מקצועיות שחברים בהן בהתנדבות נציגים ממיטב אנשי הרפואה והמחקר ברחבי הארץ והם נבחנים בקפידה, לאחר שיקול דעת מקצועי וענייני ברמה הלאומית.

נושאים: האגודה למלחמה בסרטן, פרופ רובינזון, יום כיפור
​פרופ' רובינזון צילום אילן ספירא
​פרופ' רובינזון צילום אילן ספירא
​פרופ' רובינזון צילום אילן ספירא
​פרופ' רובינזון צילום אילן ספירא
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: